Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rsint »

Mooi basje hoor, ooit begonnen op een Rok axe omdat ik die zo mooi vond.......een warwick staat nog wel ergens op het lijstje.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Martijnn
Berichten: 458
Lid geworden op: 13 jan 2019, 20:53

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Martijnn »

Audio-Technica ATH-M30X, de kids hebben de andere koptelefoon gesloopt. Zo heb je nog eens iets nieuws ... :whistle:
Squier FSR CV 60's Precision Bass Sonic Blue
SX-Fender-Squier 62 stacked knob parts Jazz Bass
Squier Affinity Jazz Bass V Olympic White
Squier Affinity Jazz Bass Burgundy Mist
Markbass Micromark 801
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Te gekke koptelefoon..heb 'm al jaren, nog altijd blij mee :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

LeftyJ schreef: 30 jun 2019, 22:06 Netjes! Gefeliciteerd. Ik heb een 2003-model met ovangkol honkbalknuppelhals en die vind ik al lekker. Ik ben heel benieuwd naar zo'n oudere met dunnere wenge hals!
Nou.. zo dun is die wenge hals niet.. of die van jouw is formaatje lantaarnpaal.. Anyway, deze gaat het niet zijn voor mij.
Warwick Streamer LX5 uit 1998
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m1431423772? ... ons_seller
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

SpcMnk schreef: 07 jul 2019, 13:15 Nou.. zo dun is die wenge hals niet.. of die van jouw is formaatje lantaarnpaal..
Yep. Dik, lomp en bijna rechthoekig, met een plat vlak achterop wat bijna zo breed is als de middelste twee stroken hout van de hals.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Jup, dat klinkt als exact hetzelfde. En dat is ergens heel erg lekker maar, is ook maar net wat je gewend bent. Mijn Xotic, die ik 99% van de tijd gebruik, is een stuk dunner.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pellek »

Is dit een nieuw record?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Vijf uur in de auto, vijf uur in bezit :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Toch al meer dan een week. En hij moet niet weg, best een leuk ding voor op de bank.
Pellek schreef: 09 jul 2019, 11:31 Is dit een nieuw record?
Nee.. dat was volgens mij een zwarte 5 snarige stingray, binnen 3 dagen weer verkocht.. maare, ik had al een dik jaar geen bas meer gekocht... en dit was te impulsief. Ik heb niets nodig...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Niemand heeft een bas nodig, zelfs mensen zonder bas kunnen prima overleven zonder. :) Maar toch is af en toe een bas kopen best leuk. Niemand houdt bij hoe lang het al geleden is (boeit ook niemand denk ik), maar binnen een paar dagen weer in de verkoop roept uiteraard wel wat commentaar of vragen op.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Communiceren kun je leren.. ik doe nog een poging.

Nadat ik een jaar geen nieuwe bas meer had gekocht en voornamelijk op mijn Exotic had zitten te pielen dacht ik dat als ik weer eens iets nieuws zou kopen, ik nieuwe inspiratie op zou doen. En dat klopt ook, een nieuwe bas geeft een nieuwe feel en een andere sound en daardoor ook ander spel. Maar, ik mis de sound van mijn Exotic... dus, de Warwick is inspirerend maar zal nooit de plaats van mijn Exotic innemen en daarom zou hij eventueel weer weg mogen.

Dat er vragen en opmerkingen komen over zo'n relatief snelle besluitvorming is begrijpelijk. Dat ik graag niet verkeerd begrepen wordt en dus uitleg probeer te geven lijkt mij ook begrijpelijk.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rodi »

Gruvgear duo strap neo en een klotz jack kabel.

Eens kijken of dat ik met de eerste nu ook naar zwaardere bassen dan ultralicht kan gaan kijken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

SpcMnk schreef: 10 jul 2019, 00:07 Communiceren kun je leren.. ik doe nog een poging.

Nadat ik een jaar geen nieuwe bas meer had gekocht en voornamelijk op mijn Exotic had zitten te pielen dacht ik dat als ik weer eens iets nieuws zou kopen, ik nieuwe inspiratie op zou doen. En dat klopt ook, een nieuwe bas geeft een nieuwe feel en een andere sound en daardoor ook ander spel. Maar, ik mis de sound van mijn Exotic... dus, de Warwick is inspirerend maar zal nooit de plaats van mijn Exotic innemen en daarom zou hij eventueel weer weg mogen.

Dat er vragen en opmerkingen komen over zo'n relatief snelle besluitvorming is begrijpelijk. Dat ik graag niet verkeerd begrepen wordt en dus uitleg probeer te geven lijkt mij ook begrijpelijk.
Ik heb eigenlijk geen moeite met je "impulsief" gedrag omdat logica niet altijd aanwezig moet zijn bij een instrument..en soms is er "muzikantenlogica"
Vaak weet ik zelfs niet eens of ik een bas wel echt wil maar probeer ik het ding gewoon en verkoop ik het weer (niet noodzakelijk met winst : mijn Jazz heb ik onlangs gekocht voor ongeveer 600 en gaat nu weg voor 400 (200 euro verloren op twee maand tijd)).
Als je een bas ziet en de prijs is niet verkeerd en je weet in je achterhoofd dat je zo'n ding kan doorverkopen als je 'm niet leuk vindt doe je soms geen enkel risico en is het een vrijgeleide om zo'n bas te kunnen proberen of bezitten zonder pottenkijkers of verplaatsingen naar een winkel, enz.
Zie ik morgen bvb een Ibanez Musician fretless staan voor 400 euro en ik wil die nog eens bepotelen of horen, dan koop ik die "gewoon".
Is het zo na een maand of zelfs vier uur zo dat ik toch mijn Wal liever hoor dan verkoop ik het ding voor 400 euro en heb ik 'm in bruikleen gehad..
Bevalt die wel, geen probleem... Soms bedenk ik dat ik in het slechtste geval een bas "uitprobeer" waarbij het me misschien 50 of 100 euro verlies kan opbrengen, gewoon om het ding eens op mijn gemak een tijd te kunnen uitproberen en dan doe ik dat...
Soms is het me 100 euro waard om een maand lang op bvb een Warwick te kunnen spelen en het ding in te schatten (iedereen doet met zijn geld wat hij wil :-)).
Kan zijn dat ik de eerste vijf dagen lyrisch ben en dat ventileer op een forum waarna ik toch van kamp verander, moet allemaal kunnen...
Mensen op het forum kennen je op de duur ook dus dan is het zeker geen probleem (als Erwin schrijft : "deze Precision is echt een blijver" of ik "ik ga een vijfsnarige kopen" dan hoor je de klok al luiden :-))
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Dat "buy to try" is mijn strategie ook altijd. Als linkshandige is dat ook een beetje geboren uit noodzaak - als je daar al van kunt spreken, want ik "moet" natuurlijk niks nieuws kopen. Als linkshandige hoef je het niet van muziekwinkels te hebben, want dan zouden we allemaal alleen maar op zwarte en sunburst Squiers, Samicks, Richwoods en instapniveau Ibanezzen spelen. Het internet, daarentegen, staat vol met mooie spullen die alleen vaak ver weg te koop staan en waar je niet makkelijk even langsrijdt om eens te gaan proberen. Dus ik heb enkele jaren lang met grote regelmaat tweedehands bassen gekocht en vaak na een paar maanden alweer verkocht, gewoon om ze te proberen. Daar zijn gelukkig ook diverse blijvertjes uit voortgekomen 8)

Ook als rechtshandige is die aanpak natuurlijk leuk! Een X-otic of andere high-end bassen van kleinere merken of bouwers kun je ook niet dagelijks even ergens gaan proberen. Natuurlijk kun je een middagje gaan testen bij een Bass Matters of Bass Connection, maar die hebben ook niet alles. En hoeveel mensen kopen er niet een bas bij Thomann om hem binnen een paar dagen alweer terug te sturen omdat het niet is wat ze hoopten? Internet maakt het allemaal erg makkelijk en laagdrempelig, en ik vind het alleen maar leuk :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ik pleit ook juist voor minder verantwoordingsplicht hè? Je doet met je geld wat je wil. Maar mensen mogen er best verbaasd over zijn, of het grappig vinden. Zeker snelle switches van heel lyrisch naar toch snel weer in de verkoop, verbazen me soms. Het is voor mij iets minder vluchtig,, en ik wil er altijd het uiterste uit halen voor ik ga verkopen (duurt toch meestal een paar jaar). Maar goed, ik haat het verkopen ook, dat gedoe, bizar lage biedingen, mensen over de vloer. Speelt ook mee.
Plaats reactie