Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Rob66 »

Make your mind up van Paul Carrack
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Bass_Bas
Berichten: 389
Lid geworden op: 04 apr 2011, 15:43

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Bass_Bas »

Herman Brood - Never be clever
https://www.youtube.com/watch?v=B8f7ANT3fjs
Best lekker baslijntje!
Sandberg California PM Supreme
Eden WT-400 The Traveler Plus
Eden D410XLT
Eden D210T
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door padawatje »

Gestopt met muziekschool en voorlopig ook geen bandje meer, dus heb ik al sinds juni geen bas meer aangeraakt :oops:

Maar eergisteren deze oude heren live aan het werk gezien en gehoord, dus mij ook maar weer eens aan het repertoire van Doe Maar gewaagd.

Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door CaptainSlow »

Muziekles oefenen: Toto - Animal



Ik probeer m met positiespel te spelen, of hoe heet t, 1 vinger per fret.
Op een 4 snaar valt het niet mee om de loopjes in het refrein met de juiste timing te pakken, de lage fretten bij de lage snaren zijn toch wel lastig.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Vanavond gaan we met The Poor kijken of deze wat voor ons kan worden:

Op zich niet een heel moeilijk nummer maar wel een uitdaging kwa koortjes en bovendien hebben we maar 1 g*t**r en dat is ook nog eens geen 12-snarige jingle-jangle Rickenbacker.
Wel heel leuk om mee aan de slag te gaan.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door steekie »




Net nu jullie denken die doet niets meer.....voor een band waar ik een aantal gigs mee ga doen.
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door bazz59 »

met geen enkel meer , het zit erop voor mij .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

CaptainSlow schreef: 09 okt 2018, 23:01 Muziekles oefenen: Toto - Animal



Ik probeer m met positiespel te spelen, of hoe heet t, 1 vinger per fret.
Op een 4 snaar valt het niet mee om de loopjes in het refrein met de juiste timing te pakken, de lage fretten bij de lage snaren zijn toch wel lastig.
Heerlijk hoe Lukather hier bij de solo uit de startblokken giert. Fan voor het leven van dat geluid.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door JohnBoy »

bazz59 schreef: 11 okt 2018, 12:06 met geen enkel meer , het zit erop voor mij .
Dat klinkt als een onvrijwillig einde van iets...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 906
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door evertalbers »

JohnBoy schreef: 11 okt 2018, 21:42
bazz59 schreef: 11 okt 2018, 12:06 met geen enkel meer , het zit erop voor mij .
Dat klinkt als een onvrijwillig einde van iets...
Ja, probeer vooral lekker door te spelen als het kan!

Pittige nummers trouwens waar iedereen mee bezig is. Geldt ook voor mij. Nu bezig aan toonaard poging 3, wegens zangeres ipv zanger en blazers bereik/arrangementen.
[Youtube]https://youtu.be/UHKGH3YAbGM[/Youtube]
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Ik schreef: Vanavond gaan we met The Poor kijken of deze wat voor ons kan worden:

Op zich niet een heel moeilijk nummer maar wel een uitdaging kwa koortjes en bovendien hebben we maar 1 g*t**r en dat is ook nog eens geen 12-snarige jingle-jangle Rickenbacker.
Wel heel leuk om mee aan de slag te gaan.
En woensdagavond bleek maar weer wat voor lekker bandje we hebben. We begonnen hier de avond mee met een soort "maar eens kijken wat het wordt"-idee. En het stond eigenlijk meteen als een huis na het 1 x gespeeld te hebben. Nog een paar keer extra gespeeld om de koortjes (drummer en gitarist) goed te krijgen en toen hadden we een hele toffe versie. Extra rondje applaus voor onze gitarist die de Harrisonpartij op een Strat heel mooi speelt en er nog bij zingt ook. Was een toffe avond. Iedereen bereidt altijd goed zijn zaakjes voor en dat betaalt zich echt wel uit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

@ Hans: De zus van jullie drummer heeft mij ingewerkt bij mijn nieuwe job: Speel jij? Heb je een bandje? Ken je The Poor? Ja, van naam via het forum.
Gaat daar wel vaak over whisky, zei ze erbij. :D
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Ha, ja, dat klopt! Dat vertelde hij me laatst. Klein wereldje soms. En dat whiskyverhaal klopt ook; we willen via de slijter waar ik de whisky altijd haal een thuisproeverijtje met de band en een paar "introducees" (zonen) organiseren. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Droombolus »

Hans58 schreef: 11 okt 2018, 23:00En woensdagavond bleek maar weer wat voor lekker bandje we hebben.Was een toffe avond. Iedereen bereidt altijd goed zijn zaakjes voor en dat betaalt zich echt wel uit.
En zo hoort het ook natuurluk.

Wat mij wel nieuwsgierig maakt is de keus van If I Needed Someone. Da's hatsikke popmuziek en de Armen is toch een bloesbentje ? Hoe werkt zoiets in de koppies van de leden ? Clappie staat gelijk aan d'n bloes dus mogen wij ook ? Puur nieuwgierigheid hoor, geen kommentaar op .. :wink:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Nou, we hebben inderdaad "rock-/bluesband" als ondernaamdinges, zeg maar. Maar tegelijkertijd worstelen we ook wel eens stevig met onze identiteit. Naast een gezonde portie uit de bluesrock-hoek hebben we ook een arsenaal aan nummers die je niet direct als "bloes" stikkert, maar die we zelf gewoon verrektes fijn vinden. Zo komen onder andere ook dus de Beatles (niet alleen If I Needed Someone, maar ook Bathroom Window), de Stones (Under My Thumb), Bowie (o.a. Space Oddity) en Alquin (Central Station Hustle) voorbij. We proberen er wel voor te waken om niet af te dalen naar het reguliere Top-100 rippertwaar; dat doe ik immers met MIlestone al ruimschoots.
De (eigenlijk uitsluitend) positieve geluiden die we horen is dat we veel dingen spelen die veel mensen kennen maar die je niet zo vaak hoort. Het leuke van deze band is ook dat we 3 mensen hebben die kunnen zingen en die ook samen heel goed klinken. Vandaar dat we ook uitdagingen zoeken voor onze "koor-business" zoals we het noemen :D . Maar het blijft lastig om een konsistente set nummers samen te stellen en we willen niet zo puriteins recht in de leer zijn dat we alleen maar "ze bloes" spelen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie