Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door klaasvaak »

Gisteren ontvangen.

https://www.bax-shop.nl/pitch-shift/digi ... une-pedaal

Onze zanger heeft met sporten een knie tegen zijn strottehoofd gehad. De hoogste nummers kan ik zo snel verlagen. (Natuurlijk in overeenstemming met de band)
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Heeft dat behalve een verandering van pitch nou ook nog invloed op de klankkleur in hoge of lage regionen ?
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door evertalbers »

Vast wel, maar dat heeft spelen in een andere positie natuurlijk ook. Ik snap alleen niet waar zo'n ding voor nodig is, behalve als je partijen hebt met een doorklinkende open snaar waar je nog een partijtje boven friemelt, anders zou ik gewoon een andere positie pakken. Goede hersengymnastiek.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Kaasknaap »

Zowel de Digitech Drop en de EHX Pitchfork hebben beide toch wel dat het wat klinischer gaat klinken. Het getik op je snaren komt opeens harder door en ook op een wat dunnere manier, maar als je de tone verder dicht draait op je bas of amp, dan klinken ze heel bruikbaar voor live gebruik!
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Deze:
Afbeelding

Vandaag opgepikt, samen met een Ibanez SWX35 combootje (erg fijn dingetje). Eerst de bas eens goed schoongemaakt, andere (CTS, had ik nog liggen) potmeters er in geprutst, dus ook andere knoppen want de originelen pasten niet meer natuurlijk. Andere snaren (had ik ook nog liggen).
De bas heeft een lekker brede hals, maar de elementen zijn k*t. Het zijn trouwens standaard gewoon 4-snarige elementjes... :facepalm: Ik heb de gok genomen, en op AlieXpress een setje 5-snarige elementjes besteld met dezelfde breedte voor 12 eurootjes incl. verzenden. Kan niet veel slechter worden dan nu. 8)
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

grappig en leuk ding.

Recent heb ik er zo eentje opgehaald bij Bart (viersnaar), wat overigens een erg aangename mini-meet was!

Afbeelding

Ebonol Toets!!! wat klinkt dat lekker zeg. Heel erg leuke bas. beetje top-zwaar maar, niet onoverkomelijk. Pups weet ik nog niet maar inmiddels wel een andere pre amp in huis gehaald, aguilar obp3 (thanks PMJ!!), want die er stock in zit is gewoon echt ruk. voor de rest een heerlijke hals en meer dan netjes afgewerkt. Prima basje!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mike. »

Hier toch ook even plaatsen nadat ik dit vorige week in het Lakland topic ook had gedaan. Enorm coole bas, de kleur is moeilijk vast te leggen op foto (deze zijn overigens van Bass Direct). Enkel de slagplaat vind ik wat te wit en is er ondertussen vanaf, ik twijfel nog of deze vervangen wordt.
Bijlagen
burgtop.jpg
burgfront.jpg
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door yawl6 »

DSC09794.jpg
DSC09794.jpg (35.58 KiB) 896 keer bekeken
oefencombo'tje bij m'n werkplek.
(van marktplaats)
Chowny SWB Pro Walnut; PJB Double 4; Beat Buddy; Korg Pitchblack

Oost west, bas best.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door PMJ »

SpcMnk schreef:grappig en leuk ding.

Recent heb ik er zo eentje opgehaald bij Bart (viersnaar), wat overigens een erg aangename mini-meet was!

Afbeelding

Ebonol Toets!!! wat klinkt dat lekker zeg. Heel erg leuke bas. beetje top-zwaar maar, niet onoverkomelijk. Pups weet ik nog niet maar inmiddels wel een andere pre amp in huis gehaald, aguilar obp3 (thanks PMJ!!), want die er stock in zit is gewoon echt ruk. voor de rest een heerlijke hals en meer dan netjes afgewerkt. Prima basje!!
:thumbsup:

Inderdaad fijne bassen, ze zitten netjes in elkaar. Die pickups zijn volgens mij van een bepaald type met 2 spoelen naast elkaar, als een split-coil.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Demonturtle »

Wat echte foto's van de Guild.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Van Forumlid Joey overgenomen, een Ibanez Roadstar RB820 Silver smoke uit 1983.

Afbeelding

Met de bedoeling om hem fretloos te maken en te voorzien van een ramp. Ik heb eerder een Roadstar 630 fretloos gemaakt, maar die heeft alleen een p-bas pu en ik wil graag een fretloze bas met een brug pu. Wat blijkt? De hals van de 630 past 1 op 1 op de 820!

Alleen nog een ramp gemaakt van een stukje palissander en klaar! Nu nog de toets voorzien van een laklaag. Epoxy? En daarna de finale afstelling doen etc. De bas speelt en klinkt zo al TOP. Maar misschien wil ik er toch nog een pre-amp in. Liefst vol-tebble-bas, de laatste twee stacked. Wie weet of die zo te krijgen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door PMJ »

Ik vind die RB630 hals er eigen beter bijpassen ook :). Leuk ding hoor.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

PMJ schreef:Ik vind die RB630 hals er eigen beter bijpassen ook :). Leuk ding hoor.
Ja hè. Vind ik eigenlijk ook. Die serie van Ibanez had een imho te kleine headstock t.o.v. de body.

Ik had ooit deze en die had 'm ook:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Joey »

Cool gedaan! 8)
Voor die preamp kun je altijd een goedkoop 2EQ setje scoren via eBay of Aliexpress en dan zelf er een stacked potmeter op solderen?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7181
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Joey schreef:Cool gedaan! 8)
Voor die preamp kun je altijd een goedkoop 2EQ setje scoren via eBay of Aliexpress en dan zelf er een stacked potmeter op solderen?
Eeeeeh…?

Is dit wat? Kan die balance pot er af?

EDIT: Deze i.p.v. de tone pot?
Plaats reactie