Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Omdat ik vaak mijn zwarte Fender Jazz Special meeneem naar jamsessies en iedereen er op wil spelen, en daardoor mijn bas de slet van het café dreigde te worden wilde ik een ander basje erbij voor die sessies.Soms nam ik mijn ongelijnde fretless mee, daar wilde/durfde niemand op te spelen.
Nu nam ik een paar weken geleden van niemand minder dan forumgenoot Cas uit Roosendaal zijn Fender Jazz Special over voor 300 euri. Er moest nog wel het een en ander aan gebeuren. Iemand had ooit de topkam verwisseld en daarmee een heel stuk uit de headstock meegnomen en dat gruwelijk gerepareerd. De electronica was een zooitje en er was fretware, te erg. Dus heb ik hem gebracht naar een luthier/reparateur hier in Rotterdam-Zuid : https://www.easinstruments.nl/index.php?id=9
Die man heeft fantastisch werk geleverd. Het herstel van de headstock heeft hij puik gedaan. Niets meer van die beschadiging te zien. De electronica is vervangen en de frets zijn gevlakt. Hij klinkt als een zonnetje en speelt fantastisch. Beter nog dan zijn broertje.
Ik kan deze man zeer aanbevelen. Hij is zorgvuldig, heeft verstand van zaken, denkt mee maar dringt niks op. Daarnaast is hij ook killerbassist zelve. En de prijs was zeer zeer goed. Een aanrader dus.
Hij heeft het wel druk dus niet vandaag gebracht-morgen klaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Jerry »

Die Jazz Specials blijven iets hebben, erg gaaf ook in deze kleur!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13375
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Vet! Goeie kleur ook. Ik dacht alleen altijd dat deze bassen een zwart gelakte hals hadden?
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

LeftyJ schreef: 22 dec 2018, 16:12 Vet! Goeie kleur ook. Ik dacht alleen altijd dat deze bassen een zwart gelakte hals hadden?
Ik had ooit een zwarte fretless die inderdaad ook aan de achterzijde van de hals zwart gelakt was. Deze gelukkig niet. Lekker satine waardoor je soepel kunt schuiven. Hij is heel erg eighties in de looks en iedereen denkt nauurlijk meteen aan Guns 'n' Roses, terwijl ik daar niet speciaal fan van ben. Maar ze spelen zo lekker en door de basswood body zijn ze licht in gewicht terwijl ze mede door de hoge output een stevige growl produceren. Eigenlijk kan ik er alles mee doen en daarom voor die sessies heel geschikt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Ik.heb vroegah precies zo'n exemplaar gehad (in dat metallic grijs dus). Goede bassen inderdaad maar ik bleek niet echt een PJ-liefhebber te zijn.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Demonturtle »

Een aluminium EGC hals. Zal een mosrite stijl body aangepast worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

didi schreef: 22 dec 2018, 15:43 Omdat ik vaak mijn zwarte Fender Jazz Special meeneem naar jamsessies en iedereen er op wil spelen, en daardoor mijn bas de slet van het café dreigde te worden wilde ik een ander basje erbij voor die sessies.Soms nam ik mijn ongelijnde fretless mee, daar wilde/durfde niemand op te spelen.
Nu nam ik een paar weken geleden van niemand minder dan forumgenoot Cas uit Roosendaal zijn Fender Jazz Special over voor 300 euri. Er moest nog wel het een en ander aan gebeuren. Iemand had ooit de topkam verwisseld en daarmee een heel stuk uit de headstock meegnomen en dat gruwelijk gerepareerd. De electronica was een zooitje en er was fretware, te erg. Dus heb ik hem gebracht naar een luthier/reparateur hier in Rotterdam-Zuid : https://www.easinstruments.nl/index.php?id=9
Die man heeft fantastisch werk geleverd. Het herstel van de headstock heeft hij puik gedaan. Niets meer van die beschadiging te zien. De electronica is vervangen en de frets zijn gevlakt. Hij klinkt als een zonnetje en speelt fantastisch. Beter nog dan zijn broertje.
Ik kan deze man zeer aanbevelen. Hij is zorgvuldig, heeft verstand van zaken, denkt mee maar dringt niks op. Daarnaast is hij ook killerbassist zelve. En de prijs was zeer zeer goed. Een aanrader dus.
Hij heeft het wel druk dus niet vandaag gebracht-morgen klaar.

Afbeelding
Deze heb ik ook! Zelfde kleur, maar origineel. Heerlijke klank door de speciale pickups met grote polen en de TBX-toonregeling.
Geweldig instrument. De mijne heeft een gelakte zwarte hals, wen je snel aan. Japan, 1986. En de Duff-klank zit er standaard in.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door MaartenV »

Gaaf mannen. Buiten mijn eigen setje is dit een van de bassen waar ik echt een zwak voor heb. (Die zwarte special Aerodyne is er overigens ook een...)
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Heb er mijn ultieme CD mee opgenomen (qua basgeluid dan) in 1998. Ligt alweer jaren op zolder. Een enkele keer check ik de afstelling en zelfs stemmen is niet nodig. Spatzuiver. Dat ding is echt enorm stabiel.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Jeroen.D »

Hier ook even spammen, best wel blij met dit 'oudje'! Heerlijk basje, klein van stuk, groot van sound. :D

Afbeeldingafbeelding
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Wauw, is dat de originele koffer? '78 ofzo? Of misschien wel iets eerder... Gokje... '76?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Jeroen.D
BGF5K
Berichten: 1566
Lid geworden op: 09 apr 2010, 21:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Jeroen.D »

BassAgent schreef: 22 dec 2018, 22:31 Wauw, is dat de originele koffer? '78 ofzo? Of misschien wel iets eerder... Gokje... '76?
'78 was onmiddellijk juist! De koffer zou volgens de vorige eigenaar ook origineel zijn. Ik vind zo ook nog wel enkele voorbeelden online. Nu, is voornamelijk leuk dat ze er bij zit, echt voor de bescherming moet je het helaas niet doen. Ze is namelijk vrij dun. :D
Fender MIM Precision - SX Jazz - Ashdown Five Fifteen
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door chaney »

@jeroen.d: Wat een ongelooflijk gave bas. En wat een mojo!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8240
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Jeroen.D schreef: 22 dec 2018, 21:53 Hier ook even spammen, best wel blij met dit 'oudje'! Heerlijk basje, klein van stuk, groot van sound. :D

Afbeeldingafbeelding

Prachtig! En die koffer....mmmjam!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Soooooo
Heeee!!!

Top!

Enjoy!
Plaats reactie