Elixir

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!

Zijn Elixir snaren in jullie opinie het (vele) geld waard?

Ja
4
25%
Nee
2
13%
Geen ervaring
8
50%
Mwah
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Bertil J.
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2004, 17:45

Elixir

Bericht door Bertil J. »

Wie weet er een goed/goedkoop adres voor Elixir bassnaren?
Ik kom ze nu uitsluitend tegen voor ca. € 50,00
Nu schijnen ze dit wel waard te zijn, maar alé we blijven Hollanders...
8) [/b]
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Ze zijn 't meer dan waard in mijn opzicht..

maar jah, 't blijft natuurlijk maar een mening. Ik koop ze zelf op de Rock Academie (heb ik 2 jaar gestudeerd dus kan ze daar nog halen) voor 46,- Ik heb ze nog nergens goedkoper gezien namelijck!

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Glibberige snaren zijn niet mijn ding... ik stem negatief. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik heb ook negatief gestemd... om de 1 of andere reden klinken ze niet helder genoeg bij mij... Ik ben meer voor GHS Boomers
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Ik mis 'mwah' in je stemming. Heb ze ook gehad, vond ze niet slecht, maar was er toch niet echt helemaal gelukkig mee.
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Mwah is toegevoegd ;)

Zelf vind ik ze echt top omdat ze zo ontzettend lang goed blijven klinken. Dat ze een beetje glad aanvoelen vind ik ook wel fijn. Ik vind ze de prijs in ieder geval zeker waard.

Het enige wat je trouwens absoluut niet moet doen is met plectrum op die dingen spelen want dan zijn ze echt zo kapot (je speelt de coating kapot en dan is het effect weg). Sommige nummers die ik met plectrum speelde (Guns N' Roses enzo) speel ik nu zonder omdat het anders gewoon jammer van de snaren is.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Dank :)
Æ

Bericht door Æ »

Aangezien ik er geen ervaring mee heb, een vraag: maakt dat het gladde van de snaren dat je er (gemiddeld genomen) sneller mee kan spelen dan 'normale' snaren?
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

Ik zou zeggen van wel. Minder weerstand dus. Maar zover was je zelf ook al wel gekomen, anders zou je dit niet navragen :P.

Ik ken 't merk niet, ja, qua horen wel. Ik heb al vaak Topic gezien over dit merk snaren. Dat is wel knap op zich van dat merk :D.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

elixir snaren zijn het geld meer dan waard.

ik moet toegeven, als ze pas op de bass liggen klinken dr snaren of wat dan ook beter, maar..... kom dan over een week of 2 nog eens terug !
dan is de twang van de meeste snaren weg, vooral bij GHS snaren: vers klinken ze zeer helder, maar na een weekje zijn ze bij mij morsdood !, dr doet het wat langer (week of 4), lakland snaren ook zoiets een week of 4.

elixir snaren klinken na 4 weken nog steeds vers, en na 2 maanden ook nog. ik heb ze nu een maand of 5/6 op mijn bas liggen (=een stuk of 20 repetities en 25 optredens en een flink aantal avonden thuis pielen) maar ze klinken nog steeds goed!
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik vind ze te gek. Ze blijven echt fockin lang goed als ze niet kanppen... mja... Ik heb als ik optreed dat ik al m'n energie stort in het bassen. Gevolg: ik gah zo mega hard slappen dat er elk optreden repetitie wel een G knapt... En had het laatst ook een maand oude elixir B naar de knoppen gehouwd... Ik ram gewoon zo onmeunig hard op die snare als ik flink aan het Funken ben... zaterdag weer op een gig... pats midden in love games was de G weg :cry: en ik had alleen ook m'n fretless mee, dus de rest moest fretloos :cry: moek tog een x wat aan zien te doen.
Gebruikersavatar
Bertil J.
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2004, 17:45

Wordt vervolgd

Bericht door Bertil J. »

Ik heb nu Elixir snaren aangeschaft. Wellicht dat ik over een poosje mijn ervaringen op het forum knal, al dan niet in de testhoek.
€ 49,90 (daar kun je toch 2 hele leuke andere setjes voor kopen. Ben ik nou gek?) :shock:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Das gebrek aan techniek bassfreak, oefenen dus in het minder hard meppen op die krengen.

En over het na 1 week al kwijt zijn van de hoge tonen in je bas..? Ik heb geen idee wat je ermee doet dan, misschien in de frituurpan leggen of een oude sloot. Ik doe er dan ook erg lang mee, ik houd wel van het donkere geluid van een bas, hoeft van mij niet zo glazig en metalig te klinken.

Nee, ik laat er geen enkele knappen. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Bassfreak schreef:Ik vind ze te gek. Ze blijven echt fockin lang goed als ze niet kanppen... mja... Ik heb als ik optreed dat ik al m'n energie stort in het bassen. Gevolg: ik gah zo mega hard slappen dat er elk optreden repetitie wel een G knapt... En had het laatst ook een maand oude elixir B naar de knoppen gehouwd... Ik ram gewoon zo onmeunig hard op die snare als ik flink aan het Funken ben... zaterdag weer op een gig... pats midden in love games was de G weg :cry: en ik had alleen ook m'n fretless mee, dus de rest moest fretloos :cry: moek tog een x wat aan zien te doen.
Misschien even kijken of er geen scherp randje bij de brug zit?
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Q. schreef:
Bassfreak schreef:Ik vind ze te gek. Ze blijven echt fockin lang goed als ze niet kanppen... mja... Ik heb als ik optreed dat ik al m'n energie stort in het bassen. Gevolg: ik gah zo mega hard slappen dat er elk optreden repetitie wel een G knapt... En had het laatst ook een maand oude elixir B naar de knoppen gehouwd... Ik ram gewoon zo onmeunig hard op die snare als ik flink aan het Funken ben... zaterdag weer op een gig... pats midden in love games was de G weg :cry: en ik had alleen ook m'n fretless mee, dus de rest moest fretloos :cry: moek tog een x wat aan zien te doen.
Misschien even kijken of er geen scherp randje bij de brug zit?
bij de brug kun je idd een wel verdacht duidelijke afdruk van de snaar zien... gah straks ff langs de gamma ff een fijn schuurpapiertje halen om dat weg te werken...
Plaats reactie