Queen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Ik vind zijn stukjes vaak wel treffend. Ook nu zat er wel wat in.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Queen topic

Bericht door Hagen »

Bohemian Rhapsody is voor mij geen Oscarwinnaar, cultuurhuisfilm of zoiets. Het is voor mij - en ik begrijp voor velen- een prachtige Queenbelevenis. Het is dan lekker eigenwijs en of snobistisch om zoiets als die column te schrijven. Hij speelt hier de punker over de muziek van de Eagles en Supertramp. Hij is de luis in de pels bij de heldenverering.
Het doet me ook denken aan Jan Mulder die hartstochtelijk een andere mening kan verkondigen alleen maar om een tegengeluid te geven of recalcitrant te zijn. Never a dull moment. Jan was daarom een veelgevraagde gast. Soms zag je zijn 'knipoog' en dan danste mijn hoofd mee om de vijver waar de steen in gegooid was. Met Nico kan je niet dansen.
Laatst gewijzigd door Hagen op 31 jan 2019, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Haico

Re: Queen topic

Bericht door Haico »

Recalcitrant. Sowieso. :D Zijn gedachtegang zal ongeveer zo gegaan zijn: "Rami Malek is genomineerd voor een Oscar. De film is een goeie 3 maanden uit... Top 5 van best verdienende bioscoopfilms in Nederland aller tijden... Laat ik tóch eens gaan kijken waar iedereen zo gek op is."

Inhoudelijk begrijp ik zijn standpunt wel, maar desondanks moet ik de wijze waarop hij deze verkondigd ook met een korreltje zout nemen. :)

Ik denk niet dat hij betaald krijgt door de Volkskrant om nette en genuanceerde columns te schrijven. :D
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Queen topic

Bericht door Brinkmeister »

Toch vind ik het hout snijden. Zo'n fantastische film vond ik het niet, zelfs niet als ik mijn die hard fangevoel uit de jaren '90 weer oproep. Vermakelijk, maar ik snap niet dat de film in de prijzen valt. Nu heb ik de rest van wat in 2018 is uitgekomen niet gezien, wellicht was het qua films sowieso een dramatisch jaar.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6137
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Queen topic

Bericht door LemmyNL »

Haico schreef: 30 jan 2019, 09:27 Recalcitrant. Sowieso. :D Zijn gedachtegang zal ongeveer zo gegaan zijn: "Rami Malek is genomineerd voor een Oscar. De film is een goeie 3 maanden uit... Top 5 van best verdienende bioscoopfilms in Nederland aller tijden... Laat ik tóch eens gaan kijken waar iedereen zo gek op is."

Inhoudelijk begrijp ik zijn standpunt wel, maar desondanks moet ik de wijze waarop hij deze verkondigd ook met een korreltje zout nemen. :)

Ik denk niet dat hij betaald krijgt door de Volkskrant om nette en genuanceerde columns te schrijven. :D
Meestal - als het goed is- krijg je bij een column de vrijheid om te doen wat je goed dunkt. Dat is zo'n beetje het basisbeginsel van een column. Dan krijg je dus óók de vrijheid om net en genuanceerd te doen. Dat doet hij niet, hij profileert zich. Alsof 'Nico Dijkshoorn' een product is. Jammer.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Queen topic

Bericht door Maarten_E »

Ik denk dat het een film is waar sinds de aankondinging al heel veel hype omheen zat.
Het project werd uitgesteld, afgeblazen, Deacon/May waren het niet eens met hoe zijn in de film werden neergezet, Baron Cohen werd toch niet Mercury...
Met zulke hype krijg je inderdaad dat mensen willen weten hoe het eindelijk geworden is.

Vond het verhaal er wat te dik bovenop liggen, en bijvoorbeeld het Live Aid (1985) concert en de bekendmaking dat hij AIDS had (1987) aan de andere bandleden zijn omgedraaid.
Zulke dingen horen gewoon correct te zijn in een biopic.
Anders kan je net zo goed geen film maken over een 'echt' persoon imo.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Queen topic

Bericht door basloze fret »

Maarten_E schreef: 31 jan 2019, 23:02 Vond het verhaal er wat te dik bovenop liggen, en bijvoorbeeld het Live Aid (1985) concert en de bekendmaking dat hij AIDS had (1987) aan de andere bandleden zijn omgedraaid.
Zulke dingen horen gewoon correct te zijn in een biopic.
Anders kan je net zo goed geen film maken over een 'echt' persoon imo.
Daar ben ik het volledig mee eens. Dat er belangrijke feiten niet kloppen en ingezet zijn om het verhaal dramatischer te maken stoort mij ook, zeker aangezien May en Taylor zo'n belangrijke vinger in de pap hadden. Je zou verwachten dat zij het ook belangrijk vinden dat alle feiten en verhaallijnen wel kloppen. Buiten dat vond ik het een prima film, maar toch blijft het me storen dat er belangrijke feiten zijn verdraait om het wat smeuïger te maken. Mensen die het echte verhaal niet kennen nemen de film dan ook als waarheid aan.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Queen topic

