Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ben erg benieuwd. Gebruik nu een Korg AX10B.... En dat is het niet echt als Q-filter.... Maar.... Ik heb nu alles in een en over een buizen amp is het niet sschlecht....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

korg weet nochtans goeie filters te maken?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De truc bij Q filters en Uni-vibes is ook een beetje het inperfecte. Dus... de Korg is een beetje .... clean.... Dat compenseert wel met mijn buizenbak die ik iets gruizig zet.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Lonnystingray schreef:Ik heb net een foto gezien van mijn nieuwste basgear, al is het meer een upgrade van een bestaande..
Als je straks foto's post mag je meteen je (niet meer zo) nieuwe stack er (eindelijk eens) op zetten :wink:
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Tweede kastje ook binnen :dance:

Afbeelding
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Nice! Toch geen 210 gekozen?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

M'n nieuwe versterkers, beiden uit de uitverkoop nu Fender besloten heeft het Genz Benz-hoofdstuk af te sluiten.
Beetje morsige foto omdat ik alles aan het verhuizen ben.
En ja, linksonder een rond hoekje van een MiBass.

Afbeelding
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

a-j schreef:M'n nieuwe versterkers, beiden uit de uitverkoop nu Fender besloten heeft het Genz Benz-hoofdstuk af te sluiten.
Beetje morsige foto omdat ik alles aan het verhuizen ben.
En ja, linksonder een rond hoekje van een MiBass.

Afbeelding
Ja volgens mij heeft Genz Benz nog nooit zo goed verkocht.
De GBE 750 lijkt mij ook een hele interessante met die twee mengbare kanalen. Wat voor speakerkast heb je eronder ?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Ja, die GBE is in mijn beperkte kijk een beest van een dijk van een amp, en dat dubbelkanaalgedoe vind ik persoonlijk hardstikke leuk, vooral omdat er vijf voetschakelaars bij zitten die enorm praktisch zijn "ingericht".

Maar het belangrijkste vind ik nog dat 'ie zo open, gedetailleerd en ruimtelijk klinkt, en dat is dan nog vóór ik er een paar Vanderkley 112EXT op aan heb gesloten.
Ik heb 'm nl. alleen maar gehoord door twee Ashdown LB 112 (Little Bastard) - en dat geeft dus misschien ook al aan dat die kassies best wel wat geluidskwaliteit aankunnen. Dat is de kast die je eronder ziet.

Heb nog geen indruk van de Streamliner, maar had 'm gekocht op aanraden van ervaren jongens op BassChat die me vertelden dat de "voicing" heel anders is dan die van het buizenkanaal op de GBE of de ShuttleMax.
Dus nu ga ik uitgebreid proberen en experimenteren, en dan zien we wel wat ik blijf houden.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

a-j schreef: Heb nog geen indruk van de Streamliner, maar had 'm gekocht op aanraden van ervaren jongens op BassChat die me vertelden dat de "voicing" heel anders is dan die van het buizenkanaal op de GBE of de ShuttleMax.
Dus nu ga ik uitgebreid proberen en experimenteren, en dan zien we wel wat ik blijf houden.
Ja de voicing van de streamliner is even zoeken, er zit echt een heel dikke kont aan het geluid ( :jam: fat bottomed girl), op mijn XB2-6x10 heb ik de bas vaak op 09:00u staan.
De tone stack is hetzelfde als op die ouwe bassman's, dus 12 uur is verre van vlak
Er zijn meerdere manieren om de versterker op neutraal te krijgen afhankelijk van de mid instelling, en dan heb je ook nog enorm veel gain via de boost knop als je dat wilt.
Kijk hier maar eens voor wat instellingen en metingen:
https://www.talkbass.com/forum/f15/genz- ... er-813663/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Bericht door a-j »

Oei! Dat is heel heel mooi. Bedankt!
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Afbeelding

Echo...echo...echo..
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

mxr m80 bass di+
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (105.58 KiB) 1722 keer bekeken
басиста
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Barnhard schreef:Afbeelding

Echo...echo...echo..
mooi! Ik ben ook nog op zoek naar een analoge delay (voor gitaar dan). Ik was benieuwd naar de verschillen tussen deze Malekko en de Mxr Carbon copy. Ze doen nagenoeg hetzelfde qua opties, maar heeft iemand ze ooit vergeleken? Bij de filmpjes vind ik de Malekko wat te donker in true bypass mode.
Gebruikersavatar
Barnhard
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21:44

Bericht door Barnhard »

Carbon Copy heb ik nog nooit geprobeerd. De Malekko zou ik niet als donker omschrijven, eerder als een soort sponsige echo. Hele rijke repeats, waardoor hij heel lekker klinkt op de hogere noten, maar niet zozeer op de lage. Qua modulatie heb je veel meer regel mogelijkheden op de Malekko.
Plaats reactie