Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Freddy Lee »

Hans58 schreef: 20 feb 2019, 15:58 Tja..... :oops
Na wat spelen en driftig overwegen met mijzelf toch geswitched naar de Classic 112 series. Via forummer Concorde kwam ik op het spoor van 1 exemplaar op MP, die ik zaterdag voor een klein prijsje heb opgehaald. De andere kwam vandaag binnen en is een B-stock van Thomann. Iets verschillend kwa logo en doek maar dat boeit niet zo.
Heb ze net met de NEO's naast elkaar ge-A/B'd en de NEO's klinken vooral meer "edgy" ten opzichte van de Classic series die meer de warme, ronde "classic" tone hebben. Allebei zijn het prima cabinets maar de Classics passen beter bij mij. De NEO's zijn dus in de aanbieding.
:cheer: :cheer:
Ik had niet anders verwacht! Opa heeft altijd gelijk. :oudezak:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Concorde »

Hans58 schreef: 20 feb 2019, 15:58 Tja..... :oops:
Afbeelding
Na wat spelen en driftig overwegen met mijzelf toch geswitched naar de Classic 112 series. Via forummer Concorde kwam ik op het spoor van 1 exemplaar op MP, die ik zaterdag voor een klein prijsje heb opgehaald. De andere kwam vandaag binnen en is een B-stock van Thomann. Iets verschillend kwa logo en doek maar dat boeit niet zo.
Heb ze net met de NEO's naast elkaar ge-A/B'd en de NEO's klinken vooral meer "edgy" ten opzichte van de Classic series die meer de warme, ronde "classic" tone hebben. Allebei zijn het prima cabinets maar de Classics passen beter bij mij. De NEO's zijn dus in de aanbieding.
Gaaf Hans!
Mooi dat ik er iets aan heb kunnen bijdragen! :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door CaptainSlow »

Hans58 schreef: 20 feb 2019, 15:58 Tja..... :oops:
Afbeelding
Na wat spelen en driftig overwegen met mijzelf toch geswitched naar de Classic 112 series. Via forummer Concorde kwam ik op het spoor van 1 exemplaar op MP, die ik zaterdag voor een klein prijsje heb opgehaald. De andere kwam vandaag binnen en is een B-stock van Thomann. Iets verschillend kwa logo en doek maar dat boeit niet zo.
Heb ze net met de NEO's naast elkaar ge-A/B'd en de NEO's klinken vooral meer "edgy" ten opzichte van de Classic series die meer de warme, ronde "classic" tone hebben. Allebei zijn het prima cabinets maar de Classics passen beter bij mij. De NEO's zijn dus in de aanbieding.
Fraaie stapel Hans!

Ik was benieuwd naar de EBS'sen, maar door al dat geklets van ons zijn we er niet meer aan toe gekomen om naar de Neo's te luisteren.

En deze zijn dus *wel* licht :wink:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26338
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Nou. de NEO's zijn echt licht (12 kg); die Classic kastjes zijn met zo'n 17 kg wat zwaarder. Maar de "transportability factor" van allebei is met name kwa naar boven sjouwen op een trap wel beter dan van een BassBase, ja. :lol:

@Concorde: :thumbsup:
@Fred: natuurlijk weet ik als geen ander dat opa altijd gelijk heeft. :oudezak: Soms is opa een beetje extra eigenwijs. Maar zoals ik al zei heb ik nu wel kunnen vergelijken, dus al met al toch een soort van win-win, zeg maar....
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4275
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Brinkmeister »

Kwam deze tegen op Ebay, achteraf had ik 'm net zo goed in Nederland kunnen bestellen:
Afbeelding

Maar goed, hij ligt nu thuis en is aangesloten.

Positief: Leuk pedaaltje, voegt een net iets ruiger randje toe aan het geluid;
Negatief: Ik heb een Behringer BDI 21, de "drive" knop daarop doet eigenlijk hetzelfde;
Positief: de LPB-1 is van metaal, die overleeft een goede trap wat beter.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door we tigers »

AF383499-9667-48E3-9EBB-676844CB9706.jpeg
Fijne gitaarband voor aan mijn Höfner van Souldier.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

'like'
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8316
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Mooi hoor! Ik heb ook voor mijn oudjes 2 mooie straps gekocht. Zal ze eens op de gevoelige plaat vastleggen.
Ben zelf gek op dit soort details in orde maken.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Ken »

Moog Little Phatty eruit, DSI erin. Tegen reële prijs overgenomen, in nieuwstaat.Afbeelding

Vierstemmig soundmonster, met veel direct bruikbare bass patches.
Al een paar keer met repetitie meegeweest, naast de geweldige sounds is het een groot voordeel dat deze synth zo fijn transportabel is!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Mooi speelgoed! Ik heb zo'n gele monofone.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zojuist deze besteld:
10168195-93FA-4919-8E86-67E7DDC6508B.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1652
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Ken »

JohnBoy schreef: 22 feb 2019, 22:36 Mooi speelgoed! Ik heb zo'n gele monofone.
Die worden zeldzaam..
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Droombolus »

Monkey schreef: 11 feb 2019, 14:22 Net binnen op het werk, dus alleen maar heel even kunnen checken en aaien: een Guild Starfire II in flamed Maple. Dat ziet er wel erg fraai uit... Foto's volgen.
Eh ........ Herman ......... foto's ? :wink:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5551
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Droombolus schreef: 23 feb 2019, 11:17
Monkey schreef: 11 feb 2019, 14:22 Net binnen op het werk, dus alleen maar heel even kunnen checken en aaien: een Guild Starfire II in flamed Maple. Dat ziet er wel erg fraai uit... Foto's volgen.
Eh ........ Herman ......... foto's ? :wink:
Oh ja, sorry... :oops:

Afbeelding

Was in het begin wat stoeien met de afstelling, maar nu er een setje Labella's op liggen gaat t uitstekend! Heerlijke sound ook trouwens!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18689
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Mooi!
Plaats reactie