Bericht door Maarten_E »

basloze fret schreef: 01 feb 2019, 11:55
Maarten_E schreef: 31 jan 2019, 23:02 Vond het verhaal er wat te dik bovenop liggen, en bijvoorbeeld het Live Aid (1985) concert en de bekendmaking dat hij AIDS had (1987) aan de andere bandleden zijn omgedraaid.
Zulke dingen horen gewoon correct te zijn in een biopic.
Anders kan je net zo goed geen film maken over een 'echt' persoon imo.
Daar ben ik het volledig mee eens. Dat er belangrijke feiten niet kloppen en ingezet zijn om het verhaal dramatischer te maken stoort mij ook, zeker aangezien May en Taylor zo'n belangrijke vinger in de pap hadden. Je zou verwachten dat zij het ook belangrijk vinden dat alle feiten en verhaallijnen wel kloppen. Buiten dat vond ik het een prima film, maar toch blijft het me storen dat er belangrijke feiten zijn verdraait om het wat smeuïger te maken. Mensen die het echte verhaal niet kennen nemen de film dan ook als waarheid aan.
Precies wat jij zegt.
Was met een kennis naar die film, en zat mij tijdens de film al af te vragen of het niet andersom was (Anders zou het feit dat Mercury AIDS had bij reportages/documentaires over LiveAid veel meer benadrukt zijn lijkt mij).
Ze lachte me zowat vierkant uit toen ik zei dat ik het maar vreemd vond dat ze het hadden omgedraaid, en dat ik mij er niet aan moest storen.

Volgens mij hadden May en Taylor er wel belang bij dat zij ook wat in een goed daglicht kwam te staan. Freddie zelf kon zich natuurlijk niet meer met die film bemoeien.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6137
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Queen topic

Bericht door LemmyNL »

Natúúrlijk ligt het er te dik op. Natúúrlijk is het allemaal niet zo simpel. Maar maakt dat uit?

Wiens leven loopt zó dat je er een perfect passend twee uur durend verhaal van kunt maken, met een begin en een eind? Dat bestaat niet. Maar dat maakt niks uit voor het resultaat.

Ik ben al jaren bekend met het oeuvre, eveneens met de werkelijke loop der feiten, maar dat neemt niet weg dat ik soms met tranen in m'n ogen in de bioscoop zat. Gewoon omdat het er was. Gewoon omdat het een fucking goede band is, en er een fucking bioscoopfilm van gemaakt is . Twee uur genieten van mijn jeugdhelden, of in elk geval een stevige benadering daarvan. Ik heb het verhaal nauwelijks serieus genomen, maar ik zag wel m'n jeugd voorbij komen en alle momenten die me bij zijn gebleven, inclusief de dag dat we hoorden dat Fred dood was. Ik was weer terug op school, niet in de bioscoop. Of toch, want het beeld en de benadering van de werkelijkheid, is onvoorstelbaar. Kijk naar Wembley. Hoe klein was ik nog toen ik dat live zag. Hoe diep is dat in mijn geheugen gegrifd. Hoe keihard kwam het dan ook weer aan toen ik het opnieuw zag, metershoog bij metersbreed.

So what als het niet klopt. Fuck dat. Ik zat er in.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Queen topic

Bericht door Mach1 »

Compleet mee eens en ook zo ervaren. Inmiddels voor de derde keer want zoonlief wilde nogmaals.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Queen topic

Bericht door Hagen »

:lol: De paplepel, Erwin. Dat is een goede opvoeding
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Queen topic

Bericht door Mach1 »

Hahaha! Ja, psies!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Queen topic

Bericht door didi »

Er waren ook wel dingetjes in de chronologie die niet helemaal correct waren. Nummers die al gespeeld werden terwijl ze in die fase die nummers nog niet geschreven hadden etc.
Ik was wel verrast door de casting. Die was erg goed gedaan. Of de film nu een prijswinnaar moet zijn betwijfel ik.
In ieder geval kreeg ik weer flashbacks naar de tijd dat ik als vijftienjarig jochie op de eerste rij in Ahoy op twee meter afstand van Mercury me verbaasde over het formaat van zijn voortanden.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Queen topic

Bericht door bazz59 »

:thumbsup: het is dan ook een film en geen documentaire , relax and enjoy it
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Queen topic

Bericht door tjoepatjoep »

Jammer dat het al stopte in 1985 in de film.... Had van mij ook wel wat langer mogen duren met een getrouwe weergave van de zes jaren erna...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie