Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
SURVIVOR
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 sep 2005, 00:43

Met welk nummer ben je momenteel (met je band) bezig?

Bericht door SURVIVOR »

:arrow: Met welk (nieuw) nummer ben je momenteel bezig voor je volgende repetitie met je coverband?

:arrow: Of, hoe luidt de titel als het eigen werk is? En wat wil/kun je eventueel hierover vertellen?

:arrow: Of, wanneer je nog geen band hebt, met welk nummer ben je voor jezelf bezig?

:arrow: Of, met welke technieken houdt je je bezig?
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 16 nov 2005, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SURVIVOR
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 sep 2005, 00:43

Bericht door SURVIVOR »

Met de band Coïncidence op dit moment nog geen nieuw nummer.

Maar met de band Equal Force wel:

"Cheek To Cheek" --> EVA CASSIDY
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 19 nov 2005, 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Basses

-Fender American Standard Jazz Bass
-Warwick FNA Jazzman
-Maison Prodigy
-SigmaGuitars BMC-1STE


Amps + Cabinets

-Hevos 400D
-Hevos Power 2 x 10" + tweeter
-Hevos Power 1 x 15"

-Fender Rumble 75
-Ampeg BA108 Bass


Pascal Keyner
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

De titel krijgt het liedje altijd pas als het af is :P

Uhm dus ja.. we vrijdag opnemen! Dus ja.. zoiets is antwoord op je vraag?
none.
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Ben met mn band Dirty Bastards bezig met 2 totaal verschillende nummers nu.
"Right There" is een product van een aantal jamsessies, en we zijn er nu al 1½ maand aan aant schrijven. Bomvol met prulstukjes, gave loopjes een lastige timings. Voor de volle 100% van ons technische kunnen tot nu toe.

En we zijn bezig aan "Graveyard Bloodfest" horrorpunk oude stijl. Veel
backing vocals, whoohohohoo momenten en vreselijk simpele riffjes, zijn er een half uurtje mee bezig geweest en hij is al bijna af.

wat mij opvalt aan onze band dat we heel af en toe uit t niets met een nummertje komen, daar dan in no-time tekst bij is en dat het dan gelijk tot onze beste nummers behoort. Punt is dat je de echte catchy loopjes vaak ineens speelt in plaats van dat je er echt bij na gaat denken.

Daarnaast liggen er nog een stuk of 5 "work in progressjes", maar daar zijn we niet actief aan aant schrijven op het moment.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
SURVIVOR
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 sep 2005, 00:43

Bericht door SURVIVOR »

Kilian, ook wel, hoor. :wink: Men kan op allerlei manieren op een Topic reageren, ook op dit Topic dus, dat zie je in vele Topics in het Forum. Het is dus ook oké hoe jij op deze Topic-vraag reageert. :thumbsup:

Misschien vind je het leuk om later, wanneer je nieuw nummer een titel heeft gekregen, de gekregen titel dan pas in dit Topic te gooien. 8)
Laatst gewijzigd door SURVIVOR op 19 nov 2005, 02:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Zwieke schreef:...En we zijn bezig aan "Graveyard Bloodfest" horrorpunk oude stijl. Veel backing vocals, whoohohohoo momenten en vreselijk simpele riffjes, zijn er een half uurtje mee bezig geweest en hij is al bijna af....
horrorpunk oude stijl? wa's dat? a fire inside?

ontopic: ik heb een rifje, en nog een rifje, en iets van een idee hoe er onder gedrumd moet worden. geen tekst, en (nog) geen naam. wordt iets van mezelf. postrockig. met m'n bandje zijn we eigenlijk alleen aan het jammen en een beetje richting zoeken. we zijn ook nog niet compleet, donderdag komen er 2 gitaristen langs, en een rap-achtige-gast. ben benieuwd :)
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Æ

Bericht door Æ »

Heb nu een drumtrack, met een beetje bas eroverheen (beide nog niet definitief). Kijken of het me lukt om de gitaar die ik in gedachten heb, zelf in te spelen, of dat ik daar hulp voor nodig heb. Tekst is al klaar, en heet 'Your wrong is my right, your right is my left'.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

urje schreef:
Zwieke schreef:...En we zijn bezig aan "Graveyard Bloodfest" horrorpunk oude stijl. Veel backing vocals, whoohohohoo momenten en vreselijk simpele riffjes, zijn er een half uurtje mee bezig geweest en hij is al bijna af....
horrorpunk oude stijl? wa's dat? a fire inside?
AFI horrorpunk? Kweenie, niet het eerste wat ik zou zeggen............, is horrorpunk niet gewoon zulke cheesy punkmuziek dat het daardoor weer leuk wordt? :roll: :wink:

ontopic: Zijn nu met 2 nummers bezig, beide nog titelloos......een Qotsa-achtig nummer.......met een lekker pakkend rifje, lekker veel lage-B ge-Groove 8) .....en een ander rocknummer, met een ellenlange intro en een leuk rifje!

Zodra de titels bekend zijn zal ik ze posten! :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
emielow

Bericht door emielow »

jamiroquai - soul education
beatles - come together
system of a down - radio video
prince - st. alphabet street
living colour - love rears its ugly head
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Als ik horrorpunk oude stijl zeg moet je een beetje denken aan vroege misfits, met horrorteksten over vampieren, zombies en dat soort dingen. Wel met een komische insteek. Zal eens kijken of ik de tekst ergens heb, dan post ik m wel.
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Met een jazzprojectje (used to be a) cha-cha van Jaco. Vind ik echt een te gek nummer dus dat heb ik voorgesteld en die gaan we vanavond eens proberen. wens ons succes! We hebben een zangeres en doen dan soms jazz-standards waarin we gewoon overgaan naar een vet fusion nummer: zo hebben we in Mercy-mercy halverwege ineens the chicken ingebouwd, is echt te gek! cha-cha komt misschien in een nummer van new cool collective wat we doen, want de toonsoort komt mooi overeen.
Verder speel ik een rockband met eigen nummers, en daar zijn we wel met dingen bezig maar die krijgen vaak pas een naam als ze al een maand af zijn dus daar kan ik niet veel over zeggen. Ze heten sowieso vaak nog een jaar "dat ene nummer met die d". Iemand die dat herkent?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Voor een ander optreden ben ik bezig met Krezip - I'll Be gone (best grappig baswerk) 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Essy
Berichten: 491
Lid geworden op: 12 mei 2005, 22:55

Bericht door Essy »

Ik moet Anouk - Girl leren spelen. Ik vind het niet leuk want nu moet ik mijn andere vingers ook gebruiken.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Wel een stoer nummer. :D
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Essy schreef:nu moet ik mijn andere vingers ook gebruiken.
welke vingers gebruikte je niet dan??
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Plaats reactie