Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Peter

Bericht door Peter »

@ Philip: sjiek! Blijft toch wel een smakelijke combi, zwart-met-maple. Sober en classy tegelijk.
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Afbeelding
G&L Tribute L-2000, maar dan met hipshot. Zal van 't weekend nog foto's maken, als het lukt - chronisch gebrek aan daglicht zo.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Ibanez ATK (PGBL1)
Afbeelding
Ik heb helemaal niets met Paul Grey, maar vind dat rood wel mooi en als lefty heb je weinig tot geen keuze.

En een rekje.
Afbeelding
M'n andere rekjes staan vol en ik moet toch ruimte houden voor de uitbreid en zelfbouw drang. :wink:
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

blablas schreef:Ibanez ATK (PGBL1)
Afbeelding
Ik heb helemaal niets met Paul Grey, maar vind dat rood wel mooi en als lefty heb je weinig tot geen keuze.
Ga je die toets vervangen of laat je hem zo? Andere modificaties in gedachten?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Vanmorgen op de mat geploft:

Afbeelding
2 x Aguilar DB112 monster green.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Thunder schreef:Ga je die toets vervangen of laat je hem zo? Andere modificaties in gedachten?
Ik vind die toets prima zoals hij is.
Eerste modificatie is al gedaan, draairichting van de knoppen omgedraaid.
Ik vind het zo stupide dat ze verkeerd om draaien op de meeste linkse bassen/gitaren die ik ken, ik snap niet waarom fabrikanten dit doen, linkshandig zijn is iets anders als alles verkeerd om doen.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

blablas schreef:Ik vind het zo stupide dat ze verkeerd om draaien op de meeste linkse bassen/gitaren die ik ken, ik snap niet waarom fabrikanten dit doen, linkshandig zijn is iets anders als alles verkeerd om doen.
Ik ken het. Ik heb het ook op een paar van mijn lefty bassen, maar ik heb het maar zo gelaten omdat ik er al aan gewend ben geraakt. Ik heb echter ook een bas waar later CTS volumepots zijn ingezet met (voor ons) de juiste draairichting. Deze hebben helaas een behoorlijk aan uit effect.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

blablas schreef:Ibanez ATK (PGBL1)
Afbeelding
Ik heb helemaal niets met Paul Grey, maar vind dat rood wel mooi en als lefty heb je weinig tot geen keuze.
Oh, niet die transparant zwarte die voor 325 euro op Marktplaats stond? Vond ik een erg goede prijs, nieuw zitten ze rond de 800 euro.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Setje Seymour Duncan SJB-1 overgenomen van Jeroen.
Nu alleen nog een bas er omheen bouwen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

LeftyJ schreef:Oh, niet die transparant zwarte die voor 325 euro op Marktplaats stond? Vond ik een erg goede prijs, nieuw zitten ze rond de 800 euro.
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
:facepalm: En dan is er ineens keuze voor een model lefty anders dan een J bas!
Ik wilde de rode hebben, maar had deze advertentie ook niet gezien.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

En hier op het forum verkoopt iemand een oude Japanse lefty ATK trouwens :)
Dus ja, toevallig zowaar eens keuze!

Ik heb zelf getwijfeld over die zwarte PGB, maar ik ben al teruggegaan van 3 naar 2 ATK's en ik vind die inlays afschuwelijk. En ik heb de voorkeur voor een esdoorn toets, zoals op de oudjes.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

LeftyJ schreef:En hier op het forum verkoopt iemand een oude Japanse lefty ATK trouwens :)
Die heb ik wel gezien en dat was tevens de aanleiding om te beslissen dat ik een ATK wilde. :D
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

:)

Hoe is die PGB verder? Staat ie gewoon in E of nog in de fabrieksstemming? (standaard afgesteld voor B-stemming met .065-.130).
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

LeftyJ schreef:En hier op het forum verkoopt iemand een oude Japanse lefty ATK trouwens :)
Zou me niets verbazen als die ooit eens van mij is geweest, ik meen iets te herkennen op die foto. :D
Leuke dingen die ATK's. Thuis klonk ie een beetje vlak in mijn oren, maar in de bandmix kwam ie heel mooi en duidelijk door.
Benieuwd hoe die PG versie door de andere hals in geluid verschilt van de oude Japanners.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Laxe schreef:Vanmorgen op de mat geploft:

Afbeelding
2 x Aguilar DB112 monster green.
Heb je die van Leon/Lonnystingray overgenomen?
de grote storthoop heeft gesproken
Plaats reactie