Queen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Volgens May is er behoefte van de fans aan Queen optredens en nieuwe producties. Zijn gelijk blijkt wel uit de volle zalen denk ik.
Voor mij persoonlijk had het ook beter kunnen stoppen na de dood van Freddie.
Na het mislukte Hot Space (wellicht was het mooier geworden als Bowie zich niet had teruggetrokken maar hij bracht het veel sterkere album Lets Dance uit) was eigenlijk alleen The Works nog echt een herkenbare Queen productie, voor mij dan. A Kind of Magic klinkt niet echt als een band meer.

Het hoogtepunt van hun bandgeluid vond ik The Game.
Laatst gewijzigd door JohnBoy op 13 aug 2018, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Queen topic

Bericht door rich13 »

Ga je nou jezelf citeren?????

Ik vind Lets Dance het slechtse album van Bowie. Wat iets zegt over Hot Space.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

rich13 schreef: 13 aug 2018, 19:28 Ga je nou jezelf citeren?????

Ik vind Lets Dance het slechtse album van Bowie. Wat iets zegt over Hot Space.
Heu! Gefixt.

Ja dat snap ik. Ik vond Lets Dance voor Bowie ook een enorme stijlbreuk en hij was duidelijk ook zoekende, maar desondanks stonden er hele sterke nummers op. Geen slechte plaat. Hot Space vond ik wèl een slechte plaat.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Queen topic

Bericht door basloze fret »

JohnBoy schreef: 13 aug 2018, 19:18 Volgens May is er behoefte van de fans aan Queen optredens en nieuwe producties. Zijn gelijk blijkt wel uit de volle zalen denk ik.
Lijkt me sterk dat May het alleen voor de fans doet. Zijn bankrekening zal ook nog wel een kleine rol spelen.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

basloze fret schreef: 13 aug 2018, 21:36 bankrekening zal ook nog wel een kleine rol spelen.
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Als je zo rijk bent en er komt vanzelf steeds meer bij... Plus de leeftijd... En zijn blik zal toch best wijds zijn, als astronoom... Ik denk dat hij het echt voor de lol doet.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Queen topic

Bericht door basloze fret »

De Stones gaan ook nog steeds door terwijl ze al 40 jaar binnen zijn. De hang naar aandacht en succes speelt naast geld ook een grote rol denk ik. Maar puur voor de fans alleen dat geloof ik niet.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

basloze fret schreef: 13 aug 2018, 23:01 Maar puur voor de fans alleen dat geloof ik niet.
Nee ik ook niet. Dat heeft hij ook niet gezegd. Zoiets doe je alleen als je er veel voldoening/plezier/kicks/whatever uit haalt. Dat heeft May ook wel gezegd, ergens, trouwens, naast dat over de fans.

Om de man nog even in het zonnetje te zetten, zijn naam staat achter dit fantastische nummer:

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Re: Queen topic

Bericht door Neo Land »

Grappig dat ik hier nergens iets lees over het basgitaar lanceer incident bij het laatste optreden op Knebworth.
Op de DVD/Blu Ray van "These are the Days of our Lives", volgens mij bij de extra's, hebben Brian en Roger het hier nog even over.
Ik heb ergens iets gelezen over vreemd gaan, alcohol en frustratie. Het lijkt wel een echt mens!
Maar John Deacon is hét voorbeeld van een non-flashy persoon die, ondanks dat hij het zelf niet prettig vond, heel succesvol kan zijn.
Over 3 dagen is hij jarig, wordt hij 67!

Cheers John! :burp:
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Neo Land schreef: 16 aug 2018, 11:07 Grappig dat ik hier nergens iets lees over het basgitaar lanceer incident bij het laatste optreden op Knebworth.
Op de DVD/Blu Ray van "These are the Days of our Lives", volgens mij bij de extra's, hebben Brian en Roger het hier nog even over.
Ik heb ergens iets gelezen over vreemd gaan, alcohol en frustratie. Het lijkt wel een echt mens!
Maar John Deacon is hét voorbeeld van een non-flashy persoon die, ondanks dat hij het zelf niet prettig vond, heel succesvol kan zijn.
Over 3 dagen is hij jarig, wordt hij 67!

Cheers John! :burp:
Ben daar wel naar op zoek geweest, maar niet goed genoeg, denk ik. Roger zegt iets over alcohol (John had een goed gevulde minibar achter zijn backline staan) en het boek van John en Freddies roadie (Peter Hince) vertelt daar ook iets over. Over vreemdgaan is nergens iets gezegd voorzover ik heb gelezen/gezien, maar ik kan me voorstellen dat het in het rondreizende Queen-feest soms erg moeilijk geweest moet zijn om jezelf en je partner trouw te blijven. Zeker als de drank je te pakken krijgt...

De "Magic" tour was dus de laatste, en het album klonk lang zo "together" niet meer als het oudere werk... Dat moet een reflectie van de sfeer in de band geweest zijn. Doe het ze maar eens na trouwens, al die jaren met die enorme druk, ego's en verwachtingen.
Knebworth was de laatste show in die tour, Queen gaf altijd 200% bij optredens en ik kan me voorstellen dat de koek op was... Wie zelf wel eens een paar jaar met dezelfde band bij nacht en ontij op stap is geweest, kan meestal wel bevestigen dat reizen, wachten, verveling en alcohol (en meestal andere drugs) niet de beste combinatie vormen voor een braaf en gelukkig sociaal leven...

Inderdaad petje af voor John, inderdaad non-flashy en ongewild toch superster, dat hij het al die tijd volgehouden heeft.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Queen topic

Bericht door AmericanIdiot »

Dat is zeker bewonderenswaardig en geldt uiteraard voor meer artiesten. Velen proberen in die prettige roes te blijven maar eindigen daardoor in een behoorlijjk drugsgebruik. Het lijkt me ook verdomd lastig om keer op keer weer aan een hoge verwachting te moeten voldoen, weer een hele avond + nacht lang terwijl je nog kapot bent van de keer ervoor.

De sleutel lijkt wel te zijn dat je als band een beperkt aantal optredens doet. Zo hou je het vol en blijft het enigzins exclusief. Een mooi tegenvoorbeeld was Doe Maar die aan zijn eigen succes kapot ging.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

AmericanIdiot schreef: 16 aug 2018, 15:34 De sleutel lijkt wel te zijn dat je als band een beperkt aantal optredens doet. Zo hou je het vol en blijft het enigzins exclusief. Een mooi tegenvoorbeeld was Doe Maar die aan zijn eigen succes kapot ging.
Goeie opmerkingen... Wat betreft Doe Maar, die kwamen er achter dat ze een totaal ander publiek trokken dan wat ze wilden. Dan kun je het eigenlijk geen "succes" meer noemen, vind ik. Hoewel ze veel aandacht en waardering kregen. Maar wat is "succes" eigenlijk? Geld is ook niet alles.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Queen topic

Bericht door JohnBoy »

Gaan er nog BGFers naar de film?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Queen topic

Bericht door Hagen »

Ja, natuuuuurlijk!
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6115
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Queen topic

Bericht door LemmyNL »

Ja hoor, morgen.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Queen topic

Bericht door Thunder »

Ik heb vrij recent een docu gezien over de beginjaren van Queen. Geweldig. Gisteren zag ik een trailer van die nieuwe film, en het zag er eerlijk gezegd een beetje uit alsof het scenes waren uit een Sacha Baron Cohen (Ali G) film. Slechte casting.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Plaats reactie