Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

Sjtevel 1984 schreef:
Madame Clapotis schreef:Al veel goeds gehoord over Rogiers bouwsels, inderdaad :) :jaaaaa:
Maar maakt hij ook loopers en kan hij hiermee (+€20 shipping) beconcurreren?
Ik heb momenteel de 6 looper in bestelling staan. :mrgreen:
Alright sorry, kerel contacteerde me meteen via mail met extra korting. Weet niet of dat zijn standaard werkwijze is, maar heb toch maar mooi een 5 looper met bypass besteld :mrgreen:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

nangyala schreef:Mijn twee 'nieuwe' kastjes van Hevos. Verassend compact, veel kleiner dan menig ander 4x10. Maar wat een strakke sound pfieuw :mrgreen:
WP_20160510.jpg
Errug mooi. Die tweeters zijn denk ik ook wel tha bomb... Zijn die regelbaar? En welke amp gaat die kastjes kietelen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Regelbare tweeter inderdaad, de versterker moet nog komen. Ik heb mijn zinnen gezet op de nog te verschijnen Darkglass versterker. Het ligt eraan hoe clean de versterker ook kan zijn en of hij 2 ohm stabiel is.

Vooralsnog gebruik ik nu een P.A. Eindtrap via een Art preamp
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door berth »

Madame Clapotis schreef: Denk dat ik toch maar gewoon iets bij loop-master.com bestel. Tenzij iemand hier een concurrent dichter bij de deur kan aanbevelen...
https://buzzelectronics.co.uk/
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

nangyala schreef: Vooralsnog gebruik ik nu een P.A. Eindtrap via een Art preamp
Nou, dat kan geen straf zijn. Die ART heeft een buisje, effecten en een voetpedaal toch? Mooi...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Barabass »

Barefaced Super Midget in da house!
Afbeelding
(Fotootje geleend)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Wat een prachtig cabinet.... Lijkt me zo tegek met de nieuwe kleine topjes.... Nou... twee dan.... :lol: !
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8318
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Mooi dingske!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Ai, dat lijkt mij ook een leuk ding.

Hier vandaar dit setje:
Afbeelding
(foto van het net..)

De envelope had ik al eens gehad en weer weg gedaan maar voor somige dingen was hij toch wel leuk. Gaat dus in de gereedschapskist. De Carbon wilde ik al langer eens proberen. Benieuwd hoe hij klinkt. Vanavond eens aan de tand voelen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door evertalbers »

nangyala schreef:Mijn twee 'nieuwe' kastjes van Hevos. Verassend compact, veel kleiner dan menig ander 4x10. Maar wat een strakke sound pfieuw :mrgreen:
Fantastische boxen, eigenlijk heb je nu 8 Midgets.
Schakel je ze in serie, of het je een amp die 2 ohm aan kan?
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

evertalbers schreef:
nangyala schreef:Mijn twee 'nieuwe' kastjes van Hevos. Verassend compact, veel kleiner dan menig ander 4x10. Maar wat een strakke sound pfieuw :mrgreen:
Fantastische boxen, eigenlijk heb je nu 8 Midgets.
Schakel je ze in serie, of het je een amp die 2 ohm aan kan?
Ze zijn volgens mij niet in serie te schakelen, de achteraansluiting is parallel. Wel heb ik vanmiddag met Douglas van Darkglass gesproken en te weten gekomen dat de nieuwe amp, die ik erg graag wil hebben, 2ohm stabiel gaat draaien op 1000W
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Unlord »

Gaaf. Wat trekt jou zo aan in die DG amp?
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Ten eerste ben ik na het overlijden van mijn hoofd-versterker nu al zo een twee jaar op zoek naar een nieuwe. Tegelijk was ik ook op zoek naar een andere overdrive.
Ik gebruik nu een Sansamp Tri-ac als effect naar volle tevredenheid, maar ik zoek een overdrive voor 'altijd aan'.

Vanaf het moment dat ik Darkglass pedalen ( met name de VMT) hoorde, had ik het gevoel dat dit het pedaal is wat ik zocht. Financiering van beide was een probleem, dus besloot ik de aanschaf uit te stellen.
Zoals je wel kent, bleef het maar malen in mijn hoofd en daar was toen de aankondiging van een Darkglass versterker :shock: Dus gingen mijn Glock preamp, mengtafel en 'studio' effect rack eruit om budget vrij te maken. De Glocks zijn eruit gegaan omdat ik na 15 jaar ook wel weer iets anders wilde. (hoe eerlijk ze ook zijn, als je ze zo lang gebruikt, wordt het vanzelf een 'smaakje' net als Ampeg, Eden etc).
Bovendien heeft de constructie van mijn 2x12 in de loop der jaren teveel te verduren gehad waardoor deze dus ook aan vervanging toe was en voilà, daar waren de twee Hevos kastjes.

Lang verhaal kort:
Ik wilde wel terug naar een echte basversterker ipv een P.A. eindtrap, maar deze had ik niet zien aankomen. Als het clean geluid geluid echt zo straks is als men op TB doet geloven i.c.m. de overdrives, dan is dat (en ook een beetje de visie van Douglas) wat mij aantrekt in Darkglass. Ik hoop met bergen tegelijk dat de schakeling tussen de overdrives in de versterker geschakeld kunnen worden via de footswitch.

Beetje onsamenhangend verhaal voor diegene die de versterker niet kent, misschien, beetje :mrgreen:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Peachabell »

Afbeelding
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door a-j »

Nog mooier dan die met fretten.
Hardstikke leuke dingen, dat. Gefeliciteerd!

Ik begrijp nu pas dat er veel meer variaties van de B2A/B2B bestaan dan ik dacht.
Heb je 'm vergeleken met een of meer andere varianten?
Plaats reactie