Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Sinds een paar maanden ben ik een bandje aan het opstarten met een drummer, via het forum ben ik Vincent tegengekomen en hij mocht zeker blijven. Zanger er bij gevonden.. toen nog een toetsenist. Een behoorlijke klus, want de toetsen zijn niet zo populair meer en degenen die funk/soul willen spelen neigen al gauw naar Jackson 5 en dat soort stuff. Niet het moderne spul. ;)

Afgelopen woensdag een toetsenist getroffen, dat was gaaaaaf! Een studentikoze gast van zeker 100 kg komt binnen zweten, vier vintage synthesizers in de auto. Hele shitload geinstalleerd en gelijk was het gaan als een dolle, geweldig. Helemaal hyper van de adrenaline na die tijd nog in bed liggen: heerlijk is dat. We willen eigentijdse vieze vettige funk maken in de hele breedte en voor zover het bij ons past uiteraard.

Van Hunt - The Lowest 1 of My Desires (die blaast bij het tweede deel!!!) / If I take you home
Gnarls Barkley - Smiley Faces
The Roots - The Seed 2.0
John Mayer - Who did You Think I Was?
...etc...

:mrgreen:

VET VET VET VET VET
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Petr@
Berichten: 269
Lid geworden op: 20 aug 2007, 14:02

Bericht door Petr@ »

Met mijn vrijdagbandje hebben we als nieuwe nummers op dit moment Alain Clark - Blow me away (erg leuk om te spelen :dance: ), Gavin Degraw - I don't want to be, Jamiroquai - Love foolosophy, Joss Stone - you had me, Anouk - One word, Skunk Anansie - weak.

Met mijn nieuwe woensdagbandje op dit moment: Tina Turner - proud mary, Sade - Smooth operator, Doobie brothers - long train running, Shocking blue - Venus, Melissa Etheridge - Like the way I do (helaas niet geslapt, lukt nog niet) etc.

Met mijn maandag oefenproject: Jamiroquai - seven days in sunny june, Fairground attraction - Perfect, The Scene - Iedereen is van de wereld, The Trammps - Disco Inferno.

De Jamiroquai songs, Alain Clark en Joss Stone zijn door mij ingebracht. Gelukkig spelen de woensdag en vrijdagband om de week....

Genoeg te oefenen dus :rock2:
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1924
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Mike Stern's Tipatina's
Lekker unisono thema :)
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (12/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

De Teng schreef:Een studentikoze gast van zeker 100 kg komt binnen zweten
:lol:

VET is het zeker!
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Het? ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1464
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:17

Bericht door Vincent »

Was niet dubbelzinnig bedoeld, maar het oefenen in het algemeen ;) ('vieze vettige funk in de hele breedte' krijgt zo wel een andere betekenis...)
Telefoon uit de handen slaan en dan die gek gewoon in elkaar rammen. Dat is de beste oplossing. - Gnermo

I'leaevin this country.. - Jack

Ik haat de maatschappij, en gelukkig maak ik er geen deel van uit. - Iris Music
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Carousel van Blink 182.

:). Oh, en American Jesus van Bad Relgion, maar da's niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Haha, jazeker.. al helemaal omdat er meerdere trefwoorden in die zin zitten. :P
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Bericht door Sam »

Matisyahu - king without a crown
Sublime - Santeria

Deze 2 gaan we proberen met mijn nieuw opgerichte band.
Gebruikersavatar
FleaWannabe
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2004, 19:23

Bericht door FleaWannabe »

King without a crown is briljant! Hoe gaan jullie de zang/rap trouwens doen? Accentje faken of gewoon Engels van maken?

Afgelopen vrijdag de meest briljante jamsessie gehad! De zanger van m'n band, zijn broer op drums, een vriend op orgeltje en nog weer een vriend die een hele lading effecten, loopers en drumcomputers had meegenomen. Distortion over m'n fretless en anderhalf uur raggende stoner gemaakt! Vooral 't orgeltje en de effecten maakte het echt af, iedereen vond het vet! Elke keer maar een paar seconden naar elkaar hoeven te luisteren en vervolgens de ene vette riff na de andere...heerlijk. Daarna doorgegaan in een lading breakcore, jungle en drum n bass (die drumcomputers zijn verslavend), allemaal even gewisseld van instrument en om 't af te sluiten een relaxte dubgroove ingezet. Meteen ook een zangtekst erbij verzonnen, de vriend met de drumcomputers ging bassen...de rest van de avond zat ik in de kroeg met de pianist (of is het dan orgelist...?) na te genieten... :worship:
Billy, tell Hulk about Disneyland
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Bericht door Sam »

FleaWannabe schreef:King without a crown is briljant! Hoe gaan jullie de zang/rap trouwens doen? Accentje faken of gewoon Engels van maken?
Dat weten we nog niet, we hebben pas vanaf volgende keer een repetitie met zang (we zijn nog maar een weekje geleden begonnen) :D
We zullen dus nog moeten zien hoe goed onze zang is :P
Gebruikersavatar
FleaWannabe
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2004, 19:23

Bericht door FleaWannabe »

Dat wordt óf goed onthouden óf het nummer drie keer zo snel spelen zodat 't publiek toch niet verstaat wat je brabbelt. ;) Wees blij dat er geen beatbox in zit, als je die vent hoort... :shock:
Billy, tell Hulk about Disneyland
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23317
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

eeeeeehhhhhhhhh nr 5-4 en dat nieuwe stuk wat we ook nog ergens hadden liggen en dat rustige sfeernummer wat we in juni hadden geschreven. Je merkt al: het gaat er georganiseerd aan toe bij de grootste nieuwe Nederlandsche progrock-sensatie Ahm Shere!!!! :jam:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
dB
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 mei 2008, 20:39

Bericht door dB »

Danzig - Mother :|
bzzzt krrrr foosh








www.letsgotohell.nl
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Katie melua - mockin bird song
Bjork - it´s so quit(erg lastig nummer om uit te zoeken door het superwollige basgeluid en de accenten)
Moloko - sing it back
Plaats reactie