Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Als je zo'n nieuwe MM een keer in je handen hebt gehad blijven ze in je hoofd zitten volgens mij.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Chino »

aap schreef: 12 nov 2017, 11:36
Chino schreef: 05 nov 2017, 20:29 IMG_0213.JPG

Zowel combo (zomer) als bas (10 dagen geleden) zijn nieuw.
Damn,mooie set! Wat ik van die musicman gehoord heb blaast ie de Fenders weg!
Hoewel smaak subjectief kan zijn ben ik zeker die mening toegedaan!
Erelid schreef: 12 nov 2017, 12:02 Als je zo'n nieuwe MM een keer in je handen hebt gehad blijven ze in je hoofd zitten volgens mij.
Ja dat is zeker zo! Drie weken lang over nagedacht om te kopen nadat ik eens even de bas had vastgehouden en kort geprobeerd. Bleef maar in mijn hoofd zitten.
Hopelijk blijf ik nu ook tijd tevreden ;)
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Afbeelding
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Skippy1007 »

Haha, top apparaatje blablas, daar krijg je geen spijt van....
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Geen spijt...
Wel één en ander aan extra klus, vulringen moeten maken voor mijn Ibanez SR's (zender ging niet diep genoeg in de jack in dat rare schuine gat) en bij eentje de batterij-grond en grond om moeten keren, heb dit omkeren (tot nu toe) ook bij twee andere basjes moeten doen, en mijn Spector Legend blijft een fluittoon geven wat ik ook probeer, moet hier van het weekend wat dieper induiken.
Op zich allemaal niet onontkoombaar dus, en had me van te voren al ingelezen dat dit soort problemen konden opduiken.
Laatst gewijzigd door blablas op 15 nov 2017, 00:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2555
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door jorren »

Rowin looper. tot 2 december nodig voor een wedstrijd. zal daarna hier te koop komen.
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13349
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

blablas schreef: 14 nov 2017, 19:52 mijn Spector Legend blijft een fluittoon geven wat ik ook probeer
Mijn Yamaha TRB5II deed dat als de batterij van de preamp leeg was.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Active bassen kunnen gekke problemen geven als de batterij leeg raakt. Gekke bijgeluiden, vervormen, laag volume etc.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Chino »

blablas schreef: 13 nov 2017, 20:06 Afbeelding
Heb ik ook, werkt hier altijd goed! Zeer tevreden over!
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Erelid schreef: 15 nov 2017, 13:31 Active bassen kunnen gekke problemen geven als de batterij leeg raakt. Gekke bijgeluiden, vervormen, laag volume etc.
Dat weet ik, maar de dag voor ik wireless inprikte deed hij het zonder bijgeluiden met een kabel. Ga vanavond wel even een nieuwe batterij proberen.
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Lacertus »

Misschien interferentie van het actieve systeem met de zender? Zou je kunnen proberen met een verlengkabel.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Kan ook zijn dat de batterij op het randje zit en er nu net wat meer stroom gaat lopen natuurlijk..dan zakt de spanning net te ver weg.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Ik speel thuis altijd op zolder en daar hoef ik wireless niet te proberen; een en al bijgeluiden en interferenties. De CV ketel hangt daar en daar zit ook iets van wifi in. Of bij de buren is een bijkantoor van de KGB, kan ook. In de woonkamer gaat prima..
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8163
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Yellow submarine band in de uitverkoop gescoord. Leek me wel leuk voor m'n Cavern bas.
Maar voelt niet zo goed als z'n leren band, dus is het voor m'n gele fretloze bas geworden.
Beter dan de standaard 7ender band die er op zat. En staat er goed bij.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

blablas schreef: 15 nov 2017, 14:35
Erelid schreef: 15 nov 2017, 13:31 Active bassen kunnen gekke problemen geven als de batterij leeg raakt. Gekke bijgeluiden, vervormen, laag volume etc.
Dat weet ik, maar de dag voor ik wireless inprikte deed hij het zonder bijgeluiden met een kabel. Ga vanavond wel even een nieuwe batterij proberen.
Helaas - Nieuwe batterij wordt 'm niet! (Oude was ook nog goed even gemeten en die was ergens rond 9,2 volt)
Ook nog wat andere basjes getest,ik heb er nog twee (zelfbouwers) die dezelfde herrie maken, met een 2-band en 3-band Glockenklang preamp, passief doen deze twee het zonder storing.
Heb nog meer basjes met precies dezelfde preamps (2-band en 3-band, ook zelfbouwers) die het echter probleemloos doen.

Op de hele kudde zijn dit de enige drie die het niet goed doen. Dat wordt puzzelen dit weekend/de komende weken!
Plaats reactie