Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door wombatboter »

Hans58 schreef: 27 jun 2017, 20:57 Voor ons staat morgen Still Believe op de planning.
Ook nog vroeger gespeeld toen Lademacher ons nog versterkte voor onze Brood-tribute.
Laatst gewijzigd door wombatboter op 28 jun 2017, 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door didi »

Ik heb het nummer een tijdje gespeeld en gezongen in mijn voormalige coverbandje maar kreeg er steeds van langs van mijn bandleden omdat ik op de een of andere manier steeds naar de Sweet'd'Buster-versie toetrok terwijl ze de Brood-versie wilde horen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door rich13 »

Sweet d'Buster +2. Dat nummer is veel sterker in die slepende versie.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Ja jongens, dat weet ik. :D Maar in ons bandje zijn we met zijn vijven en moet iedereen het minstens gewoon leuk vinden om te doen. Het kost al zoveel moeite om leuk rippertwaar te vinden dat niet iedereen speelt maar toch herkenning oproept bij het publiek op een manier van "hé, wat leuk dat ze dát spelen, die hoor je bijna nooit bij een coverbandje". :-?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door rich13 »

In een bijna grijs verleden heb ik ook in een coverbandje gespeeld en daar deden we ook wat verrassende nummers. Vaak kwamen de ideeen van mij omdat ik van het ploegje net even wat meer muziek kende, maar soms ook niet. Onze versie van Teenage Dirtbag werd altijd ernstig gewaardeerd.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Dat is wel leuk om te doen vind ik. Zo spelen we Space Oddity van Bowie, dat doet bijna niemand. En ook Central Station Hustle van Alquin staat niet op de setlijst van de meeste bandjes.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Green Goblin »

Ben ik blijkbaar de enige die de Brood-versie verkiest.... maar ben geen blues-man, misschien is dat het.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14250
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door gilles »

BassAgent schreef: 27 jun 2017, 20:54 Heb je wel eens andere liedjes gezongen en gespeeld?
Jazeker. Als onze zanger/gitarist niet kan met de repetitie, neem ik de leadzang over. Geen enkel probleem. Normaliter doe ik alleen de tweede stem. Maar ik heb dus heel veel moeite met de timing van Everlong De overgangen van akkoord naar akkoord voelt voor mij niet logisch met de zang. En het pre-refrein (heet dat zo?) ("and I wonder...") vind ik lastig te combineren met de zang.

@Hans: pittige uitdaging op bas, Space Oddity! Wij speelden hem in den beginne van mijn vorige band, maar dan alleen zang, akoestische gitaar en klein beetje drum.
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

We hebben vanavond vrijwel de hele avond besteed aan Still Believe en aan het einde van de avond hadden we een versie waar we erg content mee waren. Wel op basis van de Brood-groove, maar met harmonica in plaats van sax en nog wat andere aanpassingen. Was een leuke en vruchtbare repetitie-avond. Kreeg net de opname binnen die de gitarist met zijn telefoon gemaakt had en dat was veelbelovend. Lekker bandje hebben we.

@Gilles: we hebben de coverversie van Natalie Merchant als uitgangspunt genomen, die is wat meer rechttoe-rechtaan; de originele baspartij van Herbie Flowers is onnavolgbaar maar we hebben er een (vinden wij) best toffe versie van weten te maken. Erg leuk om te spelen en valt ook heel goed bij het publiek. Ik heb er een leuke video van maar die kan ik hier ff niet posten. Ben er wel een beetje trots op. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door BassAgent »

Ik ben als studieprojectje met deze bezig:

Die sextooltjes doen Db-C-Bb en dat is verrekte pittig. Ben nog aan het kloten met de vingerzetting.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door wombatboter »

En dan is er een optreden gepland dit weekend waaraan steeds meer wordt gesleuteld en uiteindelijk hoor je : "Euhm, het is maar met ons tweetjes en we zouden "You are so beautiful" moeten spelen en kan je me alleen op bas begeleiden ?" (Je voelt dat weigeren sterven betekent).
Dus thuis wat zitten prutsen en hopen dat het marcheert (al is wat spanning best leuk wanneer het niet gerepeteerd is)
Goed dat ik het niet moet zingen...nog een beetje oefenen

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Dat wordt een daverend succes, Geert! Ik vind het echt leuk.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26190
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

Verdere uitbreiding van het rippertwaar van The Poor: morgen op de agenda It's All Coming Back van CPR (Crosby, Pevar & Raymond) in de rockhoek, en verder voor een akoestisch setje Another 45 Miles van "duh Ierring".
Vooral dat CPR nummer is baggervet. Er is weinig te vinden op joetjoep maar dit geeft een indruk:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 906
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door evertalbers »

Mooi gedaan Geert! Ik speel op dit moment soms dit nummer https://youtu.be/W456wghfqLI solo met de zangeres maar het lukt me nog niet om dat overtuigend neer te zetten met basgitaar dus sjouw ik toch maar een gitaar mee...
Misschien dat het met een zessnaar zou lukken, maar die heb ik dan weer niet.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door padawatje »

Omdat één van die kerels blijkbaar dood is ... :|


Nu weet ik weer waarom ik nooit naar Steely Dan geluisterd heb. Vind het écht maar niks.
Plaats reactie