Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Blij voor Haikiepaikie!
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ReneE »

Da's echt wel een mooie bas. Veul plezier ermee!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Gaaf ding, Haico. Proficiat!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Thunder »

Recent van het forum geplukt:

Afbeelding
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ejp »

En.. klinkt de Fab chorus?

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Thunder »

Ja ik vind ‘m heel fijn! Ik heb wel het gevoel dat als ie niet ingeschakeld staat, hij mijn oorspronkelijk signaal nogal aantast. Niet perse slechter maar duidelijk anders. Desnoods schaf ik een blend pedaaltje aan. Maar ingeschakeld is ie super.

De EBS Multidrive blijkt ook een prima aanschaf.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Haico schreef: 26 feb 2019, 16:05...2 volumeknoppen...
:jam: This one goes to 20!
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Spaghettihout »

Zo, dat is een ferme jongen Haico, ik heb zelf pas geleden zo'n tribute L-2000 vast mogen houden en wat een mooie bassen maakte ome Leo toch, niet voor niets dat hij ooit heeft gezegd dat dat zijn beste werk ooit was!
Veel plezier ermee!!
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Brinkmeister »

BassKees schreef: 26 feb 2019, 21:15
Haico schreef: 26 feb 2019, 16:05...2 volumeknoppen...
:jam: This one goes to 20!
22 toch? :twisted:
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Doe niet zo raar
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Haico schreef: 26 feb 2019, 16:05 Afgelopen jaar al mijn gages opzij gezet... En afgelopen weekend bij Anderton's een G&L SB-2 Tribute besteld.

Je hoort/leest niet zo veel over deze bas op dit forum. En er zijn niet echt filmpjes op YT die de bas recht aan doen. Key en Bax heeft ze niet. Music Store Köln is de dichtsbijzijnde winkel die deze Tribute aanbiedt. Beetje een hidden gem?! Ik heb nu 10 minuten op de bas gespeeld. Het is erg vroeg om er wat over te schrijven, maar ik doe het lekker toch. :D

Introductie: Dit is de Aziatische uitvoering van de USA SB-2. Echter, wél in USA gemaakte pick ups.

2 volumeknoppen. Dat is waar je het mee moet doen.
- De single coil is nauwelijks stand-alone te gebruiken. Te dun. Dit is echter zo bedoeld door ome Leo! Leest u verder...
- Split coil op 60-75% geeft een P-bass klank met de tone pot dicht. James Jamerson.
- Split coil op 100% geeft een moderne P-bass-on-steroids klank. Weinig subtiel.
- Beide elementen... BAM! Aggresieve face-melt rock tone. Een zeer aanwezige attack. De elementen vullen elkaar prima aan. Precies waarom ome Leo de single coil zo ielig heeft bedacht. Je gebruikt de volumeknop van de single coil dus als een soort van tone knop. 8)

Het is een lichte basgitaar. Snelle hals. Afmetingen en dikte tussen P en J in. Brug is echt heul mooi! Stemmechanieken draaien gemakkelijk en zijn niet superlomp wat betreft afmetingen (= lager gewicht). Fretwerk is netjes... en zo uit de doos was hij lekker afgesteld. De snaren laag en gemeen.

Al met al verschrikkelijk veel bas voor je centen. De neck-pocket is het enige waar ik wat op te zeiken heb. De laatste paar cm sluiten niet helemaal aan. Daar past een visitekaartje tussen. Aan de andere kant: de 22 fret hals loopt ver door in de body. Er is dus nog voldoende contactoppervlak tussen de hals en body.

Kudos voor Anderton's voor de goede communicatie, het snelle versturen en het abnormaal adequaat verpakken!
Ik vind die sonic blue met maple toets ook erg mooi!

Klinkt lekker open als ik YT mag geloven.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Haico schreef: 26 feb 2019, 16:05 Afgelopen jaar al mijn gages opzij gezet... En afgelopen weekend bij Anderton's een G&L SB-2 Tribute besteld.

Je hoort/leest niet zo veel over deze bas op dit forum. En er zijn niet echt filmpjes op YT die de bas recht aan doen. Key en Bax heeft ze niet. Music Store Köln is de dichtsbijzijnde winkel die deze Tribute aanbiedt. Beetje een hidden gem?! Ik heb nu 10 minuten op de bas gespeeld. Het is erg vroeg om er wat over te schrijven, maar ik doe het lekker toch. :D

Introductie: Dit is de Aziatische uitvoering van de USA SB-2. Echter, wél in USA gemaakte pick ups.

