Queen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Queen topic

Bericht door KvE »

Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij is er hier nog geen Queen topic. En dat terwijl John Deacon toch echt 1 van de meest fantastische bassisten ooit was, in die band.

Te illustratie:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=crOZztg90qA[/youtube]

Dus. Post hier je favo Queen troep en zet John op het voetstuk dat hij verdient! :jam: :D
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Deacon was het geheime wapen van Queen. Die man heeft heel wat geweldige nummers geschreven en wist onder de nummers van zijn bandleden geniale baslijnen te verzinnen.

En verder vind ik dat we maar eens af moeten van het idee dat baslijnen onder nummers staan. Ze staan er gewoon in, net boven de gitaar en de drums.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Amen. Het leuke is ook dat John de ultieme bassist was; hij was zelfs te verlegen om the Queen een handje te geven. Fantastische man, bescheiden doch geniaal. Echte engelsman uit de arbeidersklasse die de wereld een stukje mooier gemaakt heeft. Luister naar zijn basspel BGFers! En leer. Leer te dienen want dat is ons ding. Maar doe het met hart en ziel. Zie ook Pino Palladino. Bril fokking jant. Graham Maby. En nog zoveel onbekende schimmen die ons leven verrijkt hebben met de meest geweldige klanken. Ik word er verdomme sentimenteel van!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22162
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik geef het je te doen, in de studio gewapend met niets meer dan je Precision meer muziek maken dan 50 Brian May's. En meneer Taylor duidelijk maken dat galm meer iets is voor Phil Collins.
Jack

Bericht door Jack »

Eigenlijk was de juiste topic naam dan John Deacon topic geweest...

Strakke actie Keizert.. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

Bericht door Soulbender »

KvE schreef:En dat terwijl John Deacon toch echt 1 van de meest fantastische bassisten ooit was, in die band.
Er waren weinig bassisten in Queen die zo goed waren als John Deacon inderdaad.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Een wtf-momentje. It's Late is zo'n beetje het beste Queen nummer ooit (imho).
Groot Queen fan hier, sinds mijn 12e zo ongeveer (ben nu 37). Alle studio-cd's van voor Freddie's dood heb ik in de kast staan.

Overigens is dit filmpje een aanmerkelijk kortere versie dan die op het album (News of the World). Daar duurt 'ie een dikke 6 minuten.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

KvE schreef:Amen. Het leuke is ook dat John de ultieme bassist was; hij was zelfs te verlegen om the Queen een handje te geven. Fantastische man, bescheiden doch geniaal. Echte engelsman uit de arbeidersklasse die de wereld een stukje mooier gemaakt heeft. Luister naar zijn basspel BGFers! En leer. Leer te dienen want dat is ons ding. Maar doe het met hart en ziel. Zie ook Pino Palladino. Bril fokking jant. Graham Maby. En nog zoveel onbekende schimmen die ons leven verrijkt hebben met de meest geweldige klanken. Ik word er verdomme sentimenteel van!
Maar het klinkt wat ambigu.. "leer te dienen" maar dat vind ik nu net niet zo de rol van Deacon bij Queen want ik vind 'm vrij high profile en prominent (veel van zijn baslijnen zijn best druk en zou ik nu niet echt "dienend" noemen).
Niet dat ik dat erg vind (ik vind 'm geweldig) maar het blijft één van de meest subjectieve aspecten van een bassist wat "dienen" juist is.. daar kan je hier enkele pagina's over volschrijven.
what fools these mortals be
Peter

Bericht door Peter »

Hier nog een Deacon liefhebber! :worship:
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Johnny was de reden dat ik ben gaan bassen. Held..!


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gpBTT2y3pWY[/youtube]
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Eigenlijk ken ik geen band waarvan ik vind dat ie naast een aantal sublieme dingen ook net zoveel foute dingen heeft geproduceerd. Vreselijk kitcherig soms. Tenenkrommend ook. Aan wie het lag binnen de band weet ik niet. Dat je muzikaal goed onderlegd bent wil niet zeggen dat je alle genres ook ten volle begrijpt en doorleeft. Daardoor werd het een band van quoten, een jazznummertje hier een rapje daar, let's do some opera. Na de eerste vijf albums, die ik noot voor noot ken, nam mijn interesse af en af en toe hoorde ik daarna nog iets van de Queen waar ik van hield met stevige rock en vocalen. Queen II was altijd mijn grootste favoriet.
In 1978 ( volgens mij ) heb ik ze nog live gezien in Ahoy. Wurmde naar de derde rij waar ik me verbaasde over de enorme tanden van Mercury, dat viel me toen pas op. Deacon is nooit een voorbeeld voor me geweest hoewel ik wel waardeer als bassist.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Is dat verschrikkelijke Radio Gaga eigenlijk niet van hem ?
Bewijst hoe breed dat spectrum is want You're my best friend is geweldig..
Is hier al eens gepost maar ik zet het hier nog eens..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SMpIvIS6xww[/youtube]
what fools these mortals be
Peter

Bericht door Peter »

Precies, één van de nummers waarbij de lijn, feel en tone zich in de kop nestelde. Deanon is eigenlijk mede-schuldig aan mijn fetish voor Precisions (hoewel hij andere bassen had, I know). :P
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Een van de mooie voorbeelden van die vroege geniale composities :

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zqM8E6Wvd3k&feature=fvst[/youtube]
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

SUPERband! Wij zijn u met de band deze aan 't spelen, wat een heerlijk baslijntje. :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zO6D_BAuYCI&ob=av2e[/youtube]
Ca c'est moi: CLIQUE
Plaats reactie