Definitieve (?) Bassday Thread: Be There Or Be Square!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Niels schreef:
Dozo schreef:Niels de hand geschud op de trap
Ah, was jij dat :wink:
Yep, ik denk ik zet wel even die trap erbij dan weet je het wel.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

Ik stond idd bij de stand van The American Guitarstore in een hoek boven, naast Tech. We hadden o.a. een Genz Benz bij ons, een van de eerste van nederland. Super shit. Shit he we werden helemaal sgeitziek van dat kabaal van tech... en het was nog een lelijk geluid ook...
Ik vonds trouwens haze wat tegenvallen, en Hattler heel goed. Ook die bassist.. Geen floeperdieflep maar gewoon vet bassen!
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

aha jij was dat! dan heb ik jou gezien daar bij de American Guitarstore :D
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Bassfreak schreef:Ik stond idd bij de stand van The American Guitarstore ...
hey, werk je daar ook dan? want dan heb ik je vast wel een keer gezien.
Tokai hardpuncher, Jap Fender '62RI P-bas, Bass Big Muff, Maxon OD-9, Trace Elliot V-type V4, Aguilar GS412.
captain, your ship is sinking.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

ik ben nog steeds gaar..... ;)

ook ik vond het zeer zeker een dag goed besteed.
er hing iig een heel leuke ontspannen sfeer in de Festhalle (ondanks al dat geslap en getap) en het was idd erg leuk om wat mede forummers te ontmoeten, alleen jammer dat ik toch Unlord niet tegen het lijf ben gelopen (waarschijnlijk wel trouwens....hehe).

en nu, de bassen!

- ik ben verliefd op De Gier....nou ja, z'n Puzzle bass iig.
zonder meer de beste bas die ik die dag geprobeerd heb: de look van die bas werkte meteen voor me en toen ik hem uitprobeerde over een Hevos was ik helemaal verkocht. als je de bas ziet, de specs en alles, zou je denken dat hij erg hi-fi en strak zou klinken en idd dat deed hij ook.
wat me echter het meest verbaasde was dat hij daarnaast ook echt f-ing warm en gevoelig klonk....wow wat was die bas goed zeg....nu dat geld nog en hij is van mij!
Sander De Gier is trouwens een super gast, heel relaxed en vriendelijk. hulde.

- number two in the lineup: Marleaux.
tis dat ik een beste moet kiezen (don't worry Sander... ;) ) maar de burl maple 5 snaar die geprobeerd heb was ook een super bas. qua klank kleur ook heel modern en toch warm. wat mij enorm opviel was dat het zo kinderlijk eenvoudig was om heel expressief te spelen, maw als je met je attack varieert dan volgt de bas dat perfect. misschien dat het ook iets te maken had met de afstelling want de pickups waren hoog afgesteld en de actie heel laag. hoe dan ook: da bomb!
Tilman Anton is de bouwer en hij was ook heel sympathiek en behulpzaam.

trouwens: lul altijd ook even met de bouwer als je kans krijgt...geeft een bas altijd wat extra menselijk waarde mee als je weet wie zo hard heeft zitten zwoegen om voor jou dit pracht instrument te maken. ;)

- nummer 3: de Poolse GMR bassen.
heel bescheiden standje, had slechts drie bassen daar maar wat voor bassen...ik heb een BassForce Spec Edition geprobeerd met maple top, mahonie body en de toets, pickup covers en knoppen van amaranth, een houtsoort met een sterk paarsige gloed. afgezien van het feit dat de looks mij als eerste trokken, klonk deze bas ook echt geweldig. de bespeelbaarheid was ook opvallend goed. Niels, Kjell en ik hebben hem alledrie geprobeerd en we waren unaniem onder de indruk. top spul.
de bouwersnaam kon ik helaas niet onthouden maar toen ik hem eindelijk enigzins verstond (no english, no polish, bad german...) bleek dat ook hij, het begint bijna saai te worden, een aardige vent was. wederom heel behulpzaam. zijn bassen worden trouwens door de in NL wonende (?) poolse bassist Adrian Maruszczyk vetegenwoordigd en gedistribueerd. tis maar dat je het weet...

