Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Green Goblin »

Een Vintage basje, MusicMan-kopie. Volgens de mensen van Vintage is het een EST96 van rond 2003/2004. Speelt op zich niet gek (nadat ik de snaren een pak lager gezet heb...).

Het vreemde van deze is dat er geen humbucker in zit, maar twee (waarschijnlijk als humbucker gechakelde?) jazz-elemementen. Ziet er wel origineel uit, de gaten in de slagplaat kloppen ook en zo. Maar ik vind op het hele internet geen foto van zo'n Vintage met deze elementen.
Leuk ding, maar geen blijvertje, gaat binnenkort wel MP op.
IMG_20190604_131147.jpg
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door thomaskm »

Klinkt zoiets nou nog een beetje als een Musicman?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Green Goblin »

Ik heb nog nooit een Musicman gehad, maar ik denk het niet...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sjtevel 1984 »

Gekregen voor mijn verjaardag :D
2226A69B-711C-4CF2-8F8A-B67131263279.jpeg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7185
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Een Ibanez ATK pu gaat in een Squier 51 precision, aldus:

Afbeelding

Ik ben geen electronica wizzard en geen soldeerheld dus na overleg de control plate opgestuurd naar BQ Music. Na eerst overlegd te hebben wat de sound is die ik wil.

Goed advies, snelle levering en ziet er alvast fantastisch uit. Van het weekend inbouwen, spannend!

Afbeelding

Afbeelding

De andere is voor m'n Fender Mustang - ook opgestuurd en gefixt door BQ Music.

Dikke aanrader!
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HaveBlue »

Eigenlijk bij toeval een fretloos gemaakte '91 Blade B4 in See Thru Red op de kop weten te tikken :cheer:

Heb jaren geleden kort een paarse variant gehad en heb die te snel weer van de hand gedaan. Deze eergisteren besteld, binnen een etmaal in huis, gisteravond schoongemaakt, naar smaak afgesteld en wat tracks van No Parlez en The Secret of Association van Paul Young meegepield. Lekkere nek, weinig schade van roundwounds op de pikzwarte ebben toets en een fijne actieve klank die met de trimpots in de control cavity goed regelbaar is.

Op het ontfretten (prima gedaan) na volledig origineel en mooie mojo. Butsje hier, krasje daar: zoals het hoort en mag na 28 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Fantastisch mooie bas! Iets heel anders: waar komt dat citaat van Miroslav Vitous uit je onderschrift vandaan? Intrigerende uitspraak wel.
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HaveBlue »

Uit een interview wat ik ooit - lang lang geleden - las in een Engelstalig muziekmagazine wat bij de bibliotheek in Emmen lag.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Schitterend ding man! Heel jaloers op dat jij 'm hebt kunnen oppikken :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Digidesign »

HNZ schreef: 06 jun 2019, 08:39 Een Ibanez ATK pu gaat in een Squier 51 precision, aldus:

Afbeelding

Ik ben geen electronica wizzard en geen soldeerheld dus na overleg de control plate opgestuurd naar BQ Music. Na eerst overlegd te hebben wat de sound is die ik wil.

Goed advies, snelle levering en ziet er alvast fantastisch uit. Van het weekend inbouwen, spannend!

Afbeelding

Afbeelding

De andere is voor m'n Fender Mustang - ook opgestuurd en gefixt door BQ Music.

Dikke aanrader!
Dat soldeerwerk ziet er keurig uit! Ik ga ook eens contact opnemen voor een setje nieuwe pots of een leuke feest schakeling.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18619
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Bas Becu is tof!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Gisteren twee van deze bij het inzamelpunt grof vuil meegenomen toen we m'n ouwe kapotte stereoversterker en een ouwe kapotte beeldbuis-TV gingen inleveren. In perfecte staat, klinken onwijs goed voor simpele speakertjes en ze vullen mijn (oefen- en luister-) setje mooi aan!

Afbeelding
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Zodat ik m'n pedalboard niet uit elkaar hoef te halen voor de Green Day sessie, en wat meer controle heb over m'n sound. Gaat na de sessie weer de deur uit denk ik.
Moet nog wel op de mat ploffen.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door AmericanIdiot »

Cool...ik zit ook rond te kijken naar iets dergelijks. Ben geen effecten-freak maar af en toe is een overdrive wel handig als je voornamelijk covers speelt. Mocht je er straks vanaf willen dan houd ik me alvast aanbevolen 8) .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Spaghettihout »

BassAgent schreef: 10 jun 2019, 08:31 Zodat ik m'n pedalboard niet uit elkaar hoef te halen voor de Green Day sessie, en wat meer controle heb over m'n sound. Gaat na de sessie weer de deur uit denk ik.
Moet nog wel op de mat ploffen.
Afbeelding
Een fijn pedaaltje is dat!
Plaats reactie