DOCU Topic!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Pedullist schreef: 16 jan 2019, 08:25 Idee voor docu: Xander bezoekt iemand met zijn Jazz bas (of een andere quasi bijzondere bas die hij een tijdje kan missen), en bezoekt een bassist.etc...
Elke aflevering begint met een voice over: Onze held gaat op weg naar.... *Close-up van vervoersmiddel*. Dan zie je een shot van iemand anders die duidelijk nogal boos is, al wijzend op een klok of horloge. Dan vertelt onze held een ongeloofwaardige smoes waarom hij/zij te laat was.

Dan een paar keer "korst", "poppelepee", "gast" en "adequaat!". En tegen het einde wordt nog eens bevestigd dat het een mooie dag was.

Dit lijkt mij een succesvol format. 8)
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Spaghettihout »

Haico schreef: 16 jan 2019, 09:32
Pedullist schreef: 16 jan 2019, 09:09

ik speel de veelvoud aan hoge noten, vooraan op het podium


Maak je school af, speel een P bas, sta naast de drummer
Dikke snaren, voeg wat bas toe, blijf onder de 5e
Blijf niet hangen, recht naar huis toe, speel met twee noten
Stel je niet eens voor, speel zoals 't hoort op de tel (tel-tel-tel-)


Het is opvallend hoeveel je van de originele tekst kan laten staan, en dan in de nieuwe context ook gewoon klopt.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: DOCU Topic!

Bericht door Mach1 »

Heb enorm genoten van de docu en vooral het wederzijdse respect tussen vader en zoon. Ik vond Henny vriendelijk en gepassioneerd overkomen. Voor mij kwam de conclusie weer naar boven: Alles is waar, iedereen heeft gelijk. Het zijn geen 2 kampen of erg uiteenlopende meningen; het is 1 kamp met nuanceverschillen die het levend houden.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: DOCU Topic!

Bericht door Pedullist »

Henny denkt daar heel anders over. :)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: DOCU Topic!

Bericht door Mach1 »

Nogmaals, zo kwam het niet op mij over. Voor mij was het stangen, steken onder water, flauw doen zoals dat kan binnen een goede relatie zonder afbreuk te doen aan het wederzijdse respect. Dat kan ik ook met mijn bassende maat, een echte Jazzbass fanboy tegenover mijn heilige trouw aan de P. Maar beiden zijn we bassist en geloven elkaars waarheid.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: DOCU Topic!

Bericht door Brinkmeister »

Spaghettihout schreef: 16 jan 2019, 09:29
Pedullist schreef: 16 jan 2019, 09:25

Ik verheug me al op de dubbele standaarden en normatieve opmerkingen!
Laat het grote beschandaliseren, wegen van talent en materiaal beginnen!!!!
Hahahaha….
"O, heb je een Jazz? Ja, dan snap je er inderdaad helemaal niks van. Nog koffie?" :lol: :lol:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: DOCU Topic!

Bericht door Spaghettihout »

Mach1 schreef: 16 jan 2019, 09:57 Heb enorm genoten van de docu en vooral het wederzijdse respect tussen vader en zoon. Ik vond Henny vriendelijk en gepassioneerd overkomen. Voor mij kwam de conclusie weer naar boven: Alles is waar, iedereen heeft gelijk. Het zijn geen 2 kampen of erg uiteenlopende meningen; het is 1 kamp met nuanceverschillen die het levend houden.
Helemaal mee eens! Beide hebben een totaal andere kijk er op zonder elkaar daarin niet te respecteren, het tegendeel is zelfs waar...
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: DOCU Topic!

Bericht door Brinkmeister »

Of in Buying the Band-stijl gewoon om 11.00 's morgens aan de Jack Daniels tijdens het interview. Weet je: ik doe de rol van knetterstoned wel.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: DOCU Topic!

Bericht door Pedullist »

Ik heb het nergens respectloos genoemd, noemde het zelfs liefdevol. Maar je kunt prima normatief zijn én iemand als persoon respecteren. Het gaat immers om het onderwerp. Mijn pa respecteert mij als muzikant en mens, maar vind het geen muziek wat ik doe (want met drums en electrische instrumenten gemaakt). Die houding herkende ik bij vlagen bij Henny.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: DOCU Topic!

Bericht door Brinkmeister »

Zo had mijn schoonvader het gisteren over "serieuze muziek", waarmee hij duidelijk niet de muziek bedoelde die ik speel. :nono:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Sure. Beetje elkaar afkatten. Dat moet kunnen tussen mensen die elkaar kennen. Ik vraag mij af of de tweestrijd een toegevoegde waarde had in de docu. Het gaf een beeld van een wereldje in identiteitscrisis. Zoals Frederiek zei: niet echt goede reclame. Maar dat terzijde. Respectvol was het wel. Kutwifi. :D

Ik ben wat stelliger wat betreft de indirecte sneren naar die-ene-van-het-metropole-waarvan-ik-de-naam-niet-ga-noemen en Sander de Gier. Dat vond ik gewoon niet chique. Dat kwam niet respectvol over. Daar blijf ik bij.

Ik hoop dat Xander hier nog even komt buurten en ons vertelt waarom Pa zijn zeiksnor had opgeplakt. :D
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: DOCU Topic!

Bericht door JohnBoy »

Ik kan me niet voorstellen dat die daar tijd voor heeft. Sommige mensen maken dagelijks muziek in plaats van er over te ouwehoeren op een verouderd forum.
En gelukkig maar, anders werden ze geen echte basmannen!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: DOCU Topic!

Bericht door Mach1 »

Bijzonder hoe verschillend dingen beleefd kunnen worden.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: DOCU Topic!

Bericht door Mach1 »

JohnBoy schreef: 16 jan 2019, 11:36 Ik kan me niet voorstellen dat die daar tijd voor heeft. Sommige mensen maken dagelijks muziek in plaats van er over te ouwehoeren op een verouderd forum.
En gelukkig maar, anders werden ze geen echte basmannen!
Hahaha!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Haico

Re: DOCU Topic!

Bericht door Haico »

Pfoe... En dat terwijl hij door een tip van "onze" berth zijn vaders Dingwall terug heeft gevonden. :cry:

(De eerste keer dat er Dingwallen kwijt/gestolen waren)
Plaats reactie