Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Na eerdere ervaringen met 6 snarige bassen ben ik het met je eens. Er is toewijding nodig. En omdat het er naar uitziet dat ik het komende jaar geen band ga doen kan dit nu perfect.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

EBS Classic Session 60

Bericht door MacDaion »

Afbeelding

De andere leden van het oudemensencoverbandje waar ik bij meespeel, zijn met de jaren steeds zuiniger geworden op hun oren. De volumeknop van m'n oude Roland Cube 100 mocht tegenwoordig niet eens voorbij 1, en dan klinkt dat ding toch wel wat te ingehouden.

Van deze kan de volumeknop tenminste op een redelijke stand tijdens repetities. Klinkt zeker hard en laag genoeg ondanks de 10" speaker. Heeft wel een aparte toonregeling waar ik even aan moest wennen, maar die best wel flink wat klankvariatie genereert.

Blij mee.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef: 10 jul 2018, 19:31 Na eerdere ervaringen met 6 snarige bassen ben ik het met je eens. Er is toewijding nodig. En omdat het er naar uitziet dat ik het komende jaar geen band ga doen kan dit nu perfect.
En hoe is het inmiddels met deze bas? Blijvertje of niet?
Marble
Berichten: 94
Lid geworden op: 16 sep 2014, 14:04

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Marble »

Gisteren een Darkglass Alpha Omega binnen gekregen. Vanavond maar eens tijdens een repetitie aan de tand voelen :jam:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Prachtige bas hals. En een bas q filter van wilde pickups.Leek me leuk die te combineren met een jazz bass body die ik in tv yellow wil spuiten. En dan netjes een mooie geel kleurige slagplaat. Met de maple/esdoorn hals. Lijkt me mooi. Kluson vintage brug. En een messing topkam. Dat staat allemaal nog in de sterren. Ook heb ik een halsplaat en stem mechanieken (lollipops) besteld.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Frederiek
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 aug 2016, 11:09

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Frederiek »

Klinkt echt vet
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Faderport 16 (dat ding voor de monitor)

Niet echt een basaankoop, maar ik ben er erg blij mee en kan er heel goed bas mee mixen. :) 16 automated faders...heerlijk mixen is dat zeg.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

basloze fret schreef: 19 jul 2018, 09:09
SpcMnk schreef: 10 jul 2018, 19:31 Na eerdere ervaringen met 6 snarige bassen ben ik het met je eens. Er is toewijding nodig. En omdat het er naar uitziet dat ik het komende jaar geen band ga doen kan dit nu perfect.
En hoe is het inmiddels met deze bas? Blijvertje of niet?
Blijvertje!! 😀
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door basloze fret »

Ok top!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Sire M2 TBL LH
Afbeelding
Kon me wederom weer eens niet inhouden en ben gezwicht voor deze, heel veel bas voor het geld (linkse versie kost net geen 400 euro).
Is voor die prijs ook nog eens een 35 inch mensuur (iemand merkte dit al op op TalkBass en ik heb het dus ook even zelf nagemeten), overal staat dat de 5 snaar 34" is maar dat klopt dus niet!
De actieve elektronica is de intussen bekende en in alle Sire bassen gebruikte preamp.
Behoorlijk goed afgewerkt, paar kleine schoonheid foutjes, ook net wel-net niet scherpe fret einden maar dat is simpel weg te rollen met de zijkant van een schroevendraaier. Kwam ook goed afgesteld uit de doos. Hoe kunnen ze dit allemaal doen voor dit geld!

Oh ja, weegt geen drol, is een van de lichtste bassen die ik heb!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Ga je bij bassen in deze prijsklasse niet krijgen dat alle schroefjes, tuners ed. snel slijten? Ik heb zo'n V7 gehad en daar kon ik meteen de schroefjes van de zadels vervangen; pisbakkenstaal en er paste geen enkele inbussleutel op. Maar dan nog zijn die dingen heel erg goed voor het geld.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Heb ik bij mijn V7, VV7 en P7 tot nu toe geen problemen mee gehad.
Er zijn natuurlijk wel eens dagen dat ik de zadelhoogte niet verstel. ;) Als de zadels eenmaal goed staan verstel ik over het algemeen alleen nog maar de seizoen afhankelijke kromming van de hals.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

:facepalm:
Hij gaat weer terug, ze hebben het binnenzeskant van de halspen naar de klote gedraaid! dacht hem even te gaan fine-tunen! :nono: dus.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Pisbakkenstaal dus ook waarschijnlijk. Zo vaak zal ie niet versteld zijn.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Pisbakkenstaal zal wel meevallen, gewoon onkundig en/of met slecht gereedschap afgesteld.
Heb heel veel cheapo's afgesteld in mijn leven maar nog iets op die manier naar de klote geholpen.

Doe in mijn werk heel vaak vergelijkbare dingen met soms heel brak materiaal maar ook daar nog nooit iets op die manier gesloopt, echt onkunde en slecht gereedschap zeker als ik soms de ravage zie die weer terug komt van klojo's met twee linkerhanden met tien duimen die denken dat ze het zelf wel even kunnen doen!

Goed gereedschap is het halve werk dus geen afgekloven en/of ondermaatse (bijgeleverde) inbussleuteltjes o.i.d. gebruiken maar gewoon goed passend en degelijk spul, als ik maar vermoed dat een inbussleutel slecht wordt gaat hij al de prullenbak in, een versleten inbussleutel kan een goed binnenzeskant met gemak slopen ook in kwaliteits-staal.
Plaats reactie