Je kunt mede-eigenaar van Fender worden.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Unlord schreef:
AppleMies schreef:
+1. Aandeel is dus al de helft minder waard bij de aankoop. Beetje vreemde exercitie om aandelen uit te geven om schulden af te dekken. Wie zegt dat dit niet gewoon doorgaat? Een zak geld binnenhalen verandert niks. Wat staat er tegenover? Aandeelhouders willen rendement.
Een beursgang om een bedrijf weer gezond te maken is geen uitzondering. Het is echter niet altijd even expliciet. Persoonlijk zou ik er niet instappen, want ik ben geen waanzinnige fan van Fender noch heb ik het idee dat ze een erg winstgevende strategie hebben. Aandeel kan in de eerste jaren eigenlijk alleen maar omlaag en je moet echt veel vertrouwen en adem hebben dat het aandeel zo stijgt dat je er je investering uithaalt.

Nu jij weer.
Dus waarom zou je er dan in investeren, als het de eerste jaren geen winst maakt?
Vandaar dat ik het dus ook zo gek vind, al helemaal omdat ze het een gedeelte gebruiken om schulden af te lossen.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Unlord schreef: Een beursgang om een bedrijf weer gezond te maken is geen uitzondering. Het is echter niet altijd even expliciet. Persoonlijk zou ik er niet instappen, want ik ben geen waanzinnige fan van Fender noch heb ik het idee dat ze een erg winstgevende strategie hebben. Aandeel kan in de eerste jaren eigenlijk alleen maar omlaag en je moet echt veel vertrouwen en adem hebben dat het aandeel zo stijgt dat je er je investering uithaalt.

Nu jij weer.
Bedrijven die gerund worden door aandeelhouders ben ik sowieso geen fan van. Ik hou er gewoon niet van.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

...Zegt de Apple-freak... :lol:
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Jack

Bericht door Jack »

ik heb vele jaren terug ook aandelen van de firma DAF gekocht..om die overeind te houden destijds, nooit meer aan gedacht verder, en na een jaar of 10 kreeg ik aangeboden de zaak terug te kopen,,ze waren toen weer gezond.
Ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

Wat ik hiermee zeggen wil is, dat je aandelen gewoon als een lange termijn investering moet zien,,
Uiteindelijk maak je er dan toch wel wat winst mee,,veel of weinig...

En met lange termijn bedoel ik dan 20 jaar +++

Mijn 10 cent..

En ik zou wel instappen bij Fender..
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5069
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

De helft van het te verwerven bedrag gaat naar het aflossen van schulden, dat is toch niet zo'n heel erg gekke verdeling? Blijkbaar is het bedrijf nog liquide genoeg om geen onderdelen af te hoeven stoten. Ik ben ook benieuwd naar de rendementen aangezien er niet zo heel veel meer te innoveren valt in deze overvolle markt.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

@ en Adriaan

Nuttige beurspagina! :)
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Als je geld wil verdienen aan Fender kan je beter een <70's J of P kopen en netjes behandelen.
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

Dat weet je nooit zeker...
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Wel hoor... Is een redelijk zekere investering.
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

Ja, msischien dat je winst maakt op lange termijn. Maar kun jij zeker zeggen dat dat meer winst is, dan de winst die je uit een pak aandelen van fender sleept, tussen nu en 20 jaar?
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Nee, maar het is wel een stuk zekerder en niet te vergeten; een heel stuk leuker...
Gebruikersavatar
Ebgplegt
Berichten: 994
Lid geworden op: 22 mei 2011, 17:39

Bericht door Ebgplegt »

Daar maak je 2 hele sterke punt, let's do them both? :dance:
'78 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Sunburst
'79 MM Stingray Black
'79 MM Stingray Mocha
'79 MM Sabre Alpine white
'00 EBMM Stingray Black
'08 EBMM Stingray Sequoia Gold Limited Edition
'12 EBMM Stingray Classic Gilded White Limited Edition
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Dit is heel normale bedrijfseconomie. Ieder bedrijf wordt gefinancierd door eigen en vreemd vermogen (wat schulden feitelijk zijn) (let wel op: aandelenuitgifte vormt eigen vermogen) De verhouding eigen vermogen-vreemd vermogen wordt anders door deze stap (het deel eigen vermogen wordt groter) waardoor de rentabiliteit van het eigen vermogen lager wordt, maar de financiering wel veel solider; een aandeelhouder zal zijn geld niet terugeisen, hoogstens zijn aandeel verkopen.
Overigens is Fender in 1965 al verkocht aan CBS en was het sindsdien al niet meer het oorspronkelijke bedrijf.
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

tjoepatjoep schreef:...Zegt de Apple-freak... :lol:
Ik denk dat Apple daar ook net zo snel weer aan ten prooi gaat vallen. Aandeelhouders ofwel mensen die speculeren op het het wel en wee van een onderneming zijn alleen geïnteresseerd in winst. Dat is nooit goed voor een onderneming. Op de lange termijn gaat dat altijd fout. En ik ben gek op de producten. Niet op het bedrijf.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
dejohan

Bericht door dejohan »

AppleMies schreef: Bedrijven die gerund worden door aandeelhouders ben ik sowieso geen fan van. Ik hou er gewoon niet van.
+1
Plaats reactie