Kopen op Reverb

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 917
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Kopen op Reverb

Bericht door Galvanized »

Hebben jullie ervaring met het kopen van instrumenten op Reverb? Ik lees over kopersbescherming, maar hoe veilig zijn de transacties daadwerkelijk?
MUSIC MAN STINGRAY 5
HX STOMP

DAD VIBES - LIMP BIZKIT TRIBUTE
Instagram.com/dadvibes_bizkit
Gebruikersavatar
Nekomata
Berichten: 678
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:09

Re: Kopen op Reverb

Bericht door Nekomata »

Ik heb een basje of twee gescoord via Reverb. Helaas (of beter: gelukkig) kan ik niet vertellen hoe 't zit met bescherming, want die had ik niet nodig.

Sowieso: in gesprek gaan met de verkoper! Niet alleen over de prijs, maar ook om 'n beetje een gevoel te krijgen van wat er 'aan de andere kant van de lijn' speelt. Wellicht ook even kijken hoe je betaalt. Sommige credit cards en ook PayPal schijnen wel iets te kunnen betekenen, in geval van nood. Maar ook daarmee heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 917
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Kopen op Reverb

Bericht door Galvanized »

Alleen een goed gevoel erbij hebben is niet genoeg bij een bedrag van 1600 euro 😁
MUSIC MAN STINGRAY 5
HX STOMP

DAD VIBES - LIMP BIZKIT TRIBUTE
Instagram.com/dadvibes_bizkit
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10859
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Kopen op Reverb

Bericht door Joey »

Ik heb een keer een Warwick via Reverb gekocht met een verborgen gebrek, de reparatiekosten heeft de verkoper terug gestort.
Heb de regeling van Reverb niet eens nodig gehad. :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Re: Kopen op Reverb

Bericht door Madame Clapotis »

Net een eerste verkoop gedaan. Ben benieuwd. Ik moet er in elk geval meer gegevens vrijgeven en koppelen dan aan 2dehands.be. Maar de contacten zijn ook veel internationaler.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Hanz_L
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2020, 22:05

Re: Kopen op Reverb

Bericht door Hanz_L »

In de loop der tijd 3 bassen gekocht via Reverb, waarvan 1 serieuze issues had (halspen vast, moer was al dolgedraaid).
Uiteindelijk goed opgelost, met assistentie van Reverb (wel al best even geleden).
Verder goede ervaringen ook met onderdelen / andere studio spullen, maar vanwege de inmiddels behoorlijk hoge Reverb fees zijn de koopjes er tegenwoordig meestal wel af.

Heb wisselende verhalen gehoord over Reverb ondersteuning. Als je met Paypal betaalt zit je als koper wel redelijk safe.
Als verkoper heb je denk ik wel een lastiger verhaal, bij een malafide of gewoon onhandige koper.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Kopen op Reverb

Bericht door wombatboter »

Bas gekocht in Italië..geen probleem
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7361
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Kopen op Reverb

Bericht door berth »

Ik heb er van een franse verkoper 1 bas gekocht die niet de bas bleek te zijn die geadverteerd stond. Dat is heel netjes geregeld. Verder heb ik er meerdere dingen waaronder 2 basgitaren naar tevredenheid gekocht.
Plaats reactie