Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassEnders »

Mooi man, met scraplocks of zelf opgezet ?
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Rickenbacker strap-buttons zijn standaard Schaller-type straplock-knoppen. Alleen het slotje voor in de riem moet je zelf voorzien.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Koel Fred, daar ga je als het goed is heel erg blij van worden (dat geldt voor mij in elk geval wel nog steeds 8) )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Freddy Lee »

Ik weet het, Hans. Gisterenavond heb ik er in ieder geval heerlijk op gespeeld. De eerste indruk is dan ook zeer positief zowel qua sound als speelgemak. Hij is nu bij Peter voor de Fred-afstelling. Ook gaat hij een bezel plaatsen.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hagen »

Hey Fred,
Net als ik denk dat jij je type bas wel gevonden hebt, kom je met een hele andere.
Je weet dat ik fan ben van de Ricsound. Veel plezier ermee!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Wat voor case candy zit daar nou bij? Ook een sleutel om de nek te verstellen bijvoorbeeld? Prachtige bas trouwens. Mijn buurman heeft zo'n bas compleet versleten in denk ik 20 jaar.... (De Kinkels speelde hij in).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Muziekschuur schreef:Wat voor case candy zit daar nou bij? Ook een sleutel om de nek te verstellen bijvoorbeeld?
Nee, om onbegrijpelijke reden moet je daar een speciale dopsleutel voor aanschaffen, want alles wat je in de gewone bouwmarkt vindt is metrisch en met een te grote buitendiameter (een 4003 heeft twee halspennen naast elkaar in een redelijk smalle opening, dus niet alles past eromheen).
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Freddy Lee schreef:Ik weet het, Hans. Gisterenavond heb ik er in ieder geval heerlijk op gespeeld. De eerste indruk is dan ook zeer positief zowel qua sound als speelgemak. Hij is nu bij Peter voor de Fred-afstelling. Ook gaat hij een bezel plaatsen.
Een bezel heb ik wel eens over getwijfeld maar in de praktijk gaat het spelen met de kap als duimsteum mij prima af en ik vind het er zelf ook toffer uitzien :oops:. Maar misschien is het voor plektrumstukken wel handig (al speel ik met de Ric eigenlijk nooit meer met plektrum)
Laat je ook nog wat aan de toonregeling doen of blijft die zoals-ie standaard is? Bij die mij zit er een ander "wiring harness" in (’60-s spec wiring met 250K pots voor volume, 500K pots voor tone en vintage old stock condensatoren volgens de baas van de Rickenbacker Farm). Het testmiddagje bij de Rikkenbekkerfarm, voorafgaand aan de feitelijke keuze om er daadwerkelijk een te bestellen wees uit dat ik van die setup het meest blij werd (en ja, het verschil was daadwerkelijk merkbaar kwa geluid :wink: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Freddy Lee »

@Hagen: Altijd een verrassing bij mij. Ik kon hem niet laten lopen.

@Muziekschuur: De case candy bestaat uit twee verschillende inbussleutels, wat poetsdoekjes en een handleiding. Geen sleutel om de nek te verstellen, zoals Jeroen terecht stelt. Maar dat laat ik bij mijn Rick ook liever over aan een vakman.

@Hans58: Met kap is natuurlijk mooier, maar hij zit mij in de weg. Kan ook een kwestie van wennen zijn. De toonregeling blijft voorlopig standaard. Ik heb al geld genoeg uitgegeven. :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Freddy Lee schreef: De toonregeling blijft voorlopig standaard. Ik heb al geld genoeg uitgegeven. :jaaaaa:
Herkenbaar :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door tjoepatjoep »

Hans58 schreef:
Freddy Lee schreef:Ik weet het, Hans. Gisterenavond heb ik er in ieder geval heerlijk op gespeeld. De eerste indruk is dan ook zeer positief zowel qua sound als speelgemak. Hij is nu bij Peter voor de Fred-afstelling. Ook gaat hij een bezel plaatsen.
Een bezel heb ik wel eens over getwijfeld maar in de praktijk gaat het spelen met de kap als duimsteum mij prima af en ik vind het er zelf ook toffer uitzien :oops:. Maar misschien is het voor plektrumstukken wel handig (al speel ik met de Ric eigenlijk nooit meer met plektrum)
Niet met plectrum? Daar heb je toch juist een Ric voor?! (Althans, ik wel....)
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

:D Ik kennelijk niet..
En van wat ik tot op heden tijdens de The Poor-repetities (niet op mijn eigen spullen helaas) en thuis op de BassBase 250 heb ervaren is dat ook helemaal geen punt want ze klinkt zo ook weergaloos.
Volgende week weer eens spelen met Milestone en dan mag de Grote Boze Bassman open. :mrgreen: :jam:
Maar ik zal het zo hier en daar eens proberen :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door tjoepatjoep »

Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

O, zeker wel! Ik kocht in de jaren '70 een Ric-kopie omdat ik tijden lang bijna alleen maar Yes op de draaitafel had liggen. :wink: En ik vind het nog steeds te gek.
Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ook hetzelfde geluid nastreef. Net zo min dat ik als rechtgeaarde Stonesfan in een Stones-tribute zou willen spelen. :D
Daarnaast vind ik het lompe geluid van Macca's Rick met flats op het Wings Over America album zeker zo lekker. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door The Mule »

Hans58 schreef:Wings Over America
:worship: :jaaaaa:
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Plaats reactie