Ritmesectie.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Ritmesectie.

Bericht door Bassfreak »

Dag mensen. Ik zit in een band met een fantastische drummer, we zijn geweldig op elkaar in gespeeld. We worden ook steeds vaker asl "ritmesectie" samen gevraagd voor gig's. Mensen die hetzelfde voelen en daar hun verhaal over kwijt willen...?

Groeten Erik
Æ

Bericht door Æ »

Luke is the man! Luke is de drummer (en gitarist) van HLF (m'n projectje) en ondanks het feit dat 'ie eigenlijk gitarist is in een band (check Bowling Alone) en slechts zo nu en dan drumt (hooguit 1x per maand in de oefenruimte), heeft hij me al meerdere malen versteld doen staan. Thuis schrijven we nummers met behulp van de drumcomputer, en oefent hij op twee stoelen waar kussens op liggen, en 'droog' in bushokjes. Hoe infantiel dat ook wel niet mag klinken, het heeft zeker zin, zijn drumcapaciteiten zijn fenomenaal. Hoewel hij zijn drumskills nogal lame vindt, ben ik een andere mening toegedaan. Op verzoek speelt hij net zo makkelijk een easy laidback poprockdeuntje, als Meshuggah-esque onregelmatige drumpatronen, afgewisseld met een portie heftige grind. En altijd strak!
Zo, da's wel weer genoeg asskissing voor de avond... :lol: (maar wel elk woord gemeend.)
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik zal ff tellen over Rik Zengerink En mij. We zijn zo donders op elkaar ingespeeld, alles gaat vanzelf. Er gaat geen accent voorbij waar de ander niet op ingaat. In m'n bassolo's hoort rik precies wanneer hij rustig moet zijn en wanneer hij moet grooven en beuken.
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Ik heb een Benny en ik heb een Bas. :wink: Morgenavond wordt Bas voor de eerste keer ingeruild voor een andere drummer, want Bas gaat weg. Heb maar twee keer met hem gewerkt, dus van echt op elkaar ingespeeld zijn is/was geen sprake, maar hij was errug strak.
Bij Benny merkte ik al bij de eerste keer dat het een lekkere drummer was om mee te werken. Hij geeft ahw aan wanneer en waar hij een accent gaat leggen en ziet zo zelfs kans om mij op het perfecte moment te "lanceren" als de baslijn op een belachelijke tel begint. Hij was toen net begonnen met een opfriscursus drums, dus hij maakte wel een beetje vreemde fouten ("stotteren") en hij doet ook nog tweede stem. Dat is nu weggetrokken. Daarbij is hij een theorie-freak, hij weet echt álles en kan het nog op een begrijpelijke manier overbrengen ook. Veel wederzijdse feedback dus.

(Hiervoor had ik een Tim, een echte rockdrummert van 15 die nadat hij over zijn eigen onzekerheid heen was echt hákte. Ik ben niet zo van de supersubtiele muziek nee 8) )
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Yaw schreef: Ik ben niet zo van de supersubtiele muziek nee 8)
Kan dat wel in Ommen? :roll: :wink: :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Surferboy schreef:
Kan dat wel in Ommen? :roll: :wink: :lol:
Mijn bands zitten in Zwoll'n. Zwolle rockcity! :twisted: [/wishful thinking mode off]
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Yaw schreef:
Surferboy schreef:
Kan dat wel in Ommen? :roll: :wink: :lol:
Mijn bands zitten in Zwoll'n. Zwolle rockcity! :twisted: [/wishful thinking mode off]

Hahah, dan mag het! 'T is iig beter dan Lelystad! :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Hero
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 mar 2004, 17:17

Bericht door Hero »

Ik zit in een band met een drummer die nu een half jaar bezig is en nog veel moet leren (ik trouwens ook). Ik merk zelf dat het steeds lekkerder gaat tijdens het jammen en we beginnen elkaar ook veel beter aan te voelen. Ik hoop dat het ooit bij ons ook zo lekker gaat als bij jullie :)
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Komt vaak vanzelf he, gewoon veel "meters maken" samen.

Kleine update: we hebben een drummer op auditie gehad. Leek me erg goed, maar weer een totaal ander type, minder van het "rechtuit" werk zeg maar. Flink wennen dus, maar zeker niet slecht: hij pikte veel dingen zo ff op. Maar goed: ik ben zelf ook nieuw in de band, heb het repertoire net een beetje onder de knie. Dat wordt dus nog ff zoeken en veel spelen (wat nooit slecht is natuurlijk). Zitten we een beetje in hetzelfde schuitje, niet? :roll:

PS: Lelystad, lag dat niet naast Urk? :wink:
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Yaw schreef:
Surferboy schreef:
Kan dat wel in Ommen? :roll: :wink: :lol:
Mijn bands zitten in Zwoll'n. Zwolle rockcity! :twisted: [/wishful thinking mode off]
Ik zit in Eindhoven Rockcity (en dat is en blijft wel de echte Rockcity van nederland natuurlijk hè :P 8) )
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

RobertoEDB605 schreef: Ik zit in Eindhoven Rockcity (en dat is en blijft wel de echte Rockcity van nederland natuurlijk hè :P 8) )
Ik weet t ik weet t :(
Peter Pan Speedrock!!!! :twisted:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik ben ook wel tevreden over de samenwerking met onze drummer. We voelen elkaar goed aan, syncopes komen vaak alsof het de normaalste zaak van de wereld is en knallen kunnen we ook!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

Ik speel ook met zo'n werelddrummer.. hij is nu 20 en ik speel al sinds ik m'n eerste bassnaar aansloeg veeel met 'm... Ondertussen heb ik zo'n 300 optredens met 'm gedaan en we spelen nog steeds veel smaen, onder andere als 'groove machine' voor hiphop freestylers.

We voelen elkaar veilloos aan en 't is elke keer weer magic als we lekker aan 't pingelen zijn.

Helemaal cool!!!

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

grooven voor hiphoppers lijkt me wel vet 8)

Onze drummer doet dat ook, alleen ben ik dan niet de bassist :?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Yaw
Berichten: 213
Lid geworden op: 10 feb 2004, 14:03

Bericht door Yaw »

Hij eet buiten de deur :shock: :D
Plaats reactie