DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Is het nog ergens te bekijken door kale Belgen ?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

https://www.npo.nl/het-uur-van-de-wolf-t ... ON_1251878" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Erg leuk!
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1561
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Super!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Zaterdag I'm not in Love, een docu over de heren van 10CC. Geen idee dat Godley & Creme zoveel beroemde clips hebben gemaakt, en Graham Gouldman verantwoordelijk is voor twee van mijn favoriete liedjes uit de sixties.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Bus Stop en No Milk Today? :worship:
Ik ga in maart a.s. met zoonlief naar een theaterconcert van 10CC. Al is Gouldman nog de enige van de ozzinele bezetting, het is toch zeer de moeite waard. De live DVD Clever Clogs is daar een mooi voorbeeld van en dat gaan we dus meemaken.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Hans58 schreef:Gisteren om 23:00 op NL 2 een docu over de ritmesectie van de Earring gezien. Leuk om eens speciaal aandacht aan die twee mannen te besteden in het kader van hun jubileum.
Ik had hem ook gezien. Erg leuk inderdaad dat speciaal de aandacht naar de ritmesectie ging. Zijn twee toffe gasten zonder kapsones lijkt mij. Wel erg lelijke bassen die hij heeft trouwens (niet de Danlectro's). Wat ik wel vervelend en overdreven vond is de hele tijd die zanger van Bad English die in allerlei superlatieven spreekt. En ook die dichter. Had niet gehoeven. Wel gaaf dat Terry Bozzio een paar keer aan het woord kwam, hij had een iets reëlere kijk op het geheel.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Rinus heeft inmiddels een aantal door Vox Humana gebouwde bassen die zijn gebaseerd op de Darwin bas die zijn vader in 1961 bouwde. Op die oerbas speelt hij nog steeds tijdens optredens, al is-ie inmiddels fretloos gemaakt en zijn er veel andere modificaties aangebracht.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Bedankt voor de link, net gekeken en van genoten...
Ooit heeft de Earring eens het voorprogramma gedaan van onze groep, dat kon omdat wij lokaal bekend waren dus zij speelden voor ons :facepalm:
Kwamen ze toe met heel hun circus en wij maar klooien.
Ik kan het niet helpen maar ook toen vond ik Cesar helemaal niet zo goed, de groep speelde lekker ondanks hem....
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Ook ik heb dankzij de link de documentaire vandaag gekeken. Met veel plezier, hoewel ik absoluut geen Earrings fan ban.
Zoveel lol als die mannen hebben, aan dat tafeltje in het café. Na al die jaren nog steeds als de beste vrienden. Dat vind ik mooi om te zien en ik moest als vanzelf meelachen. En vooral die Rinus blijft gewoon jongensachtig. Mooi!
Die drumtoestanden van Cesar zijn af en toe een beetje een show-off inderdaad. Ik ergerde me niet aan die zanger van Bad English, maar wel aan die dichter en die kerel met dat punkhaar en die zwarte zonnebril. Vooral die dichter sloeg nergens op.
Maar dank voor de tip, ik heb genoten!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Hans58 schreef:Bus Stop en No Milk Today? :worship:
Ik ga in maart a.s. met zoonlief naar een theaterconcert van 10CC. Al is Gouldman nog de enige van de ozzinele bezetting, het is toch zeer de moeite waard. De live DVD Clever Clogs is daar een mooi voorbeeld van en dat gaan we dus meemaken.
Klopt! Bus Stop is een van de meest romantische liedjes ooit en No Milk Today het tegenovergestelde. En dat concert klinkt interessant....
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

DOCU Topic!

Bericht door Peachabell »

Gisterenavond in Wirbel (Les Tourmentes / For the Lost) (Montag, 07. März um 23:35 Uhr (77 Min.) terechtgekomen.
Afbeelding

In eerste instantie leek het een soort van zwijgende documentaire die het landschap en de levende wezens die zich er in bewogen voor zichzelf liet spreken.
De samenhang met doden die genoemd werden begreep ik niet goed, de volgende tekst in de programmabeschrijving verklaarde het een en ander:
Der Dokumentarfilm zeigt den Friedhof der psychiatrischen Anstalt von Saint-Alban, auf dem knapp 3.000 Patienten, sogenannte Verirrte, zwischen 1880 und 1890 in einem Massengrab beigesetzt wurden. Er gedenkt der Menschen, die von ihren Familien und der Welt vergessen wurden und an deren Existenz heute nichts mehr erinnert - jener, die sich in ihren eigenen "Wirbeln" verloren haben.
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Bornlivedie schreef:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qseAVl9ikxQ[/youtube]

Erg leuk :P
Erg van genoten!
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

DOCU Topic!

Bericht door JoostT »

Gisteren documentaire gekeken over Amy Winehouds (Amy) op NPO3. Ontzettend goed en emotioneel om naar te kijken (maar helaas niet terug te kijken via uitzending gemist...)
Gebruikersavatar
Cizzje
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 nov 2014, 23:26

DOCU Topic!

Bericht door Cizzje »

Vanavond is er weer een aflevering van de documentaireserie 'Soundbreaking' bij de NPO. Een serie die grofweg gezegd gaat over invloed van technische innovaties op de popmuziek, met bijv. aandacht voor de rol van de producer, mogelijkheden in de opnamestudio etc. Ook online (terug) te kijken en wel hier: https://www.npo.nl/soundbreaking/VPWON_1261005. Goed gemaakte serie, superinteressant en ikzelf heb er ook nog leuke (voor mij) nieuwe muziek door ontdekt!
Plaats reactie