Welke Hifi voor mijn toepassingen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Welke Hifi voor mijn toepassingen?

Bericht door koentje_bassist »

Ik zou graag een nieuw compact systeem kopen met de volgende doeleinden:

- Draadloos streamen van geluid van de laptops
- Ook filmgeluid van dezelfde laptops draadloos streamen of eventueel via kabel
- Afspelen cd/usb
- Radio met goede ontvangst
- Eventueel later te gebruiken voor aan te sluiten aan tv voor goed geluid bij films en dergelijke

De set hoeft niet groot te zijn en moet voor mij niet echt een subwoofer bevatten (of je moet mij kunnen overtuigen van het tegendeel). Het geluid moet proper en strak zijn, zeker ook luid genoeg voor eventueel een klein tuinfeestje van achtergrondmuziek te voorzien.
Ik heb enkel ervaring met philips en kwam op dit model uit: philips klik.

Iemand een beter idee?
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

Als je een mac hebt, kan je Airport (https://store.apple.com/us/browse/home/s ... TM3NjUwNjY" onclick="window.open(this.href);return false;) gebruiken om muziek + radio naar elke hifi-installatie te streamen (als je ng een extra ingang hebt toch, aux ofzo..) Als je daarbij het programmaatje Airfoil (https://www.rogueamoeba.com/airfoil/" onclick="window.open(this.href);return false;) koopt kan je ook geluid uit alle andere programma's zo naar je hifi-keten streamen..

Grtz!

Edit: Blijkbaar werkt de Airport ook gewoon met windows..
Laatst gewijzigd door Livius op 09 aug 2011, 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik heb op dit moment enkel een draagbare cd-speler, dus het mag wel wat uitgebreider zijn :) Ohja, geen mac-gebruikers hier.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
dejohan

Bericht door dejohan »

Ik heb een jaar geleden ook zoiets zitten zoeken, maar ben er vanaf gestapt want je betaalt je blauw en ik hoorde negatieve verhalen over de kwaliteit van wireless sound.
Heb uiteindelijk gewoon een hifi met ipod dock gekocht, op m'n ipod staat toch al m'n muziek.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Mja, zou dat echt zo zijn? Ik heb er geen kennis van. En een Ipod heb ik niet, en ook niet de behoefte om er eentje aan te schaffen.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Plaats reactie