Graham Maby

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Graham Maby

Bericht door Bornlivedie »

Wie kan mij vertellen welke of wat voor snaren Graham gebruikte tijdens de opnamen van de eerdere Joe Jackson LP's?
Alvast bedankt!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Graham Maby zelf? https://www.facebook.com/people/Graham- ... 56?sk=info" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Dankjewel maar ik heb geen Facebook account..
Bidet as it may
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

"People always ask what I used when I made the first Joe Jackson albums back in the dark ages: first off, a 1970s Ibanez Silver Series bass (a fairly inexpensive Jazz Bass knockoff with P /J pickups). I played it, strung with Rotosound flatwounds, often using a pick, through a Fender Bassman 135, and matching Bassman 4x12 cabinet - this is still one of the best bass rigs I ever used and wish I still had it. Back then I was not afraid to turn up the treble, and that accompanied by the producer and Joe’s artistic decision to push the bass upfront as the featured instrument (no guitar solos) led to that distinctive bass sound".
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Dank je wel :D
Bidet as it may
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Graag gedaan..zelf ook iets bijgeleerd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
disintegration
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 nov 2007, 19:47

Bericht door disintegration »

Niet echt ontopic, maar Is she really going out with him is echt een chill nummer om te bassen.Erg goede sound ook, nog aanraders van Joe Jackson om de baspartij van op te zoeken?
all the nothing you want
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Got the time, Someone up there, One more time, I'm the man, Sunday Papers, Different for girls.. allemaal steengoed en de ultieme octaaf-oefening : Stepping out, weliswaar een synth maar heerlijk als uithouding voor je vingers..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15128
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Dit vind ik de allerlekkerste :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bGPb7qL-Sck[/youtube]

Baslijntje dat me al 20 jaar lang intrigeerde. Vorig jaar heb ik me er eens aangezet maar ik kwam er niet echt uit. Toen bleek dat Joe Jackson op zijn website partituren van zijn nummers verkoopt ! Er eentje binnengehaald voor 3 euro of zo. Het was wel een piano arrangement, maar aan de hand van de linkerhandpartij en het akkoordenschema heb ik wel zelf de baspartij kunnen uitzoeken :dance:
Laatst gewijzigd door padawatje op 13 feb 2012, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Got the Time en I'm The Man van Anthrax eens proberen :kwijl:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Friday is ook zo'n lekker nummer om te spelen... Sunday Papers ook trouwens... :dance:
Bidet as it may
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Heb vorige week Joe Jackson - The BBC-sessions in huis gehaald: live-opnames uit de periode 1978-1983 die duidelijk laten horen hoe straf Maby is/was. Leuke versie met alternatieve arrangementen ook.
Warwick -> SWR
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ook gekocht en enorm van genoten..
Het geweldige aan Maby is dat de baspartijen op de studio-platen al zo fantastisch zijn en dan hoor je'm live dingen spelen die nog beter zijn..dan ben je pas een grote.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Daarnaast is het ook nog eens een zeer vriendelijk mens .. Ik ben hem jaren geleden in Utrecht een keer tegen het lijf gelopen(letterlijk) in een kroeg waar hij en de rest van de band genoegelijk zaten te pimpelen na een optreden... Aardig figuur! Misschien had ik hem toen moeten vragen welke snaren hij gebruikte :wink:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

wombatboter schreef: Back then I was not afraid to turn up the treble .
Ik heb jarenlang lopen loeren bij live beelden om te zien of hij misschien stiekum aan bi-amping deed en dat prachtige hoog kwam uit een f*cking Bassman ? :shock: Maby's geluid :worship: op de eerste 3 JJ albums is voor mij nog steeds de maatstaf voor hoe een P hoort te klinken....
Experience is the ultimate teacher
Plaats reactie