Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
SpcMnk

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk » 13 okt 2018, 13:56

Oei, nog altijd spijt dat ik die van mij verkocht heb. Waanzinnig leuk speelgoed!!

Hier is vandaag een Zoom B3 op de mat gevallen. Ik was ooit een van de eerste in Nederland die er een had, maar verkocht hem 2 jaar later. Nu is hij weer terug. Ik blijf erbij, dit is het meest complete en gebruiksvriendelijkste pedaal voor thuis gebruik. (Live zal ik hem dan weer minder snel inzetten..)
M'n bandjes laatste langspeelplaat op Spotify

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...

Rieno
moderator

Bericht door Rieno » 13 okt 2018, 14:22

Waarom niet de B3n?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis

SpcMnk

Bericht door SpcMnk » 13 okt 2018, 16:09

Rieno schreef:
13 okt 2018, 14:22
Waarom niet de B3n?
Goeie vraag. Volgens de interwebs is de B3 beter :) dat lijkt althans de consensus... Dat... en dat de grote displays met de foute tekeningen van de effecten niet meer bij de b3n erin zitten. :lol:

En de B3 ken ik door en door. De b3n zou weer een learning curve betekenen.

Strabel

Bericht door Strabel » 13 okt 2018, 16:54

SpcMnk schreef:
13 okt 2018, 13:56
Hier is vandaag een Zoom B3 op de mat gevallen. , dit is het meest complete en gebruiksvriendelijkste pedaal voor thuis gebruik.
Ben het wel eens (voor deze keer :lol: ) met SpcMnk.
Uitermate solide gebouwd (b3) en voor het geld een prima multifunktioneel effect pedaal.
Ik vind met name (live) de stem functie prima en ook "rustig" dus geen nerveus geflikker van leds.
De B3n heeft dan wel iets meer mogelijkheden maar bvb weer geen symetrisch (di) out.
Kan wat mij betreft nog jaren mee. :)
Feeling the groove is everything.

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 okt 2018, 09:47

Toch wel het gekste parcours ooit afgelegd :-)
Tijd geleden een Epifani Piccolo 600 gekocht, heel tevreden van omdat hij heel clean klinkt zonder bijgeluiden en licht is.
Maanden lang moeten wachten op de bijhorende draagzak van Epifani tot het ding eindelijk aankwam..
Toen zag ik de Epifani UL501 tweedehands langskomen en dat extra vermogen (800 w) stak toch een beetje mijn ogen uit én er bleek ook dat hij in het draagzakje pastte.
De Piccolo 600 verkocht en de 501 aangeschaft en die klonk lekker mààr ik stoorde me aan de blazer die aansloeg en die de Piccolo niet had.
Uiteindelijk de 501 toch maar verkocht en me ondertussen beholpen met de Trace Elliot Elf terwijl ik iets anders zocht..Ik wou toch ook eigenlijk iets dat in dat draagzakje pastte na die lange wachttijd en vermits ik eigenlijk best tevreden was van Epifani spullen heb ik maar de Piccolo 555 nieuw besteld bij Thomann...
Eigenlijk had ik beter mijn eerste Piccolo gehouden en "verslechterde" ik me wat qua vermogen maar dan zat ik tenminste weer met goed spul zonder blazer.
De 555 kwam toe en werkte zoals behoren zonder bijgeluiden en deed het prima, heel tevreden mee...
Tot ik enkele dagen later zag dat de kerel die mijn Piccolo 600 gekocht had het ding weer verkocht omdat hij een andere bas wou kopen..
Wat getwijfeld maar het ding voor dezelfde prijs teruggekocht en de Piccolo 555 teruggestuurd naar Thomann..
Een hele hoop gedoe om gewoon weer hetzelfde te hebben maar ik ben blij dat ik 'm terug heb...:-)
what fools these mortals be

SpcMnk

Bericht door SpcMnk » 15 okt 2018, 10:25

:rofl: :) oh, dit klinkt zo bekend!! soms weet je pas te waarderen wat je hebt als het er niet meer is.. In ieder geval fijn dat je hem terug hebt!

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 okt 2018, 12:08

Ik denk dat alleen bassisten hier dit kunnen begrijpen..ik heb het al aan enkele mensen proberen uit te leggen maar die stoppen met luisteren :-)

Erelid

Bericht door Erelid » 15 okt 2018, 12:28

Tja, politiek, geloof, sex en basspullen zijn van die gespreksonderwerpen...

