Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Green Goblin »

Hans58 schreef: 04 jan 2019, 11:59 Daar ben ik het mee eens. We wilden met The Poor heel graag een bepaald nummer van John Mayer spelen. Maar daar zit een her en der nogal (zeker voor mij) virtuoze Pino-partij in. Aangezien ik geen briljant bassist ben heb ik gezegd dat ik het zo goed mogelijk zou proberen te spelen in een hier en daar wat versimpelde versie zodat de groove wel in tact blijft. De versierselen zijn natuurlijk mooi maar het gaat er om dat je door kunt. En als dat voor de rest van de band acceptabel is, vind ik het prima. Tot het moment dat ik zelf vind dat het nergens toe leidt en dan schrappen we gewoon en zoeken we iets anders leuks.
Good love is on the way?
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

Ja dat denk ik ook, Hans. Leuk om te lezen dat er meer zo mee omgegaan wordt. Natuurlijk probeer ik de nummers zo goed mogelijk te benaderen. Daarom was ik zondag best tevreden dat Lie to Me van Johnny Lang er zo goed uitkwam. Met nog hier en daar een variatie erbij. Helemaal leuk als je op proef komt meespelen.

Ondertussen ook redelijk in de vingers:
Still Believe,
Happy - in de live versie van Jo Harman bij Giel,
I'd rather go Blind- versie Beth Hart & Joe Bonamassa,
Blues Deluxe - versie Joe Bonamassa,
I put a Spell on You- in een slow Blues versie.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26246
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hans58 »

@Green Goblin: u gaat door voor de Ampeg koelkast :D
@Gerard: Goed bezig. En Still Believe is leuk!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door CaptainSlow »

Hee, da's een leuke, Jerusalem.
Ook maar eens proberen.

Ik heb al wat videos gevonden,, kom ik al wat verder mee. Iemand nog goede tabs/transcriptie misschien?

Thx
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door AmericanIdiot »

Nee sorry... ik speel Jerusalem op t gehoor. Een 5 snarige bas helpt wel mee in dit nummer :wink:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

CaptainSlow schreef: 04 jan 2019, 22:08 Hee, da's een leuke, Jerusalem.
Ook maar eens proberen.

Ik heb al wat videos gevonden,, kom ik al wat verder mee. Iemand nog goede tabs/transcriptie misschien?

Thx
Ik heb alleen mijn eigen kladblok. Als je die ziet dan weet ik niet of je daar wat aan hebt.
Er staat een langzame versie op YouTube.
Tip: Zoek op Jerusalem Anouk bass en je vind geweldige versies. Deze vind ik goud:
https://youtu.be/pUiXSrl2Eq8
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

Hans58 schreef: 04 jan 2019, 20:52 @Green Goblin: u gaat door voor de Ampeg koelkast :D
@Gerard: Goed bezig. En Still Believe is leuk!
Thanks, kende dit nummer destijds al van Sweet D'Buster (live album) maar Brood 's versie is zeker zo goed.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Green Goblin »

Hans58 schreef: 04 jan 2019, 20:52 @Green Goblin: u gaat door voor de Ampeg koelkast :D
@Gerard: Goed bezig. En Still Believe is leuk!
Heb daar nog een transcriptie van. Kwam er ook al snel achter dat ik geen Pino ben... ;-)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Spaghettihout »

Hagen schreef: 05 jan 2019, 00:02
CaptainSlow schreef: 04 jan 2019, 22:08 Hee, da's een leuke, Jerusalem.
Ook maar eens proberen.

Ik heb al wat videos gevonden,, kom ik al wat verder mee. Iemand nog goede tabs/transcriptie misschien?

Thx
Ik heb alleen mijn eigen kladblok. Als je die ziet dan weet ik niet of je daar wat aan hebt.
Er staat een langzame versie op YouTube.
Tip: Zoek op Jerusalem Anouk bass en je vind geweldige versies. Deze vind ik goud:
https://youtu.be/pUiXSrl2Eq8
Zo, geweldig dit! Ga ik me ook eens in verdiepen... Nu nog de tabs zoeken en gaan
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

Ik vond tabs op internet maar die bleken niet te kloppen. Weet niet meer welke site maar het was een van de bovenste 'hits'.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door AmericanIdiot »

Gewoon goed uitluisteren...tabs op internet kloppen bijna nooit, ik loop daar vaak tegenaan als de gitaristen weer een nummer 'uitgezocht' hebben. Er klopt vaak gaan moer van...Door goed te luisteren leer je ook weer bij in spelen op 't gehoor.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Green Goblin »

Klopt, over het algemeen zijn tabs niet best en gebruik ik ze meer als beginpunt om zelf iets uit te zoeken. Transcripties zijn dan over het algemeen al weer een stuk beter, al is het alleen al omdat er meer aandacht aan besteed is ( en de tijdsnotatie is natuurlijk erg handig voor ons).

Mischien een idee om basles.be eens te vragen om zich over Jerusalem te buigen? Vinden veel mensen wel een interessant nummer denk ik.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Spaghettihout »

Green Goblin schreef: 06 jan 2019, 12:09 Klopt, over het algemeen zijn tabs niet best en gebruik ik ze meer als beginpunt om zelf iets uit te zoeken. Transcripties zijn dan over het algemeen al weer een stuk beter, al is het alleen al omdat er meer aandacht aan besteed is ( en de tijdsnotatie is natuurlijk erg handig voor ons).

Mischien een idee om basles.be eens te vragen om zich over Jerusalem te buigen? Vinden veel mensen wel een interessant nummer denk ik.
Helaas is mijn "talent" nog niet zo ver ontwikkeld dat mij het lukt om het op gehoor te doen, maar ik weet zeker dat basles.be daar keigoed in zal zijn, allemaal even lief aankijken dan maar :roll:
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Hagen »

Green Goblin schreef: 06 jan 2019, 12:09 Klopt, over het algemeen zijn tabs niet best en gebruik ik ze meer als beginpunt om zelf iets uit te zoeken. Transcripties zijn dan over het algemeen al weer een stuk beter, al is het alleen al omdat er meer aandacht aan besteed is ( en de tijdsnotatie is natuurlijk erg handig voor ons).

Mischien een idee om basles.be eens te vragen om zich over Jerusalem te buigen? Vinden veel mensen wel een interessant nummer denk ik.
Ik heb het nummer uitgezocht. De moeilijkheid is nu mijn eigen motoriek. Ik oefen op de snelheid van dat terugkerende basrifje.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Re: Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door Bornlivedie »



Ok Hagen.. je hoeft echt geen basgodenzoon te zijn om dit te spelen... of pedant genoeg om één noot op een andere bas in te spelen omdat die ene noot op die ene bas iets beter klinkt, ( @Michel van Schie..)
Ok, ik maak fouten hier.. ik ben een mens, het was koud... waar het om gaat is dat je het in ieder geval probeert en niet laf zegt "oh dan doe ik het niet en blijf pompen".. te makkelijk..
Quote Wombatboter: "Laat de versterker het werk doen"...
Bidet as it may
Plaats reactie