2 volumeknoppen. Dat is waar je het mee moet doen.
- De single coil is nauwelijks stand-alone te gebruiken. Te dun. Dit is echter zo bedoeld door ome Leo! Leest u verder...
- Split coil op 60-75% geeft een P-bass klank met de tone pot dicht. James Jamerson.
- Split coil op 100% geeft een moderne P-bass-on-steroids klank. Weinig subtiel.
- Beide elementen... BAM! Aggresieve face-melt rock tone. Een zeer aanwezige attack. De elementen vullen elkaar prima aan. Precies waarom ome Leo de single coil zo ielig heeft bedacht. Je gebruikt de volumeknop van de single coil dus als een soort van tone knop. 8)

Het is een lichte basgitaar. Snelle hals. Afmetingen en dikte tussen P en J in. Brug is echt heul mooi! Stemmechanieken draaien gemakkelijk en zijn niet superlomp wat betreft afmetingen (= lager gewicht). Fretwerk is netjes... en zo uit de doos was hij lekker afgesteld. De snaren laag en gemeen.

Al met al verschrikkelijk veel bas voor je centen. De neck-pocket is het enige waar ik wat op te zeiken heb. De laatste paar cm sluiten niet helemaal aan. Daar past een visitekaartje tussen. Aan de andere kant: de 22 fret hals loopt ver door in de body. Er is dus nog voldoende contactoppervlak tussen de hals en body.

Kudos voor Anderton's voor de goede communicatie, het snelle versturen en het abnormaal adequaat verpakken!
Staat een Amerikaan te koop op MP:..

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
Haico

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Haico »

Mach1 schreef: 27 feb 2019, 09:25 Ik vind die sonic blue met maple toets ook erg mooi!

Klinkt lekker open als ik YT mag geloven.
En die zwarte is ook mooi... Het was lastig kiezen. Alleen die rode zou mijn laatste keuze geweest zijn.
Wel gek dat alleen de Sonic blue met maple hals wordt geleverd.

Wat betreft het geluid... Het blaft, het gromt en het grauwt. Veel harmonische componenten.

Spaghettihout schreef: 26 feb 2019, 23:29 Zo, dat is een ferme jongen Haico, ik heb zelf pas geleden zo'n tribute L-2000 vast mogen houden en wat een mooie bassen maakte ome Leo toch, niet voor niets dat hij ooit heeft gezegd dat dat zijn beste werk ooit was!
Veel plezier ermee!!
Hier een toffe link... https://www.instagram.com/clfresearch/

Dit is de werkplaats van Leo Fender van na 1966. Ze komen allemaal projecten tegen waar Leo aan gewerkt heeft. Tof om te volgen!
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door phoerd »

Haico schreef: 27 feb 2019, 10:24 Wat betreft het geluid... Het blaft, het gromt en het grauwt.
Geen kat in de zak dus
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Haico schreef: 27 feb 2019, 10:24
Mach1 schreef: 27 feb 2019, 09:25 Ik vind die sonic blue met maple toets ook erg mooi!

Klinkt lekker open als ik YT mag geloven.
En die zwarte is ook mooi... Het was lastig kiezen. Alleen die rode zou mijn laatste keuze geweest zijn.
Wel gek dat alleen de Sonic blue met maple hals wordt geleverd.

Wat betreft het geluid... Het blaft, het gromt en het grauwt. Veel harmonische componenten.

Spaghettihout schreef: 26 feb 2019, 23:29 Zo, dat is een ferme jongen Haico, ik heb zelf pas geleden zo'n tribute L-2000 vast mogen houden en wat een mooie bassen maakte ome Leo toch, niet voor niets dat hij ooit heeft gezegd dat dat zijn beste werk ooit was!
Veel plezier ermee!!
Hier een toffe link... https://www.instagram.com/clfresearch/

Dit is de werkplaats van Leo Fender van na 1966. Ze komen allemaal projecten tegen waar Leo aan gewerkt heeft. Tof om te volgen!
Ga ik eens kijken. Bedankt!
Er staat een 1993 USA op MP te koop. Een zwarte...
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie