Basgitaar overvliegen vanuit buitenland.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

vliegtips

Bericht door Wiro »

AnTz0r schreef:ik vlieg donderdag voor mn werk (business class yay!) met KLM een maandje naar nigeria. ik overweeg mn bas mee te nemen om op locatie nog wat te kunnen pingelen.

A) als ik m meeneem wil ik m sowieso handbagage, moet wel lukken toch? is koffer of gigbag verstandiger?
B) ga ik qua klimaatwisseling mn bas vermoorden als ik dat doe? luchtvochtigheid is daar nu 83% volgens google.
Enkele tips:
Volgens de strikte regels is een bas te groot om als handbagage mee te nemen. Dus ze mogen het weigeren...
Maar de meeste mensen zijn maar al te graag bereid mee te denken en te helpen als het maar enigszins mogelijk is. In juli heb ik een bas meegenomen met American Airlines en British Airways en dit leverde geen problemen op.
1. Lever je andere bagage in zodat je enkel met je bas het vliegtuig instapt. Als je er ook nog een dikke tas bij meeneemt dan vraag je om problemen.
2. Zorg dat je als één van de eersten in het vliegtuig stapt. In veel vliegtuigen is er een bagageruimte voor personeel waar ze hun kleding kunnen uithangen en hier passen meestal nog wel een paar gitaren bij. Maar vol is vol...
In een kleiner vliegtuig kreeg ik te horen dat ze geen speciale bagageruimte aan boord hadden maar dat er enkele lange bagagecompartimenten waren waar ie in zou moeten passen. Aangezien ik de eerste was had ik het voor het kiezen. 't Was wel even spannend met zoveel andere passagiers die hun tassen en koffers er vervolgens tegenaan leggen. Ik vond het opvallend dat iedereen dit heel voorzichtig deed. Misschien omdat ik zo ongerust meekeek?
Voordeel hoes: Past makkelijker in een compartiment. Voordeel koffer: Kan een stootje hebben als iemand zijn koffer er tegenaan duwt. Mijn persoonlijke voorkeur is een dik gewatteerde hoes.
3. Wees vriendelijk en laat het personeel naar een oplossing zoeken zodat zij het gevoel krijgen dat ze jou blij maken en laat dit dan ook merken. Tenslotte steken zij hun nek uit voor jou en lopen zij risico dat ze een uitbrander krijgen.
Laatst gewijzigd door Wiro op 04 sep 2012, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Haico

Bericht door Haico »

Andere tip: Haar door de war doen, zwarte broek, half-open wit overhemd, dikke zonnebril op... en dan al rokend het vliegtuig instappen!!
Als ze je durven aanspreken moet je direct uit je slof schieten: You don't know who the fok I am?! :shock: :evil:
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

you've unleashed the fokkin fury!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

"We're on a mission from God.." doet het soms ook goed...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Haico

Bericht door Haico »

AnTz0r schreef:you've unleashed the fokkin fury!
Malmsteen! :D
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Green Goblin schreef:"We're on a mission from God.." doet het soms ook goed...
Classic! ;)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

Allemaal prima gegaan, bij baggage dropoff gelijk een eitketje met approved cabin baggage gekregen. paste niet in een gewone overhead bin, maar op de plek waar ik zat was er geen tussenschot tussen 2 bins dus ging dat makkelijk.

het valt qua weer trouwens erg mee hier, denk dat het klimaat voor mn bas in nederland nu wat minder gunstig is :)
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Da's nou leuk om te horen.
Ben je ook reeds muzikanten tegen 't lijf gelopen daaro?
Plaats reactie