Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Mooi rood. Ik ben benieuwd of ie je gaat bevallen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Afbeelding
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Mijn Get 'M Get 'M straps zijn fijn, maar dit is nog een stukkie fijner.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Vanmiddag even naar Heerenveen geweest en voor een schandelijk lage prijs dit setje binnengehengeld:
Afbeelding
Ik ben echt heel blij! :D :cheer:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Mooi Kees! Mag-ie mee naar Werkhoven morgen? Ik heb zo'n 350 nog nooit gehoord eigenlijk, ben wel heel benieuwd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Is goed, pak ik hem morgen ook in.
EDIT: vandaag.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Skippy1007 »

BassAgent schreef: 21 apr 2017, 16:00 Mijn Get 'M Get 'M straps zijn fijn, maar dit is nog een stukkie fijner.
Afbeelding
Ik vindt er 1 nadeel aan zitten. Hij blijft niet op zijn afgestelde lengte zitten. M.a.w. de band wordt geleidelijker wat langer dan dat je heb afgesteld.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Ik ben een stiekemerd... ondanks mijn gesteldheid (prednisol is wel superspul trouwens), ben ik vanmorgen vroeg toch maar even naar Heerenveen gereden, het is tenslotte maar een half uurtje. De opbrengst van de Starcaster en SR5 omgezet in een heerlijke Lakland Skyline 44-AJ jazz en een Markbass setje bestaande uit een F1 ampje + de New York 604 cabinet, alles voor half geld (van de adviesprijs, maar dan nog!) Allerjezus, wat een power in dat ding! Het hele huis staat te shaken en het ding blijft toch strak, zelfs met de actieve Lakland. Blij om nu lichtewicht naar de oefenruimte te kunnen! :cheer:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Green Goblin »

Veel noordelijk nieuw spul, showen dan maar binnenkort ;-)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door RaySting »

Skippy1007 schreef: 22 apr 2017, 12:05
BassAgent schreef: 21 apr 2017, 16:00 Mijn Get 'M Get 'M straps zijn fijn, maar dit is nog een stukkie fijner.
Afbeelding
Ik vindt er 1 nadeel aan zitten. Hij blijft niet op zijn afgestelde lengte zitten. M.a.w. de band wordt geleidelijker wat langer dan dat je heb afgesteld.
klein stukje velcro om de onderste sluiting? dat zou wat grip kunnen geven....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door RaySting »

...zonde wel .... is toch geen goedkoop strapje....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Komt niet door de sluitingen..het is rekbaar materiaal, waardoor het altijd iets uitrekt na verloop van tijd. Dat ging mij ook tegenstaan aan dat soort oplossingen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muller »

Muller schreef: 20 apr 2017, 15:59 Squier Deluxe Dimension. Zojuist binnen gekregen, even bespeeld op 't werk. Onder de indruk! :jaaaaa:
Zaterdag voor een live-test met de band. Wel de B-snaar wat lager erop leggen, maar verder lijkt hij wel aardig afgesteld.

IMG_1914.jpg
didi schreef:Mooi rood. Ik ben benieuwd of ie je gaat bevallen.
Afgelopen zaterdagavond heb ik deze Squier Dimension met 1 humbucker bij de brug meegenomen naar een optreden. Ik moest hem wel even afstellen, want hij kwam niet bepaald netjes uit de doos. Dus vervolgens afgesteld: truss rod, hoogte brugzadels en vervolgens intoneren. Topkam was wel prima. Kwaliteit kan je vaak ook al voelen, na het afstellen zou ik deze bas vergelijken met de kwaliteit van een Mexicaanse Fender. Maar dan voor een fractie van de prijs.

Ik was zaterdagavond van plan om tussen bepaalde nummers te wisselen tussen de Precision en Dimension, omdat ik niet altijd dat superheldere mids-pompende geluid wil. Helaas hield had ik last van technische problemen. Ik dacht eerst dat het een kabel was (net nieuw), maar na dat uitgesloten te hebben dacht ik dat het aan een los contact in mijn Precision lag. Later (in de 3e set) bleek dat het netsnoer van mijn cabje net niet goed genoeg in zijn aansluiting zat :facepalm:

Ik heb hierdoor vrijwel het hele optreden op de Dimension mogen spelen. En dat ging best goed! Ik moest wel wennen aan 5-snaren: veel te vaak ging ik eventjes de mist in met loopjes (een andere snaar fretten dan de snaar die je aanslaat... lekker bezig :facepalm: ). Maar dat werd gedurende het optreden wel beter. Ik miste vooral wat laag in deze bas. Ik had daarom op de actieve toonregeling de bas volledig open gedraaid. Ik was bang dat de bas dan te modderig zou worden, maar onze geluidsman was zeer tevreden over de sound die op de tafel binnenkwam.

Conclusie: Wat een power pompt dit ding eruit. Veel hoog en mids, maar met de actieve toonregeling ook zeker een flinke lading laag. Voor ballads zal ik altijd gaan grijpen naar mijn Precision, want voor de rustigere nummers mist deze Dimension wel wat subtiliteit en laag, maar voor disco-nummertjes, Doe Maar nummers, en eigenlijk alles waar een punchy baslijn zeer gewenst is: is dit een topbas. Ik ga hier heel veel plezier van hebben en ook zeker van die vijfde snaar!
En dan te bedenken dat ik 'm kocht als b-stock aanbieding voor € 264... Bizarre deal voor een actieve, vijfsnarige bas van prima kwaliteit.

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door we tigers »

Afgelopen weekend was het weer Roadburn. Ik heb een Heretic fuzzpedaal gekocht van Philly Fuzz. Die worden gemaakt door held John Baizley van Baroness. Ik had er al eens eerder op staan kwijlen bij den eerder optreden van Baroness en de tentoonstelling bij Roadburn nu was de ideale gelegenheid. Overigens weer een zwik toffe bandjes gezien!
Afbeelding
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Toch maar een setje Cobalt flats besteld....te nieuwsgierig (even de ogen gesloten voor de manier waarop het verkregen wordt)...plus een Hohner Marine Band mondharmonica in C omdat ik dat altijd heb willen leren.

Soms heeft het niet eens tijd om zich te ontwikkelen tot GAS, soms duurt het 30 jaar. :D
Plaats reactie