DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: DOCU Topic!

Bericht door AmericanIdiot »

Heb 'm net bekeken, best leuk gedaan.

Wel grappig hoe Henny zichzelf tegenspreekt in zijn voorliefde voor P achtige bassen vanwege het laag. Een ogenblik later zie je hem optreden op een..... Dingwall J :jaaaaa:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: DOCU Topic!

Bericht door samuel »

Geinige docu...niet bijzonder maar vond die basgitaar van Glenn Gaddum jr. wel erg lekker klinken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

Ik wist ook niet dat die Doe Maar platen op een P werden ingespeeld, zo klonk het voor mij niet maar ik heb me blijkbaar vergist
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: DOCU Topic!

Bericht door AmericanIdiot »

Volgens mij speelde hij ook vaak op een Aria P(?) maar bij het smoorverliefd intro kan ik wel een P sound herkennen...en een plectrum.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

gilles schreef: 12 jan 2019, 09:37 Ik vind Henny Vrienten eigenlijk best vervelend met zijn eigen meningen... Dat is het, en punt.
Maar verder, leuke docu
Had precies hetzelfde,beetje concervatieve houding ook ,maar goed,dat gaf een mooi contrast met zijn zoon die ik wel beter kon volgen.(en wat lijkt die zoon inderdaad kwa spraak en uiterlijk op Jet Rebel, een kloon denk ik :wink: )
Hennie maakte (en zoon) nog een rare opmerking over het Metropool orkest (bassist ;Aram Kersbergen) die ook bij Ilse de Lange speelt , ik weet niet of zij ook
Ilse de Lange (met name de baspartijen dan) niks vinden ,maar de uitspraak vond ik wel een beetje aanmatigend,kreeg een beetje het idee dat elke bassist die meer noten als "Hennie" op een bas kwijt kan er niet toe deed ,nou ja,voor hem dan.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: DOCU Topic!

Bericht door BassAgent »

AmericanIdiot schreef: 12 jan 2019, 10:12 Heb 'm net bekeken, best leuk gedaan.

Wel grappig hoe Henny zichzelf tegenspreekt in zijn voorliefde voor P achtige bassen vanwege het laag. Een ogenblik later zie je hem optreden op een..... Dingwall J :jaaaaa:
Ik heb Basmannen nog niet gezien, maar in de Doe Maar docu doet-ie dat ook: hij zegt dat het verschil is dat reggaebassisten nóóit op de eerste tel zitten ( :nono: ) en dat hij altijd op de eerste tel zit ( :nono: ). Allebei fout.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: DOCU Topic!

Bericht door Rieno »

Zit nu te kijken..het is een heel functioneel iemand met de typische 'geen geld te verdienen boven de 5e fret'-houding. Af en toe niet gehinderd door enige kennis (zoals ie zelf ook zegt) en wat zwart-wit. Doen we verder hier op het forum nooit natuurlijk :mrgreen:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

Toen Glen Gaddum dat Jaco gedoe bovenhaalde (waar ik ook dol op ben) meende ik toch wat afwezigheid in Pa Vrienten te detecteren, het is echt zijn ding niet :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
samuel
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 aug 2005, 13:02

Re: DOCU Topic!

Bericht door samuel »

wombatboter schreef: 12 jan 2019, 12:34 Toen Glen Gaddum dat Jaco gedoe bovenhaalde (waar ik ook dol op ben) meende ik toch wat afwezigheid in Pa Vrienten te detecteren, het is echt zijn ding niet :-)

moet eerlijk zeggen....mijn ding ook niet....
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: DOCU Topic!

Bericht door Erikx »

Ik vond het vooral een leuke vader-zoon docu, wat leuke muziek erin maar niet echt schokkend veel nieuws voor of over bassisten
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Strabel »

Ik vond "James Jamerson" ook wel een mooi voorbeeld."oh ,hij speelt toch wel meer ,en de partijen zijn toch wat moeilijker als in mijn herinnering".
Ouderdom komt met gebreken he,dus ja,eigenlijk kan hij er niks aan doen. :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: DOCU Topic!

Bericht door wombatboter »

samuel schreef: 12 jan 2019, 12:43
wombatboter schreef: 12 jan 2019, 12:34 Toen Glen Gaddum dat Jaco gedoe bovenhaalde (waar ik ook dol op ben) meende ik toch wat afwezigheid in Pa Vrienten te detecteren, het is echt zijn ding niet :-)

moet eerlijk zeggen....mijn ding ook niet....
En gelukkig mag dat.."it takes every kinda people" :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4845
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: DOCU Topic!

Bericht door Green Goblin »

Erikx schreef: 12 jan 2019, 12:47 Ik vond het vooral een leuke vader-zoon docu, wat leuke muziek erin maar niet echt schokkend veel nieuws voor of over bassisten
Dit. Daar gat de docu over, de verschillen tussen vader en zoon en de geleidelijke toenadering die je ziet. En dan gepotretteerd met behulp van bassisten.

Mooie uitspraak trouwens: "zouden ze elkaar horen.."
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: DOCU Topic!

Bericht door Erelid »

JohnBoy schreef: 11 jan 2019, 17:47 Het verschil tusen vader & zoon vond ik ook wel treffend neergezet.
Gek genoeg vind ik Xander meer op Jelte lijken dan op zijn vader...
Ik vind 'm wel wat op Sting lijken..
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7412
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: DOCU Topic!

Bericht door Basvarken »

Ik vond de documentaire heel mooi.
En die Henny lijkt me wel een toffe peer. Ik was het met bijna al zijn uitspraken roerend eens.
Ik vond het ook mooi om te zien/horen dat je Herman Deinum gelijk herkent in zijn manier van spelen en zijn sound.
Toch knap dat iemand zo'n eigen stijl heeft ontwikkeld.
Rinus Gerritsen vond ik ook mooi om te zien. Zeer eigenzinnig. Dat begon kennelijk al op jonge leeftijd, met het bouwen van zijn eigen bas (samen met zijn vader).

Beste opmerking van de uitzending was "Hé een baskabouter!" :lol:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie