DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

LeftyJ schreef:Niet muziekgerelateerd, en geen idee of ie al eens voorbij is gekomen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bnpb_Q4osyY[/youtube]
Daarnet helemaal bekeken.. bizar document. Het lijkt na verloop van tijd zo triviaal als je ze ziet springen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Een vriend/studiegenoot van mij wilde daar in 1995 ook vanaf springen! Ik ben samen met zijn vader naar SF gevlogen en met hulp van een P.I. vonden hem net op tijd. De politie heeft hem met grof geweld van de brug getrokken, gelukkig!
Net als in een film, zo lijkt het, maar een erg heftige en emotionele ervaring.....
Nu gaat het redelijk goed met hem. Echter, we hebben sinds die gebeurtenis geen contact meer.
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Deze docu onlangs gezien, helemaal verkocht! Écht een must see voor iedere muzikant. Mooie verhalen over en uit de Sound City studio's te LA. Gemaakt door Dave Grohl die de beroemde Neve 8028 console uiteindelijk heeft gekocht. Zeer de moeite waard!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HQoOfiLz1G4[/youtube]
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Deze documentaire gezien dit weekend... ook een aanrader (ik kreeg heerlijke rillingen van nostalgie en ik was zoooooo blij dat ik die tijd nog heb meegemaakt van hoezen openklappen, sleevenotes lezen, enz..)
Er passeren diverse legendarische platen (van Sgt Peppers tot Dark Side tot Tubular Bells en Never mind the bollocks, enz) en je krijgt een visie op de opkomst en de teloorgang..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Iv6xCUEBrDM[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

jelles schreef:Deze docu onlangs gezien, helemaal verkocht! Écht een must see voor iedere muzikant. Mooie verhalen over en uit de Sound City studio's te LA. Gemaakt door Dave Grohl die de beroemde Neve 8028 console uiteindelijk heeft gekocht. Zeer de moeite waard!
Toch een merkwaardige documentaire. Het verhaalt zweeft van een stukje Sound City geschiedenis, naar een soort van compilatie van meerdere Classic Albums afleveringen en gaat (voor de liefhebbers) pas de diepte in bij de vicieuze cirkel van Dave Grohl... leuk voor de fans maar ik vond de docu weinig bieden eerlijk gezegd. Wat ik wel een interessant gegeven vond was bijv dat al die muzikanten instant verliefd werden op een telefoniste, dan ga je heel anders zo'n opnamesessie in dan dat je thuis met je laptopje zit te multitracken. Dat soort charme van zo'n plek had ik wel meer verwacht als je je film vernoemd naar die studio, nu was het meer de 'American dream' van Dave Grohl.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

wombatboter schreef:Deze documentaire gezien dit weekend... ook een aanrader (ik kreeg heerlijke rillingen van nostalgie en ik was zoooooo blij dat ik die tijd nog heb meegemaakt van hoezen openklappen, sleevenotes lezen, enz..)
Er passeren diverse legendarische platen (van Sgt Peppers tot Dark Side tot Tubular Bells en Never mind the bollocks, enz) en je krijgt een visie op de opkomst en de teloorgang.
Dan is het misschien goed om te horen dat de vinylverkoop stijgt.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Kan best maar als je hoort dat de LP verkoop de single verkoop vroeger ruimschoots overschreed.. men verkocht massa's LP's omdat men iets te zeggen had als artiest en echt een ei wou leggen, sommige groepen weigerden zelfs singles (zoals Zeppelin) en dat werd aanvaard en de verkoop veegde alle bezwaren weg, blijkt uit die documentaire.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Zonet bekeken, mooi en inspirerend hoe mensen samenhokken om muziek te maken.
Winwood met Spencer Davis, Traffic, Blind faith en solo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5mL7D1IUcOg[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heerlijk aanstekelijk....bekijk de eerste minuut en je bent vertrokken :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VVmAXWZu_PQ[/youtube]
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

8)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Nile Rodgers is een van die bassisten die, als ik hem op de radio hoor op mijn werk, mij het gevoel geven dat ik naar huis wil en gaan bassen. Die droge zware klank, die groove, die timing.......
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik vermoed dat je Bernard Edwards bedoelt... :wink:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
anderson
Berichten: 281
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:24

Bericht door anderson »

Leuke documentaire van chic, voor mij ook de reden om met de bas te beginnen. Het blijven eigentijdse klassiekers wat die gasteb gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

wombatboter schreef:Heerlijk aanstekelijk....bekijk de eerste minuut en je bent vertrokken :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VVmAXWZu_PQ[/youtube]
Inderdaad, Dank WBB :mrgreen:
Plaats reactie