Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15133
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

LeftyJ schreef:Heb jij niet al eens eerder zo'n Cort gehad?
Inderdaad :jaaaaa:
(beetje creepy soms, dat collectief geheugen van dit forum :) )

Maar dat was een vijfsnaar, met een extreem krappe stringspacing en daar knapte ik op af. Maar verder een erg comfortabele, degelijk afgewerkte en vooral erg chique bas in een lage prijsklasse.
En alhoewel ik na mijn ATK gezworen had om nooit meer een actieve bas te kopen, heb ik toch maar toegehapt toen ik deze viersnarige versie te koop zag staan voor een erg mooi prijsje.
Na mijn ongeluk met mijn linkerhand vorig jaar heb ik een zoektocht ondernomen naar een bas waar ik zo comfortabel mogelijk op kan spelen. Heb 2 shortscales gehad (en een 3de in bruikleen), maar dat bleek geen meerwaarde. Wel bleek dat ik geen gitaar meer kan spelen, omdat daarvoor mijn vingers net niet beweeglijk genoeg meer zijn (en waarschijnlijk nooit meer zullen worden) en had ik daarom mijn zinnen gezet op een bas met 24 frets om zo toch wat hoge noten en akkoordjes te kunnen spelen af en toe.
Deze Cort wordt dus mijn allround bas. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een brugelement af en toe van pas komt en een precision toch niet in alle omstandigheden overal even goed hoorbaar is (jammer genoeg).
Dat deze actief is neem ik op de koop toe. Er zit ook een passief schakelaar op en misschien sloop ik ooit gewoon de preamp er uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Je was als ik me goed herinner op zich wel tevreden over de Cort, en terecht. Leuke aanwinsten!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
joop
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 nov 2008, 13:17

Bericht door joop »

Afbeelding
Chris Larkin Reacter b5, Jerzy Drozd Obsession Excellency IV, Sire Marcus Miller V7 G2
Eden WT800a, DNA DNS112C, DNS112N
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Zojuist bevestiging doorgestuurd. De gibson eb0 gaat er de verkoop voor in. Maar over maand of 2 a 3 moet mijn droom in vervulling gaan. Wilde er al een voordst ik überhaupt basgitaar speelde.

jawel een contras balalaika. En deze word meteen ook linkshandig gemaakt voor me. Zodat ik geen rechtshandig exemplaar moet modificeren en van binnen verstevigen om de pin aan de andere kant te krijgen.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Koel Sef ! :cheer:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10859
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Afbeelding

:dance: :dance:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Afbeelding

ZOHEE! Goeie bas. Klinkt super en heeft dé looks.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

euh..het is een Jazz Bass...relax man.... :D
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Wa zedde gij?

Ik had deze voorbij zien komen een paar weken geleden op MP en BGF, maar dat werd niks. Hoop maar opgegeven, maar nu werd hij me aangeboden als ruil door ons erelid Erelid, verder niet over nagedacht. Binnen een paar uur waren ze geruild!

Veel mids itt de Miller, en een 60's Jazz sound. Hiermee kom ik wel door die gitarist en twee toetsenisten heen in de band. :)
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Heel mooi!
Is dat de Japanse import bas die hier een hele tijd op het forum te koop heeft gestaan?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Pfffff, daar krijg je toch GAS van! Coole Bongo, een Balalaika!!!, een W en een good looking JB!! Manne, mooie aanwinsten!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

viersnaar schreef:Heel mooi!
Is dat de Japanse import bas die hier een hele tijd op het forum te koop heeft gestaan?
Niet die bas, maar wel hetzelfde model!
Dank heers.
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Een goede maand geleden een mooie ruildeal kunnen maken met forumlid Joshbass. Erg mooie en fijne Warwick Thumb NT4 met bartolini PU. Erg blij mee :D
Bijlagen
thumb nt4 3 small.jpg
thumb nt4 2 small.jpg
thumb nt4 1 small.jpg
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10859
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Nog steeds met gewarpde neck?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Joey schreef:Nog steeds met gewarpde neck?
Ik ken de historie van deze bas niet, maar ik kan niets vreemds aan de nek ontdekken. Kaarsrecht en mooie lage actie. Speelt en voelt super aan. En de sound en sustain van zo'n thumb... pff.. lekker :jaaaaa:
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Plaats reactie