qua bassen heb ik ook nog de Mayones, Borjes, Schloff (de Rockifier Rick-achtige...cool!), Martina, Vincent Guitars (had er trouwens een opstelling waarmee je dmv constante trilling het verouderingproces van een bas kunt versnellen...je had het moeten zien gewoon...) en Le Fay (extreem coole styling imho) geprobeerd. alleen jammer dat F Bass niet was komen opdagen, die had ik ook nog willen proberen.

aangezien ik Ampeg speel, hehe, heb ik dan ook geen moment op de versterkers gelet. why should i?
twee dingen vielen me echter wel op: Hevos is echt een vet merk! echt goed spul. zou het bijna de NL Glockenklang willen noemen: super neutraal als alle toonregeling uitstaat.
ten tweede: Vanderkley speaker cabs. heb ze even mogen proberen met een passieve Martina, maar wat ik hoorde was super. pech voor hun dat 10 meter verderop de stand van Behringer was.....wat een k*t herrie kwam daar constant vanaf. asociale standhouder ook als je het mij vraagt want iedereen had er last van....pfft...de hele tijd z'n stomme "subbass" demonstreren...who cares??!? :roll:

omdat ik vanaf het eerste moment dat ik binnen stapte mn bassen aan't testen was heb ik niet zo heel veel gezien vd optredens en workshops: ik had geluk dat ik Stefan Redtenbacher's "only bass solo of the day" heb gehoord. die gast bewijst weer eens keihard dat het de man is die het nivo bepaald, niet de gitaar: wat hij op z'n 4 snarige MM Sterling deed, doen veel anderen niet eens op hun 20 snarige weet-ik-veel-wat's. hulde!

verder heb ik een stukje van Hattler gezien: wat een k*t sound hij die gast gister in de zaal. hij speelde een 4 snarige Status (P/J combi) met plectrum en alleen het voorste P element aan...bah! geen definitie at all. jammer. qua grooven was Helmut wel weer op dreef alhoewel ik het ook saai vond worden die dance grooves de hele tijd.

wie ik ook heb zien spelen was Jon Reshard....vreemd hoe vooroordelen soms bevestigd kunnen worden....had de thread hier gelezen en me een bepaalde mening gevormd zonder hem ook maar gehoord te hebben, en wat bleek nu? ik had gelijk...een Wooten kloon van de bovenste plank. niets was origineel aan zijn spel, zelfs z'n hoedje was van Marcus. het idee dat het oog ook wat wil en je dus een show moet opvoeren als "super" bassist viel me begin jaren negentig al op toen ik Wooten voor het eerst zag spelen en hij z'n bas tijdens een solo ad riem hangend over z'n schouder wierp...
neen, niet mijn kopje thee die Jon.

Jay Tee gaf een slap workshop in de kelder en ik kreeg een beetje medelijden met hem: sommige dingen liepen niet zo lekker en als klap op de vuurpijl begon een heckler in de zaal een discussie waar zijn eigen frust duidelijk vanaf droop...goed gedaan JT!!

wat nog meer? hmmmmm.....

oh ja, imho de lelijkste bassen van de dag: Laurus. headless kan heel mooi zijn, tenzij je er bewust zo'n lelijke kopplaat tegen aan gooit...een driewerf bah! klonken wel goed...moet ik wel bekennen.... ;)

zo nu ben ik denk ik helemaal uitgeluld...voor dit jaar iig.

European Bassday 2006 :yes:
Laatst gewijzigd door Stinky op 09 nov 2005, 16:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JM
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 jan 2005, 12:06

Bericht door JM »

RELLEN !

Wat heeft Jay Tee goed gedaan ? Die gast voor gek gezet ? hem weggestuurd ? hem weggespeeld ? :wink:

Klinkt leuk al jullie verhalen..jammer dat ik er niet heen kon zelf :(
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Wat heeft Jay Tee goed gedaan?
hij bleef heel cool.... 8)
Gebruikersavatar
JM
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 jan 2005, 12:06

Bericht door JM »

Top ! 8)

Was zijn workshop nog wat ? zag hem afgelopen week in een kroeg spelen (als 1 van de band dus meer dan een korte slap-solo zat er niet in.. :cry: ) klonk wel erg ok
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Jay Tee gaf een slap workshop in de kelder en ik kreeg een beetje medelijden met hem: sommige dingen liepen niet zo lekker en als klap op de vuurpijl begon een heckler in de zaal een discussie waar zijn eigen frust duidelijk vanaf droop...goed gedaan JT!!

is niet helemaal waar stinky Jay tee vroeg op welke tel zijn basspel begon en die heckler {als we het over de zelfde persoon hebben tenminste) gaf hem antwoord. Jay bevestigde noch ontkende het en ging gewoon verder met zijn workshop hmmmm..
Daarbij vroeg hij om vragen uit het publiek en naar mijn weten zijn er maar twee mensen geweest die hem wat vroegen.
Ik vond het trouwens meer een dialoog dan een discussie.
Ik ben het wel met je eens als je doelt op het feit dat hij begon over het slappen en of dat wel mooi was of niet.
Als je het niet mooi vind moet je niet naar een workshop van Jay tee gaan.
Gefrustreerd is deze pers. niet dat kan ik je wel vertellen.
Ik heb er net nog les van gehad.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

@ Dozo: hehe, t was dus je basleraar? :D
misschien heb ik idd het een en ander verkeerd geinterpreteerd want ik kreeg alleen de laatste 10 minuten ofzo mee en dat was net dat gedeelte waarbij je leraar duidelijk liet doorschemeren dat hij niet van slap houd...en ja, dan rijst bij mij de vraag: wtf doe je dan in de kelder tijdens die workshop slappen? maarja, iedereen kent iedereen dus ze zullen het wel leuk vinden... :roll:

hoe dan ook: JT bleef cool.

ook duidelijk weer dat het baswereldje in NL piep en piep klein is...te klein misschien? sommige spelers kunnen dan al redelijk snel een "air" krijgen...die zag ik ook vroeger bij gasten als bv John Entwistle op beurzen...maar bij John kan dat want hij was een legende, bij iemand "die wereld beroemd is in heeeeeeel NL" stuit me dat vaak tegen de borst. zeker als je ze dan hoort "schitteren" bij de vele bas stands...
maar dit is uiteraard heel erg persoonlijk....dus waarom zeg ik dit eigenlijk?? :?

:D

whatever.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Stinky, had je het over die donkere man op het einde?

PS: JT had nogal erg moeite met zijn engels, waardoor ik de draad ook niet goed op kon pakken.
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Stinky, had je het over die donkere man op het einde?
ja idd, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat indrukken niet altijd kloppen. was gewoon de vibe die ik oppikte bij het einde van die workshop.

nuff said.... ;)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05

Bericht door Bart »

Ik doe alles in delen lijkt wel.. veel indrukken te verwerken :lol:

Schloff.... erg lekkere bass, ik had graag die creme witte 4 snaar in de pocket gestoken.
Hij heeft de body vorm als een rickenbacker (is het toch duidelijk niet), Passief, 2 elementen en ze waren geschakeld wat pluspunten is tov draaiknoppen; bridge (paralell humbuck), combo, neck en serieel humbuck.

Alleen heel erg jammer dat die man (de bouwer) geen woord engels verstond.. toen ik de prijslijst pakte snapte hij wat ik bedoelde, hehehe

website: https://www.schloffguitars.de
"It's a long way to the top, if you wanna Rock 'n Roll"
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Bart schreef:Stinky, had je het over die donkere man op het einde?

PS: JT had nogal erg moeite met zijn engels, waardoor ik de draad ook niet goed op kon pakken.
Naast die donkere man zat nog een grote donkere kale, dat was ik.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

hehe, volgens mij stond ik dan direct achter jou Dozo... ;)
jammer dat we niet even hebben kunnen ouwehoeren, vond het ook leuk om Niels en Soulbrother te leren kennen. die zag ik daar voor het eerst nl.

volgende keer beter m8! :yes:

trouwens, hoe heet die leraar van jou dan eigenlijk?
Plaats reactie