Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Mooi geluid en smaakvol spel, maar om een of andere vage reden lijkt het me dat je moeite hebt om het eruit te halen. Het geluid wat ik van je gewend ben is, wat puntiger en misschien is dat wat ik hier mis.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik ben er ondertussen alweer een paar uur verder op en ik heb toch gevonden wat ik zocht maar zoals gezegd is de pre-amp mij te ingewikkeld en moest ik wat keuze mogelijkheden gewoon naast mij laten liggen. Ik heb er nog wat meer bas uitgehaald en daardoor werd hij toch nog wat performanter en duidelijker.
Het is natuurlijk een bas met een vrij helder karakter en dan moet je de ingredienten daarvan respecteren...mijn Wal of Ken Smith klinken een stuk donkerder maar die geven dan weer andere ideeen...
De hals is wel niet voor kleine handen, dat heb ik wel gemerkt (gelukkig heb ik grote schoppen), voelt zeer robuust aan en best breed dus een pittig jazzbas-hals gevoel mag je vergeten.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Die tweede setting klinkt echt lekker! Maar mij komt het ook over alsof je nog aan het wennen bent aan het instrument en je geen vrienden bent met de snaren. Maar die tweede setting klinkt lekker!! plakband over de knoppen en niets meer aan doen :)

Ik vind het toch echt een mooie bas. Erg gaaf ontwerp! Hopelijk komt er voorlopig geen 6 snarige versie van op de tweedehands markt...
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

De snaren liggen me niet zo echt, ik heb geinformeerd wat er nu op ligt..ik heb het gevoel dat die gecoat zijn en ze zijn me ook ietsje te dik.
Ik ken mijn koopgedrag dus ik weet hoe impulsief ik ben maar toch zou ik deze graag willen houden alhoewel ik er meer tijd in moet steken.
Ik vind 'm gewoon prachtig en alleen daarom al doe ik wat meer "moeite". Zoals gezegd moet je je al engageren als je zo'n soort kleurenbas koopt en dat wil ik ook echt doen. Ik zie wel hoe het loopt en ik heb er geen spijt van.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Het klinkt erg Wombatboterig!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Na zes (..) maanden wachten eindelijk een draagtasje van Epifani voor mijn Piccolo amp...bleef maar duren bij Thomann vooraleer het in stock kwam.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Trage Thomann...

Veel plezier met het dragen, Geert!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik had ook contact met Epifani zelf dus het lag niet echt aan Thomann zelf....het stond al maanden op hun site maar de levering bleef maar uit.
Ben blij dat ik nu iets heb om het in te vervoeren want het was altijd zo fragiel toen het "gewoon" in mijn autokoffer lag.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Ik heb zo’n softcase van SKB voor m’n amp en stuff.
https://www.thomann.de/nl/skb_sc2311.htm
Dikke aanrader!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Leuk maar ik wou echt het tasje hebben met het Epifani logo erop om het echt "af" te maken :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Yamaha HS8S subwoofer.

Mijn Yamaha HS50M monitor speakers waren toch wat onduidelijk vanaf 100Hz, en stopten bij 55Hz. Ik was een beetje huiverig voor een sub (het klonk altijd zo slecht bij andere mensen) maar als je de afstelling en plaatsing goed doet, heb je nét dat beetje extra wat je nodig hebt. Klinkt lekker zo, en ik heb al wat mixen van de komende plaat beter kunnen krijgen door het sublaag wat te temperen.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Een sub!
Lekker!
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ReneE »

Al enige tijd serieus GAS voor een 2e Warwick uit de Pro Series.. Na wat afwegingen is de keuze opnieuw gevallen voor een Corvette. Ditmaal de Bubinga variant.

Afbeelding

Thomann heeft deze 4-snaar niet in de shop op t moment, de 5-snaar wel, maar die wil ik niet. Na wat email uitwisselingen met Thomann een offerte gekregen vanmorgen voor de 4-snaar variant.

Het feestje gaat door wat mij betreft! Zit echter wel een levertijd op van 4 a 5 maand.. moet dan maar.. :D
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sjtevel 1984 »

Yes, een sub kan veel verschil uit maken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8177
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Peachabell »

Afbeelding

Audiorecordertje na wat dubben gekocht. Niet direct voor bas, maar dat kan er ook mee opgenomen worden.
In eerste instantie als uitbreiding van het audiogedeelte van m'n foto/video-camera.
Leuke bijkomstigheid is dat er een micro SD kaartje ingestoken kan worden waar naast opnamen ook muziekbestanden op kunnen.
Heb je desgewenst ook meteen een Walkman/iPod bij je.
Plaats reactie