Line 6 Relay G30

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Line 6 Relay G30

Bericht door en Adriaan »

Heeft iemand op dit forum ervaring met dit draadloze systeem?
En zo ja, hoe zijn die ervaringen?
Ik ben op zoek naar een draadloos systeem en dit is in ieder geval zeer betaalbaar.
Op Harmony Central zijn de oordelen over het algemeen heel positief, met enkele zeer negatieve er tussen.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Mijn broertje speel hiermee, is wel gitarist en er is destijds volgens mij wel verteld dat hij 'minder' geschikt is voor basfrequenties. Voor de rest hoor ik geen verschil!

Volgens mij gaan de batterijen vrij snel, ze houden wel vol maar ik heb het idee dattie wel batterijen vreet, zal het nog eens vragen, kan ook zijn dat hij el-cheapo batterijen gebruikte.
:facepalm:
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb hem met Hidde getest voor zijn afstudeerscriptie. Wat betreft ruis en conservering van je geluid zit je zeker goed met dit apparaat!

Het blijft tricky om op dit moment wireless te gaan. Bepaalde UHF banden worden opgekocht door telecombedrijven. Die G30 zit op de WiFi band. Daar zitten potentieel veel stoorzenders, maar de frequenties wordt niet gehandeld in die frequentieband omdat ze al zijn vrijgegeven.

Line6 heeft dit probleem met de potentiele stoorzenders opgelost door het signaal digitaal te versturen. Veel minder foutgevoelig. Wel een korte latency door de analoog-digitaal en digitaal-analoog conversie, maar dat hoor je echt niet. :)
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik gebruik hem nu -ik vermoed- 2 jaar. Nog geen enkel ongemak ondervonden. Blijft goed hangen en geeft ruim op voorhand weer dat de batterijen bijna op zijn. Geen interferentie tot nu toe tegengekomen, geen ruis en geen latency op te merken. Ik merk geen verschil met of zonder kabel.
Ik verbuik een 4-tal batterijen per optreden, maar dat zijn halflege batterijen die ik via via gratis verkrijg (kleine hoeveelheden).
Dus: zeker een aanrader!
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Hier ook enkel goede ervaringen. Het bereik is meer dan voldoende en de klankkwaliteit is onberispelijk, vrij van compressie en storingen. Dat zogezegd niet geschikt voor basfrequenties is niet waar.
Batterijen gaan lang mee. Ik gebruik altijd een setje oplaadbare batterijen die ik oplaad voor elk optreden en nog nooit is er ook maar één streepje omlaag gegaan op de indicator, zelfs niet na uren spelen.

Het enige dat ik er tegen heb is dat het geheel nogal plastiek aanvoelt, ik had zeker vragen bij het gammele batterijklepje. Maar na ruim 2 jaar gebruik nog geen enkel probleem mee gehad. Enkel de bevestigingsclip is ooit los gekomen. Opgelost met een druppeltje superlijm.

Aanrader +1!
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Mannen, bedankt voor deze reacties.
Ik ga er 1 bestellen.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Vorige week donderdag besteld en maandag ontvangen. Eergisteren bij een optreden uitgeprobeerd.
Werkt perfect. Tijdens ons laatste nummer samen met een van onze gitaristen (die in dat nummer helemaal los mag gaan) het podium afgegaan en tussen het publiek gaan staan.
Ik voelde mij als ouwe lul ineens heel modern.
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Ik heb 'm ook al een tijd en ben er zeer tevreden mee. Ik doe twee optredens met twee batterij'tjes. Zuinig dus!

Ik heb op de markt een hoesje voor een telefoon gekocht, waar ik de zender in gedaan heb en die hangt netjes aan m'n band. Zo gaat het niet zo stevige plastic zendertje niet kapot.

AANRADER! Maargoed, dat weet je nu zelf ook al...
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Haico schreef:Ik heb hem met Hidde getest voor zijn afstudeerscriptie. Wat betreft ruis en conservering van je geluid zit je zeker goed met dit apparaat!
Hey, da's de mijne! :D. Ik heb er nu nog maar 1 keer mee opgetreden, maar geen problemen. Line 6 waarschuwt zelf over mogelijk storing naast een wifi access point, maar dan moet je een behemoth van een access point hebben. Ik heb naast access points gestaan en had nergens last vast. Super ding! Alleen het batterijklepje is een beetje schraal, maar als je niet als een mongool ermee omgaat (of als een Feedbackverkoper) verwacht ik geen problemen.

Overigens vind ik het geluid door de G30 (met kabelsimulatorjetser op uit) beter dan door welke kabel dan ook :P.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Heb hem ook besteld. Ben errug benieuwd of de line 6 g30 doet wat men zegt.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Ik ben er vooralsnog zeer tevereden over.
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Ik gebruik hem ook al ruim 1,5 jaar, nog nooit problemen mee gehad! :)
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

johndeboer schreef:Ik heb 'm ook al een tijd en ben er zeer tevreden mee. Ik doe twee optredens met twee batterij'tjes. Zuinig dus!

Ik heb op de markt een hoesje voor een telefoon gekocht, waar ik de zender in gedaan heb en die hangt netjes aan m'n band. Zo gaat het niet zo stevige plastic zendertje niet kapot.

AANRADER! Maargoed, dat weet je nu zelf ook al...

Heb je daar een fotootje van? Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt?
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Bij mij gaat er ook een (van marktplaats) op de mat ploffen. Wat heb ik nog nodig? Ik lees hier een hoesje? Zijn er nog speciale kabeltjes nodig? Ik meen daar weleens over gelezen te hebben maar zie bij line6 dat er normale jack kabels gebruikt worden bij de G30.
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Je hebt inderdaad gewoon een jack kabel nodig. Er wordt er geloof ik wel een meegeleverd, maar zonder haakse plug helaas. Verder is een hoesje wel handig, maar ik had em altijd gewoon met tape aan m'n band geplakt. :jam:
Ik heb niet zoveel met muziek.
Plaats reactie