Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door 4$ »

badastronaut schreef: 29 mar 2018, 18:27 Yeah! De fretless is er! Actie super laag en lekker veel mwah :) erg blij mee!
Bah, ben stinkjaloers op je! Als de SWB1 passive me goed bevalt dan komt de Pro met walnut er zeker ook. Hopelijk hoef ik niet al te lang te wachten voordat mijne geleverd wordt.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
McG
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 sep 2011, 15:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door McG »

Vandaag mijn nieuwe 2e handse Ampeg micro-cl binnengekregen. Eerste indruk is super, toch vind ik het apart dat ze niet zo veel verhandeld worden. Toch een goede thuisversterker met opties om live te gebruiken. Het is dan wel geen beest zoals de de grote broer, maar toch erg handzaam en volume genoeg of vergis ik me?
Everytime you hear the BASS,
the devil gets punched in the Face.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Ik had de indruk dat de Micro-VR populairder was. Kan meer vermogen leveren (200 watt bij 4 Ohm denk ik?) en de speakerkasten voor dit model zijn ook los populair. Misschien is de CL daarom iets minder van de grond gekomen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Vervangt een RME Multiface II + RME Quadmic (van het dubbele van de prijs van de Focusrite). RME is erg tof, superstabiele drivers, maar ook errug ingewikkeld (eigenlijk gemaakt voor echte pro's). Ik miste ook simpele dingen als een volumeknop, en 2e hoofdtelefoonaansluiting. Na 7 jaar twijfelen toch maar eens een....downgrade gedaan. Hij zet de RME niet in de hoek, maar kan er prima naast staan. Met minder ruimte, en voor minder geld.

Ik ben overdonderd door de kwaliteit van de Focusrite. Prachtige mic pre's, simpele software en bovenal een roundtrip latency van slechts 2,04ms, zelfs bij een volledige mix! (wat ook waarschijnlijk te wijten is aan PreSonus Studio 1 + de nieuwe PC) :shock: Dat betekent dat ik met live plugins kan inspelen. :D Ondertussen blijft de drummer liedjes insturen (nummer 7 van 15 inmiddels), dus ik moet echt als een dolle aan de slag om hem bij te houden.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door RUIS »

Wat voor plugins gebruikt je dan met inspelen? Ik doe dat zelf nooit, want de latency wordt dan vergelijkbaar met die van de Nederlandse Spoorwegen. Galm, EQ, compressie en dat soort dingen doe ik altijd achteraf.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ja, dat deed ik ook altijd. Is ook normaal, want roundtrip latency was altijd een groot probleem. Kennelijk heeft men die hindernis eindelijk kunnen nemen. Nu kan ik ook er dus ook live mee spelen, en dat is bij sommige effecten toch wel erg prettig. Zeker met een effect als de Elastic Bender (te horen op Spambot).
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Erg fijne interface. Ik heb hem als vervanger van mijn M-Audio FW 1814, maar kon geen duidelijke verbetering in Latency ontdekken. Mijn projecten staan tijdens opnames altijd op 32 samples latency en tijdens mixen op 1024 samples. Waarschijnlijk is die lage latency mogelijk door computerkracht, wat jij al zei. (I7-7700k, 32Gb geheugen)

Ik vind alleen de hoofdtelefoon versterker niet voldoende voor een 250 Ohms hoofdtelefoon
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

De huidige drivers zijn gewoon erg verbeterd. Softsynth latency verlagen lukte relatief snel, omdat je maar één kant op hoeft. Toen ik begon heb ik nog moeten werken met 100ms op softsynths, de roundtrip was helemaal gruwelijk. :) Soundblaster Live! Hele plaat mee gemaakt. :p

