Bassisten Twittertaal

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Maar dat soort dingen kun je toch ook regelen via mailen of facebook of zo? Of doe eens gek: bellen!
Je hebt er tegenwoordig zo ongeveer een dagtaak om alles bij te houden. Ik zie mensen die alleen nog maar de hele dag op die 'sociale' media zitten. Tot er weer iets nieuws komt en dan loopt daar weer iedereen achteraan. Het kan ook een soort verslaving worden.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Ik denk niet dat je snel gaat bellen naar een veelvoud aan vreemdelingen waar je geen telefoon nummer van hebt. 1 oproepje op twitter geeft dan toch echt meer uitkomst.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Zoals alle social media kun je er heel veel mee bereiken als je weet hoe het goed te gebruiken. Dezelfde dingen zie ik inderdaad ook bij andere social media gebeuren hoe groter je netwerk maar ook hoe zorgvuldig je netwerk in je eigen doelgroep hoe meer profijt je hebt.
Misschien is twitter voor mij te lang gelden om de ontwikkeling te zien dat kan zeker. Op de nationale fondsenwervingsdag zie je ook elke keer weer voorbeelden van hoe je de kracht van social media kunt benutten.
Ik heb al moeite met contacten in het echt goed bij te houden, hyves is al een stap moeilijker, ene blog al bijna te moeilijk, laat staan iets als twitter als ik daar ook nog overspoeld word met onzinnige tweets van mensen die ik ken dan houd het voormij al snel op. Daarbij is er voor mij omdat ik mezelf niet hoef te verkopen of geen verkoopbaar products aanbied weinig uit te halen. En bij rampen/grote ongevallen in de buurt heb ik niet de behoefte daar van minuut tot minuut te volgen hoe en wat zeker niet via twitter waar je ook door rijen aannames van mensen over die rap moet gaan wurmen.
Vrienden van mij vinden dat dan wel weer geniaal on te doen. Blijf het social media wel een interresant gebeuren vinden, je ziet een grote verschuiving in sociaal contact plaats vinden en je ziet ook dat veel traditionele ondernemers daar hinder van ondervinden. Communicatie word onpersoonlijker denk ik maar het gaat ook veel sneller en door het onpersoonlijkere bereik je een grotere groep dan je voorheen deed.
Een groot deel van de twitteraars gebruikt het voor zover ik met een doodaccount nog op kn maken uit mijn omgeving voor eigen bezigheden te wereld in de slingeren en de meeste daarvan gaan bij mij het begrip te boven waarom men dat de werled in zou slingeren. Nog minder kan ik begrijpen waarom je een jouw alleen van radio/tv/tijdschrift bekende persoon zou gaan volgen.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Unlord schreef:Niets. Twitteren over basgitaren is net zoiets als denken aan gras: kansloos en niemand doet het.
Ben ik het toch oneens mee.. sinds ik een tuin heb denk ik echt vaak aan gras. Ik volg het weerbericht vaker om te weten wanneer ik het kan afrijden, ik check plaatsjes die ik nieuw heb ingezaaid. Ik ben er aardig wat mee bezig en "denk" er dus ook vaak aan.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

gasbitarist schreef:Disclaimer: Dit is een serieuze reactie.

Twitter is uitgevonden voor (en vermoedelijk ook door) narcisten. Dat blijkt ook uit de actieve gebruikersgroepen: soapies, artiesten, voetballers, politici. Dat is ook verklaarbaar want narcisme of zelfs egocentrisme heb je m.i. nodig om te besluiten tweets de wereld in te slingeren en de overtuiging te hebben dat er anderen zijn die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in jouw bericht dat er tegenover je iemand zijn schoenveter zit te strikken of dat je daarnet een peertje geschild hebt.
Maarten, je hebt op dit forum meer 'followers' dan ik op Twitter (gemiddeld tussen de 50 en 150 actieve bezoekers gok ik). Je deelt regelmatig informatie, vaak binnen de 140 karakters, ook op de openbare fora, en ze zijn lang niet altijd voorzien van eeuwigheidswaarde ('Overmorgen naar Japan voor twee weken!', dat je anderhalf-en-een-half boek heb gelezen met een McChouffe in de tuin, lollige plaatjes), etc.)

Waar haal jij eigenlijk de overtuiging vandaan dat iemand daar geïnteresseerd in is?
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Narcisme, puur narcisme.

(En dank voor het en passant onderstrepen van de overbodigheid van Twitter.)
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Net als dit forum.
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Kom d'r maar in Godwin.
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik vind het wel verfrissend, iets wat geen duidelijk nut heeft!
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Wat een meningen over Twitteren. Vooral de mensen die het NIET gebruiken die het dan veroordelen. Ik verdien er nu inmiddels een klein deel van mijn inkomen mee. Ik geef er gratis tips en adviezen mee aan mijn klanten en trek daarmee mijn klanten naar mijn bedrijfswebsite. Twitteren is dus voor mij een goed medium gebleken. Ik combineer het goed met LinkedIn. Niet voor bassen, daar praat ik liever over. :jaaaaa: Kansloos vind ik ook de mensen die 30x per dag zeggen wat ze aan het doen zijn of waar ze zijn. Wat boeit mij dat nou. :facepalm:
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
gasbitarist
amBASSador
Berichten: 10490
Lid geworden op: 07 aug 2007, 19:06

Bericht door gasbitarist »

Voor Mies en (de vriendin van) Bert heeft het duidelijk een toegevoegde waarde. Mooi.

Maar als je een afweging maakt over n'importe quoi, en besluit iets niet te doen/kopen/gebruiken, dan mag je toch net zo goed die mening uitdragen dan iemand die het wel adapteert?
"Mensen die het wel moeilijk hebben verwerken best het venijn in hun eentje." - wombatboter
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Als we ons om nuttigheid zouden bekommeren, hadden we dit gesprek niet. Ik was aanvankelijk ook sceptisch, maar ik lees er grappiger dingen op dan op de meeste fora, en ook de muziektips - vaak rechtstreeks van de artiesten die ik zelf goed vind - zijn beter/diverser/interessanter. Het is ook fijn op tijd te horen dat er weer een nieuwe plaat uit is van iemand die ik goed vind, zonder een abonnement te hoeven nemen op een hip jazzblad waarin iedere gepigmenteerde muzikant automatisch doorgaat voor een jazzartiest. Verder kan ik er goed mijn narcisme en neiging tot delen van onzin op kwijt zonder erop afgerekend te worden.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Juist het negeerbare trekt me zo aan. :lol:
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Klopt. ik stoor mij aan mensen die het afdoen als b.v. een vorm van Narcisme o.i.d. omdat ze het zelf niet (willen)gebruiken. En zichzelf maar voor gemak even boven de mensen plaatsen die er wel iets mee doen. Een uiting van elitaire arrogantie vind ik dat. Ieder medium kan gebruikt worden voor de 'verkeerde' doeleinden. Twitter dus ook De wereld veranderd snel, zeer snel. Dit is gewoon één van die veranderingen. Je mag er in mee gaan of niet. Maar prik door de grijze massa heen die er bullshit mee verkondigen. Heel veel mensen doen er wel nuttige dingen mee. B.v. Amber Alert. Er worden sneller dan ooit kinderen mee teruggevonden. Geen enkel medium heeft dat nog nagedaan.(tot nu toe)
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik veroordeel twitter niet, als niet gebruiker. Als die mensen zich daarmee amuseren, da's hun goed recht, maar ik irriteer me wel dat die tweets te pas en te onpas overal opduiken. In m'n facebooknieuwsoverzicht bijvoorbeeld.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Plaats reactie