Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Monkey schreef:Gave P(J)!

Sinds vandaag deze:

Afbeelding

Fender Rumble 500 combo. Wat een super ding! Hij gaat hard, heeft heel leuke geluidsmogelijkheden en weegt maar 17 kilo.. :jam:
Goede keus :-)

Ik heb nu een aantal weken de rumble 200 (meer een 15" persoon :D ) en ik ben er dik tevreden over!
басиста
Gebruikersavatar
Marsz
Berichten: 282
Lid geworden op: 03 jan 2009, 14:08

Bericht door Marsz »

Afbeelding

8)
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Afbeelding

Is nu de mijne! Geruild voor de Spector. :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mooi ding...op vooruit gegaan vind je?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ja, hij ligt me goed. Lekker om weer een "Jazz" te hebben.
Ik was niet van plan de Spector weg te doen, maar toen ik deze zag staan zei mijn gevoel me dat dit hem weleens zou kunnen zijn. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Nice, Maas! Klinkt hij ook als een jazz met zo'n humbucker?
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Fijn basje op de kop kunnen tikken.. Fender Jazz uit eind jaren 60 met een begin 70 Precision hals erop. Hals is fretloos geleverd, toen gefret en lelijke dots erin. Neckplate hoort bij de hals denk ik. Originele electronica is weg, zit nu walgelijke EMG troep in. Dus er komt nog Aguilar 60s en CTS in.
Verder: Monstersound!!!! Vandaag de bas live gebruikt.. Complimenten zat. Conclusie: Ik ben gelukkig, fijn hoor!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5303
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Super gave bas! Ik vind hem echt heel tof. Ik hou ook wel van een p hals op een jazz. Je kan er wellicht nog nieuwe dots in laten zetten als je dat zou willen. Hoe heb je deze bas gevonden?
Fender
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

@ Freddy Lee: Ja! Is naar singlecoil te schakelen.

@ Bram: Kerell..... Wat een afschuwelijk mooi ding. Dots aanpassen en houden zo. Inclusief EMG's wat mij betreft: Bobby Vega knows what's up. :D
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

BramS schreef:...zit nu walgelijke EMG troep in.
BramS schreef:Monstersound!!!!
Beetje contradictie, niet?
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Nee. Ik denk dat er meer factoren meespelen in de vorming van de sound dan alleen de EMG's, verder ben ik van mening dat zo'n soort bas passief hoort te zijn én dat er meer uit de bas te halen valt met pickups van een hogere kwaliteit. Desalniettemin is de sound fantastisch. Dus geen contradictie, eerder zijn de EMG's (in mijn ogen) een zwakke schakel van de bas.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Wow, wat een mojo die bas!!!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10833
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

EMG's zijn toch echt prima pickups...
De sound hoeft je niet per se te bevallen maar het is zeker geen troep. En daarbij gok ik ook dat je gewoon passieve pickups hebt?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Klopt maar zoals ik hierboven al betoogde doe ik het niet voor een prima en haal ik op deze manier niet het beste uit de bas. En er zit een batterij in.
Dat ik het brugelement niet solo gebruik zegt voor mij genoeg om aan vervanging te denken. En de elementen gaan de brandstapel niet op hoor, oftewel, die kunnen ook terug. Maargoed, fijne deuntjes gemaakt op de bas vandaag, volgende week ook weer twee keer mee de planken op!
Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Stuur Bobby Vega eens een mailtje met een foto van die bas. En je verhaal over die elementen.... Ik denk dat ie direct reageert:

https://www.bobbyvega.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij komt ook naar het Warwick basscamp...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cpnIl2WpR1U[/youtube]
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie