das toevallig, dat nummer stond ook op het nieuwe repertoire van mijn band voor de laatste repetitie. Helaas had ik niet goed de tijd om het nummer echt 100% door te spitten, maar ik hoor eigenlijk maar één basloopje wat het gehele nummer doorgaat. Geen enkele variatie dus. Hoor jij ook geen variaties of wel?SURVIVOR schreef:Voor de eerst volgende repetitie met
m'n band EQUAL FORCE houden we
ons bezig met
"Wear My Hat" >> Phil Collins
Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?
Da's zekers 'n toeval, Rodi, en dat ook wel in dezelfde periode!
Ja, de bassist (Nathan East) heeft er 'n eenzijdig loopje van gemaakt. Ik hoor maar één variatie (voor elk muzikant in dit nummer), en dat is 'n modulatie van F-Bes-C naar Fis-B-Cis tussen de twee song-zinnetjes:
"...Come on take it if you love it..."
(modulatie + instrumentaal) en
"...Well, later that day this guy came to me..."
Wat ik doe met deze 3 akkoorden is de loopjes zelf gaan improviseren/variëren door het zo pittig mogelijk te gaan spelen, zo maak ik het voor mezelf boeiender, zowel qua spel, klank, gevoel als groove!
Dat beginloopje F-A-F(=F-akkoord) + Fis-Bes-Fis(=Fis-akkoord houd ik als standaard, dus als basis basstukje bij dat nummer.
Ja, de bassist (Nathan East) heeft er 'n eenzijdig loopje van gemaakt. Ik hoor maar één variatie (voor elk muzikant in dit nummer), en dat is 'n modulatie van F-Bes-C naar Fis-B-Cis tussen de twee song-zinnetjes:
"...Come on take it if you love it..."
(modulatie + instrumentaal) en
"...Well, later that day this guy came to me..."
Wat ik doe met deze 3 akkoorden is de loopjes zelf gaan improviseren/variëren door het zo pittig mogelijk te gaan spelen, zo maak ik het voor mezelf boeiender, zowel qua spel, klank, gevoel als groove!
Dat beginloopje F-A-F(=F-akkoord) + Fis-Bes-Fis(=Fis-akkoord houd ik als standaard, dus als basis basstukje bij dat nummer.
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 19 nov 2005, 01:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Basses
-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE
Amps + Cabinets
-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"
-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass
Pascal Keyner
-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE
Amps + Cabinets
-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"
-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass
Pascal Keyner
Met omission niks eigenlijk, we oefenen niet en spelen alleen maar live shows, na de europese tour in februari gaan we weer beginnen met nieuwe nummers.
Voor gitaar moet ik wel wat nummers van His hero is gone en Catharsis uitzoeken voor een nieuwe band .. wordt ruig
Voor gitaar moet ik wel wat nummers van His hero is gone en Catharsis uitzoeken voor een nieuwe band .. wordt ruig
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met m'n band COÏNCIDENCE houden we ons bezig voor de eerst volgende repetitie met
"All I Need" >> AIR French Band
"All I Need" >> AIR French Band
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 19 nov 2005, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Basses
-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE
Amps + Cabinets
-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"
-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass
Pascal Keyner
-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE
Amps + Cabinets
-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"
-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass
Pascal Keyner
Fout is goed!!!Bassfreak schreef:Wij doen eigen werk, in funk, pop, r&b stijl..
We gaan nu ook wat ddingetjes coveren en een beetje veranderen zoals 'All that she wants' van Ace of Bace ofzoiets. Als je daar een vette bubbling beat onder gooit grooved dat als de neten. Wel lekker fout
Zo heb ik een keer bij een bandje ingevallen tijdens een studentenfeest.
Dan is "Guus Meeuwis - Het is een nacht" natuurlijk bijna verplicht.
Nu is het origineel erg rustig, maar al die gasten kunnen mee blèren en vinden het helemaal top. De drummer was dat slome blijkbaar zat, want die zet na het 2e couplet ofzo een lekker salsabeat eronder. Ik ga lekker met hem mee en d´r ontstaat toch een vette groove
Nu ga ik met diezelfde drummer een bandje beginnen, en Guus Meeuwis komt er zeker in, maar dan wel Salsa-stylie!
Zo´n overtoom?(ik wist nooit dat dit zo heet, maar als ze gillen "eentje hoger" dan weet ik dat ze een hele of halve toonsafstand omhoog willen)SURVIVOR schreef:
Ja, de bassist (Nathan East) heeft er 'n eenzijdig loopje van gemaakt.
Ik hoor maar één variatie (voor elk muzikant in dit nummer), en dat is
de overtoom (toonsoortverhoging) van F-Bes-C naar Fis-B-Cis tussen de twee song-zinnetjes:
"...Come on take it if you love it..."(overtoom + instrumentaal) en"...Well, later that day this guy came to me..."
Wat ik doe is met deze 3 akkoorden (+ met de overtooms-toonsoort) de
loopjes zelf gaan improviseren/variëren door het zo pittig mogelijk te gaan spelen, zo maak ik het voor mezelf boeiender, zowel qua spel, klank, gevoel als groove!
Dat beginloopje F-A-F(=F-akkoord) en bij de overtoom Fis-Bes-Fis(=Fis-akkoord)
houd ik als standaard, dus als basis basstukje bij dat nummer.
En ik zie dat niet echt als een variatie...want tis hetzelfde basloopje, maar dan een halfje hoger in dit geval. Maar ik weet nog niet wat ik met dit nummer ga doen, is afhankelijk van de bandcoach.(ik speel in de hogeschoolband van de hogeschool Rotterdam en deze wordt dus geleidt door een docent)
kom Survivor, leg het nog eens uit als je wil: wat is een "overtoom" precies volgens jou?
een toonsoort verhoging? bedoel je soms modulatie?
ik kan me wel voorstellen wat een overtoon is, correct zou dat trouwens boventoon moeten zijn, maar van een overtoom heb ik echt nog nooit gehoord in de muziek (theorie)...
ik ga dat nummertje straks eens ff downen en ff kijken wat daar bij dat "overtoom" stukje gebeurt.
een toonsoort verhoging? bedoel je soms modulatie?
ik kan me wel voorstellen wat een overtoon is, correct zou dat trouwens boventoon moeten zijn, maar van een overtoom heb ik echt nog nooit gehoord in de muziek (theorie)...
ik ga dat nummertje straks eens ff downen en ff kijken wat daar bij dat "overtoom" stukje gebeurt.
Stinky ik kende het woord overtoom ook niet, maar kon ff niet op het goede woord komen. Het goede woord is modulatie volgens mij.
Het nummer begint in F en gaat na een poosje een halve toon omhoog. That´s all.
akkoordenschema:
klopt dat, modulatie?
Het nummer begint in F en gaat na een poosje een halve toon omhoog. That´s all.
akkoordenschema:
Code: Selecteer alles
|: F Bb | C : |
modulatie
|: F# B | C# : |