Roundtrip was altijd wat problematisch want het moet weer terug. Op mijn oude PC zat ik altijd op een veilige 128 sample latency voor alles (daar ik nogal door elkaar mix en opneem, en ik geen zin heb om elke keer dat tussentijds te moeten wijzigen), ben vergeten wat de minimale hoeveelheid was. Bij hele volle mixen had ie toch een beetje moeite met 32ms, dat weet ik nog wel. Op de nieuwe PC merkte ik dat ik met de RME zelfs kon mixen op 16 samples (en ernaast kon internetten, wat ik soms doe om een mix 'onbewust' te luisteren), dus dat is gewoon processorrekenkracht. Maar een roundtrip latency van 2ms had ik nog niet meegemaakt. Ik heb met de Focusrite ook volledige mixen gepakt (30-40 sporen, 6 bussen, 3 tot 5 softsynths en overal eq, comp, etc op) en kan gewoon met de laagste latency alles doen wat ik wil zonder dropouts of wat dan ook....plús internetten ernaast. :D

Waar heb jij 32Gb voor nodig? Ik heb 16Gb maar zelfs met een paar Kontakt instanties plus Superior Drummer 3 (één kit is 5-6Gb) krijg ik hem niet volledig gevuld. :)

Geen problemen hier met de headphone pre....heb allemaal 250Ohm BD's (770, 880 en 990) en staan allemaal op 1 uur. En ik neem met een headroom van -18dB op, dus hard in de DAW gaat het niet.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Ik merkte dat er 16 Gb geheugen bij het gebruik van wat Waves plugins wat spikes in het geluid optraden. Mede door de lage Latency setting. En omdat ik ook live met plugins wilde werken, moest ik het geheugen vergroten. Nu geen last meer van spikes.
De waves zijn geheugen vreters en niet eens zo heel erg goed ivm sommige gratis plugins.
Ik speel ook wel een een spelletje waar dat geheugen ook niet misstaat.

Als ik met youtube mee wil spelen, moet ik het video volume drastisch verlagen om er met een direct signaal van de bas doorheen te komen. uiteindelijk wil ik het allemaal veel harder hebben. Na een dag lang hard werken wil ik zonder de buren te pesten ook weleens mijn frustratie kwijt.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Wel apart...en welke Focusrite heb jij dan? Mijn headroom in acht nemende, lijkt me dat ik er ook tegenaan zou moeten lopen.

Ik heb jaaaaaaaarenlang met dezelfde suite van WaveArts alles gedaan (Trackplug, Masterverb, Multiband en Finalplug) maar ben laatst toch overstag gegaan na het lezen van het Prince engineer boek. Toch de API modules aangeschaft, en wat andere dingen. :D Dacht dat ze vooral processor vreten, had het effect op memory nog niet gezien.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Ik heb dezelfde; 18i8. In protools neem ik de basgitaar op op 24 bit op -6 tot -8dB peak voor het reampen. de head pre is niet eens genoeg om vocalen op te nemen aldus onze schreeuwer/zanger dus dan nemen we een laagohmige gesloten hoofdtelefoon welke veel harder kan, maar niet zo fijn is als mijn 770.

Natuurlijk kan ik door compressie en wat master plugins een zeer hoog volume halen, maar om even snel in te prikken en mee te spelen is ProTools net even een stap meer.

Trouwens nog een tekortkoming van de 18i8 is het ontbreken van een fysieke mute knop per kanaal. maar verders is het een fantastisch ding :D
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Het verbaast me enorm dat je zulke andere ervaringen hebt met hetzelfde apparaat. Mijn headroom op de masterbus is -12dB en hij staat op 9 uur 's ochtends, de headphone volume. Heb jij soms eerste generatie? Of is je zanger doof?
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

2de generatie. Doof zal hij niet zijn, maar beleving is een ander verhaal en dat ben ik met hem eens. ik kan ook niet zingen of grunten als het volume te zacht is. Met een andere hoofdtelefoon is heel het probleem weg.
Net nog even getest en 9 uur is een stand waar ik met hoofdtelefoon op zonder stem te verheffen nog gewoon met jou zou kunnen communiceren
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

In de software kan ik hem harder uitsturen, maar dan gaat het allemaal eerder over zijn nek dus de output hou ik max op -0,5 dB
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18618
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Half elf laatste bod. :)

Net even 'serieus' wat bas getrackt en dan schroef ik hem op tot half 11. Zal eens opletten als nog eens iets als Klootzak inbrul. Hoe dan ook...ik zou een DAC/headphone amp ernaast zetten op de SPDIF output dan.
Plaats reactie