DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Ik zit te kijken naar 'Produced by George Martin', over de producer van The Beatles.
Heel interessant.

En bescheiden dat die man is. Er was een stukje te horen van (alleen) de strijkers in 'Eleanor Rigby', geniaal gewoon. George Martin heeft al die arrangementen gemaakt en de interviewer vraagt of hij dat als iets van hem persoonlijk voelt. Zegt George Martin iets als: "Nee, dat is 50% Paul McCarthney en 50% Bernard Hermann (componist van de meeste muziek in de Hitchcock-films) en niets George Martin."
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

MacDaion schreef:Ik zit te kijken naar 'Produced by George Martin', over de producer van The Beatles.
Heel interessant.

En bescheiden dat die man is. Er was een stukje te horen van (alleen) de strijkers in 'Eleanor Rigby', geniaal gewoon. George Martin heeft al die arrangementen gemaakt en de interviewer vraagt of hij dat als iets van hem persoonlijk voelt. Zegt George Martin iets als: "Nee, dat is 50% Paul McCarthney en 50% Bernard Hermann (componist van de meeste muziek in de Hitchcock-films) en niets George Martin."
Ben altijd fan geweest van Martin maar na het boek dat ik gelezen had (geschreven door de geluidstechnicus Geoff Emerick die aan een hoop Beatles opnames meewerkte) kreeg ik toch een ander beeld van de minzame man.
Natuurlijk is het het woord van de ene tegen de andere maar Emerick schetste toch een ander beeld van de situatie ...de kleine kantjes kwamen boven : wanneer de pers of fotografen langskwamen mocht alleen Martin hen te woord staan en moest de rest van het personeel uit beeld wegblijven, hij ging steeds op een kruk zitten die wat hoger was als de rest, was eigenlijk vrij slaafs tov het viertal en veel minder rebels dan Emerick. Die kreeg het op een bepaald moment op zijn heupen door het vreselijke gedrag van de vier (het waren geen doetjes in de studio, vaak venijnig en zeer egoistisch) en gaf gewoon zijn ontslag wat Martin verbijsterde (niemand verliet The Beatles). Later kwamen ze met hangende pootjes weer om Emerick zijn expertise bedelen toen het slecht ging ("we krijgen de klank van de instrumenten in Hey Jude niet goed").
Alweer : het is het ene woord tegen het andere maar ik schat Emerick zijn vondsten bijna even hoog in als die van Martin (zijn boek is echt een aanrader). Ze hebben allemaal hun rol gehad maar elke schakel bleef essentieel (tot Neil Aspinall die koekjes en thee moest blijven schenken)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Afgelopen week naar de premiere van 'Lijfspreuk' geweest.
Bijzonder mooie docu die de tattoo cultuur op interessante manieren belicht.
Aanrader om te gaan bekijken!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GVnr5dvqKIo#t=28[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IybIls4vM14[/youtube]
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

FGN Guitars Japan

Bericht door OlympicB »

Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

docu bassbuilder

Bericht door OlympicB »

Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

youtube raadde me het een en ander aan:



Gevolgd door:



Al die pluimen in deze docu staan wel in contrast met de snerende opmerkingen die mensen begin jaren '80 over Kraftwerk maakten.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Respect voor ieders voorkeuren. En respect voor hun pionierswerk op synths,ed.
Maar om te luisteren vind ik het nog steeds kille emoloze muziek. Ik zie ze als fenomeen, niet als muziek.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Korte docu over Battles (en een beetje over hun nieuw plaat)

Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Afgelopen week op Ned 2 het tweeluik over Frank Sinatra gezien (aflevering van gisteren niet helemaal). Ik vond het goed gemaakt en interessant, maar vooral bleek maar weer dat die gozer een geweldige, unieke stem en timing had.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Een paar weken terug kreeg ik een mail met daarin een uitnodiging om El Ritmo de la Tierra online te bekijken.
Afbeelding
Dat had ik tot gisterenavond voor me uitgeschoven, wat jammer was, want het is een mooie documentairefilm.
Maar ik ben goed bekend met de maakster, wat m'n mening misschien iets kleurt.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »



Deze documentaire had ik al een tijd terug via een transfer gekregen. Maar laten liggen omdat anderhalf uur jaren '80 Berlijn me iets teveel was.
Gisterenavond uiteindelijk bekeken omdat er een TV storing was. Tja kinderen, zo zag het leven er toen ongeveer voor sommigen uit.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Bericht door Rob66 »

Nu kijk ik een docu op Canvasover Rammstein in America, niet mijn pièce of cake maar toch interessant genoeg om te blijven kijken.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Gisteren om 23:00 op NL 2 een docu over de ritmesectie van de Earring gezien. Leuk om eens speciaal aandacht aan die twee mannen te besteden in het kader van hun jubileum. Rinus en Cesar zijn erg aardige, toegankelijke types (was me al gebleken tijdens een theatershow van Cesar). Geen ingedutte ouwe zakken die verveeld een routineverhaaltje afdraaien, maar krasse knarren die zeer bij de tijd blijven en bijvoorbeeld gierend van het lachen vertellen over een mislukte pianotrack die Rinus ingespeeld had, die iedereen prima vond maar door John Sonneveld werd afgekeurd omdat er op de opname een "krakend pedaal", aldus Rinus, te horen was.
Erg van genoten!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Hans58 schreef:Gisteren om 23:00 op NL 2 een docu over de ritmesectie van de Earring gezien.
Ik heb hem ook gisteren gezien. ;-) De moeite waard!
Plaats reactie