DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: DOCU Topic!

Bericht door Frederiek »

Maar jij zeikt niet openlijk je collega's af en plaatst bij alles wat je niet helemaal aanspreekt een negatieve uitspraak, toch? :D Geen commentaar op de bassisten die aan het woord (en spel) kwamen, hartstikke leuk.

Hij zegt ergens dat 'ie drie De Gier's heeft laten bouwen en dat hij het helemaal niks vindt.
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Dat viel mij dus ook op. Iedereen heeft de vrijheid om een mening te hebben en deze te uiten. Maar het kwam mij over alsof Henny de grenzen van fatsoen aan het opzoeken was.

Basvarken. Zoals je zegt: je was het roerend eens met Henny's uitspraken. Top! Maar als je met zo'n negatieve houding op een basmeeting rondloopt, dan is voor anderen de lol er snel af. :D "Zal ik jou eens een échte bas laten horen..."
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: DOCU Topic!

Bericht door Basvarken »

Ik zou de docu nog eens moeten kijken. Maar op mij kwam Henny helemaal niet zo negatief over als dat jullie het ervaren hebben.
Hij is kritisch en een beetje dwars. Hij zegt dingen waar jullie het (kennelijk) niet mee eens zijn. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een negatieve houding.

Wel grappig dat ik nu uitgerekend Henny Vrienten zit te verdedigen, want ik heb totaal niets met Henny zijn muziek. Ik heb zelfs altijd een uitgesproken hekel gehad aan Doe Maar :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: DOCU Topic!

Bericht door Brinkmeister »

Ik vond de film- en televisiemuziek van Vrienten vaak wel goed te pruimen. En verder vond ik 'm in de docu wel prettig ouwe lul eigenlijk.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Basvarken schreef: 15 jan 2019, 14:56 Hij zegt dingen waar jullie het (kennelijk) niet mee eens zijn.
Oh nee hoor. Het ging mij puur om hoe kortaf en zwart/wit Henny overkwam. :)
Ik geef hem graag het voordeel van de twijfel ... Misschien was het een gespeelde houding?

Vrienten staat thuis bijna dagelijk op. Dan zingt hij met Tommie, Pino, Meneer Aart en Ieniemienie. :D Hij heeft ook een-en-ander gecomponeerd voor de Nijntje musical. Die nummers pik je er zo uit.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: DOCU Topic!

Bericht door Green Goblin »

Ik vond Hennie ook niet negatief overkomen. Verre van. En als dat al afzeiken is, dan vraag ik me af hoe je zelf met kritiek omgaat.

Vokgens mij heeft hij gewoon een mening en loopt hij nergens te verkondigen dat dat de waarheid is en probeert hij nergens deze aan iemand anders op te dringen. Maar ok, zo ervaar ik het
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Green Goblin schreef: 15 jan 2019, 15:29 En als dat al afzeiken is, dan vraag ik me af hoe je zelf met kritiek omgaat.
Ik krijg bij het lezen hiervan dezelfde plaatsvervangende schaamte als bij het kijken van de docu zelf.
Waarom moet het zo bot? Omdat het kan?
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: DOCU Topic!

Bericht door Thunder »

Een aantal van die opmerkingen kwamen op mij als kijker over als elkaar een beetje stangen met een knipoog. Beetje als hun soort humor onderling.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: DOCU Topic!

Bericht door Green Goblin »

Thunder schreef: 15 jan 2019, 16:14 Een aantal van die opmerkingen kwamen op mij als kijker over als elkaar een beetje stangen met een knipoog. Beetje als hun soort humor onderling.
Jep, zo zag ik het ook.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: DOCU Topic!

Bericht door Basvarken »

Ja dat denk ik ook.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: DOCU Topic!

Bericht door Rieno »

Het zou ook een saaie documentaire worden als iedereen het volledig met elkaar eens was en er niet wat (lichte) spanning zou zijn natuurlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Geef Aram Kersbergen en Sander De Gier dan óók een kans om hun visie te delen.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: DOCU Topic!

Bericht door aap »

Ik vond het wel meevallen. Ik wist niet eens dat hij het over die Aram had.

Ik vond het eerder een opbouw naar het stukje bij de soundcheck waarbij zoonlief het laag wegdraait en midserbij waarbij iedereen het met hem eens is. Henny kijkt dan ook zo van "damm me zoon heeft weer gelijk"
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

Ik heb de docu alleszins bijgehouden op mijn digibox, ik heb er immers echt van genoten dat er eens zoiets op tv kwam met herkenbare gezichten uit de buurt. :worship:
Het smaakte zo ongelooflijk naar meer, natuurlijk :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Ik vind Henny helemaal niet zo negatief, gewoon een beetje stellig in zijn meningen af en toe. Henny is gewoon oud en dus wat minder flexibel in zijn visies.

Xander zag ik inslikken dat zijn vader zijn ego wat meer opzij moest zetten, dat vind ik heel knap voor een jochie van zijn leeftijd. Inzien dat je vader een te groot ego heeft en dat dan gewoon keihard uit respect niet zeggen.

Respect respecteer ik wel in mensen. Overigens was Henny ook zeker wel respectvol, maar ik vermoed dat de nuanceringen over De Gier's bassen en te drukke bassisten eruit zijn geknipt omdat het teveel geneuzel werd.

De man ademt muzikaliteit, respect en ego, een mooie combinatie.
C'est la retorique qui fait la musique
Plaats reactie