Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Hij klinkt een kléin beetje gecompresseerd maar zelfs mijn Wal kan ik erdoor jagen en dat is nochtans zo'n amp-killer.
Heel leuk ding en de bediening is lekker simpel (die contour-setting is wel iets te schel voor mij maar verder geen klachten)
what fools these mortals be
Sabbracadabra
Berichten: 609
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Bericht door Sabbracadabra »

Zojuist besteld..

Afbeelding

Heel veel zin om de helemaal aan te passen naar mijn eigen wensen. Nu nog beslissen wat voor elementen erin komen..
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Overgenomen van Angelo:
Afbeelding
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Vet Joep!!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Bericht door DFA 79 »

Afbeelding

Eens proberen wat ie kan, is vnl om de nek te doen. Die van mijn jazz is stuk en zou hier graag een telekop uithalen en in de jazz zetten.
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

DFA 79 schreef:Afbeelding

Eens proberen wat ie kan, is vnl om de nek te doen. Die van mijn jazz is stuk en zou hier graag een telekop uithalen en in de jazz zetten.
Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Afbeelding

Nadat een bepaalde Zeeuwse muziekwinkel mijn Ampeg GVT-15H (15W topje) was kwijtgeraakt(!) toen ik 'em had opgestuurd ter reparatie, ben ik een beetje eBay en Marktplaats in de gaten wezen houden voor deze serie. Ik vond het een erg prettige versterker: een leuke buizenversterker, met leuke EQ, voor relatief weinig. Van origine dus een gitaarversterker, maar de GVT serie was al weer zo snel discontinued dat ze nergens meer te krijgen waren. En toen kwam deze voorbij, wel een 12" combo, dus een beetje oppassen met de gitaarspeaker (Celestion Seventy 80W). En meteen een maatje groter (50W i.p.v. 15W, schakelbaar naar 25W). Kortom, ik heb weer een tube amp thuis staan. ;) :cheer: Het distortion/high gain-kanaal krijgt denk ik niet zoveel speeltijd, maar het clean kanaal is erg lekker, en er ligt een mooie grote reverb tank onderin! De interne 16Ohm speaker kan ook losgekoppeld worden en je kunt er bijna elke combinatie aan hangen (4, 8 of 16Ohm). De Bass VI doet het er ook erg goed op!
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik denk eerder dat ze je versterker aan iemand anders hebben doorverkocht.

Klinkt dat nou ongeveer hetzelfde als een Ampeg bas amp?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Het gaat uiteraard minder hard (50 Watt) en een en ander hangt ook af van wat voor kabinet je eraan hangt. De interne speaker is dus een gitaarspeaker, maar je kunt er prima een baskabinetje aan hangen. De EQ is (voor mij) ook prima geschikt voor basgitaar. Er is natuurlijk ook een reden waarom vroegâh ook gewoon bas- en gitaarversterkers door elkaar gebruikt werden (Fender Bassman, Ampeg V4/VT22, etc.). ;)

(En wat betreft dat doorverkopen: op een gegeven moment wisten ze uberhaupt niet eens meer of het ding bij hun of bij de importeur stond, of alweer teruggestuurd was. Lekkere klantenservice hoor. Heeft maanden gesleept, pfft.)
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Fender geruild voor een Arthur Wouters custom 5!

De headstock schrok me een beetje af, maar toen ik de soundsamples van Roland kreeg was ik érg onder de indruk.
Hij speelt ook goed, en de verhoudingen kloppen beter als je hem met eigen ogen ziet!
De slagplaat lijkt me niet origineel, is wat grof gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Dat is toch niet bepaald de musicman waar je zo vastbesloten naar op zoek was, toch?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Nee! :D

Al heeft ie wel karaktertrekjes van een Stingray 5 in de sound.
Ik had ook niet verwacht dat de sound me zó zou pakken.
Soms moet je even vol YOLO gaan, he. :)
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20323
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

YOLO.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10871
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Afbeelding

Waren in de aanbieding bij Bax, gek genoeg de dikste snaren die het goedkoopst waren vandaag.
Ben enorm benieuwd, 110 lijkt me toch wel het randje van acceptabel voor een E snaar.

En een Big stubby plectrum van 1 en 2 mm, heb de 3 al maar ben niet zo tevreden daarmee. Hopelijk zijn de dunnere wat comfortabeler.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Bericht door Blikje »

Heb per ongeluk toch nog een markbass LM ,, TUBE ,, aangeschaft .( de bovenste) Klinkt toch wel fijn . Buizen preamp Een nadeel ..... moest de NY 121 cab er bij nemen .... nou ja, mocht ik die helemaal niet gebruiken, raak ik die wel weer kwijt
Laatst gewijzigd door Blikje op 30 mar 2015, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Plaats reactie