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 okt 2018, 13:12

Ik sla ook een beetje af bij dit soort verhalen hoor. :)

JohnBoy

Bericht door JohnBoy » 15 okt 2018, 13:34

Het zou net zo goed over een nieuw koffiezetapparaat voor een perfectionistische koffieliefhebber kunnen gaan.
De gemene deler/verbinder is niet zozeer het koffiezetapparaat (de versterker) als wel het perfectionisme van de persoon...
Niet-perfectionisten begrijpen dat nu eenmaal niet.
Er speelt nog een ander psychologisch systeem in het verhaal; de verteller heeft als doel om meer plezier te hebben in het consumeren van koffie (het spelen van bas) en probeert dat verlangen te bevredigen met nieuw gereedschap, terwijl de oplossing vrijwel zeker ook ergens anders gevonden kan worden.
Echter voor de hoofdpersoon (en de lezers die zich in het verhaal herkennen) is dit een zeer acceptabele manier om met zijn passie bezig te zijn, tot het punt waar het eventueel uit de hand zou lopen. Voor de omgeving die niet zo met koffie (of bas spelen) bezig is, blijft het hele verhaal een mistige geschiedenis.
Pas als het uit de hand loopt, ontstaan er negatieve effecten en zal de omgeving zich wellicht wat meer in het verhaal verdiepen.
Er moet ergens een WCstortbakkenforum.nl bestaan.

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 okt 2018, 14:05

Ik denk dat eenieder die mij kent, mij zal betichten van overdadig perfectionisme. En toch begrijp ik het constante verkopen en herkopen niet.

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 okt 2018, 14:11

Erelid schreef:
15 okt 2018, 12:28
Tja, politiek, geloof, sex en basspullen zijn van die gespreksonderwerpen...
Je kent mijn vrienden !

JohnBoy

Bericht door JohnBoy » 15 okt 2018, 14:14

Pedullist schreef:
15 okt 2018, 14:05
En toch begrijp ik het constante verkopen en herkopen niet.
Wellicht omdat jij de behoefte (plezier halen uit muziek maken) op een andere manier vervult. Misschien door gewoon muziek te maken. Of, getuige de teksten van je muzikale uitingen, iets veel ergers.

Voor wombatboter geldt wellicht de verklarende omstandigheid dat muziek maken op dit moment nogal beperkt mogelijk is vanwege fysieke omstandigheden, waardoor de behoeftebevrediging (mooi jaren 70-woord!) verschuift van simpel naar plaatsvervangend ingewikkeld?

Het gaat natuurlijk om het doen, en door al het aan- en verkopen ben je er toch mee bezig, en dat voelt dan beter dan iets geheel anders zoals, wellicht, koffie zetten.
Er moet ergens een WCstortbakkenforum.nl bestaan.

wombatboter

Bericht door wombatboter » 15 okt 2018, 14:25

Maar je analyse was wel heel correct, John Boy :-) Ook zonder die handicap ben ik al jaren bezig met dingen versluizen en aankopen.
Het is bizar maar het geeft me meer zin om te spelen, een nieuwe bas maakt me creatiever....Zelfs al maak ik me dat wijs, gewoon al het feit dat je wat meer speelt op een nieuwe bas in het begin kan al voor meer output zorgen. Ik vind het ook al lang geen probleem meer, ik doe gewoon rustig verder en heb gemerkt dat ik quasi alles kan opofferen (zelfs de bas waarvan ik een dag ervoor zeg dat ik die nooit ga verkopen).

Pedullist
palingsoundpurist

Bericht door Pedullist » 15 okt 2018, 14:35

JohnBoy schreef:
15 okt 2018, 14:14
Wellicht omdat jij de behoefte (plezier halen uit muziek maken) op een andere manier vervult. Misschien door gewoon muziek te maken.
Ik hou ervan als ik instrumenten van haver tot gort ken. Het is best leuk, even nieuw spul in huis, maar ik merk dat ik dan niet met muziek maken bezig ben. Alleen maar dat 'ooooh een nieuw instrument' gevoel, en zoeken naar de beste speelstijl. Pas na een paar maanden weet je hoe hij het beste speelt, hoe hij het beste klinkt, en dan vind ik het zonde om dan weer opniew te moeten beginnen met iets nieuws. Mijn doel is om te versmelten met instrumenten.

Plaats reactie