Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 706
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door trippy demon »

blablas schreef: 03 okt 2018, 12:59
Kale kip schreef: 03 okt 2018, 12:41 Dat heeft met bas weinig zin die Tera echo.
Dat maak ik zelf wel uit! Gaat toch heen met al je bekrompen vooroordelen! Troll.
En zo is t!
:cheer: :dance: :finger:
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

:jam:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding

Moet nog op de mat ploffen... zijn er maar 99 van gemaakt en staat al 5 jaar op mijn lijstje. Met deze heb ik elk 3leaf model wat spencer ooit heeft gemaakt gehad.. en heb ik eindelijk weer een fatsoenlijk boost pedaal.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door CaptainSlow »

Om nog lang van mijn baskunsten :wink: te kunnen genieten, heb ik een setje Elacin ER15 aangeschaft.
Standaard doppen passen niet bij mij, dus deze op maat laten maken. Kost best veel geld, maar voor goede bescherming is het niet duur.

Afbeelding

Vandaag getest bij een concert van Marutyri: die dingen klinken goed!

Je kunt anderen ook veel beter verstaan tijdens het concert. Nadeel is dat ik bij de bar stond en ook alle gesprekken rondom mij heen (nou ja, gesprekken, in elkaars oor schreeuwen) redelijk kon volgen. Is irritant, ander plekje opgezocht.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bazz59 »

blablas schreef: 03 okt 2018, 12:59
Kale kip schreef: 03 okt 2018, 12:41 Dat heeft met bas weinig zin die Tera echo.
Dat maak ik zelf wel uit! Gaat toch heen met al je bekrompen vooroordelen! Troll.
oei , op je tenen getrapt ? :shock: :?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Nee hoor, maar Kale kip lult overal en nergens als een kip zonder kop, hij heeft nog nergens ook maar iets zinnigs gepost.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Ik denk dat kale kip een jaar of 14 is en zijn balletjes net zijn ingedaald. Zo lult ie wel in elk geval.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Grainger »

Ooit had ik er een, in een vorige leven veel te goedkoop in onderpand gedaan en verloren. Altijd van gebaald, en altijd in de gaten gehouden of er nog een betaalbare voorbij kwam. Maar goed, niet meer in productie en overal uitverkocht natuurlijk. En op eBay met de hoofdprijs weg, een identieke Ric vinden was bijna makkelijker. En dan zowaar in een petite annonce op een Frans forum aangeboden, met een okay prijs. Na dik een week gehannes voor betaling (nog bedankt Pelle, toch gelukt) met een stugge Fransoos en een verkeerd adres is ie hier weer.

Nu nog weer even de hand op de knip voor m'n twee missende componenten in m'n fun set up.

Ik voel me weer een tovenaar :D

Afbeelding
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Wat gaaf! Gefeliciteerd!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Oei, nog altijd spijt dat ik die van mij verkocht heb. Waanzinnig leuk speelgoed!!

Hier is vandaag een Zoom B3 op de mat gevallen. Ik was ooit een van de eerste in Nederland die er een had, maar verkocht hem 2 jaar later. Nu is hij weer terug. Ik blijf erbij, dit is het meest complete en gebruiksvriendelijkste pedaal voor thuis gebruik. (Live zal ik hem dan weer minder snel inzetten..)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Waarom niet de B3n?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Rieno schreef: 13 okt 2018, 14:22 Waarom niet de B3n?
Goeie vraag. Volgens de interwebs is de B3 beter :) dat lijkt althans de consensus... Dat... en dat de grote displays met de foute tekeningen van de effecten niet meer bij de b3n erin zitten. :lol:

En de B3 ken ik door en door. De b3n zou weer een learning curve betekenen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Strabel »

SpcMnk schreef: 13 okt 2018, 13:56 Hier is vandaag een Zoom B3 op de mat gevallen. , dit is het meest complete en gebruiksvriendelijkste pedaal voor thuis gebruik.
Ben het wel eens (voor deze keer :lol: ) met SpcMnk.
Uitermate solide gebouwd (b3) en voor het geld een prima multifunktioneel effect pedaal.
Ik vind met name (live) de stem functie prima en ook "rustig" dus geen nerveus geflikker van leds.
De B3n heeft dan wel iets meer mogelijkheden maar bvb weer geen symetrisch (di) out.
Kan wat mij betreft nog jaren mee. :)
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Toch wel het gekste parcours ooit afgelegd :-)
Tijd geleden een Epifani Piccolo 600 gekocht, heel tevreden van omdat hij heel clean klinkt zonder bijgeluiden en licht is.
Maanden lang moeten wachten op de bijhorende draagzak van Epifani tot het ding eindelijk aankwam..
Toen zag ik de Epifani UL501 tweedehands langskomen en dat extra vermogen (800 w) stak toch een beetje mijn ogen uit én er bleek ook dat hij in het draagzakje pastte.
De Piccolo 600 verkocht en de 501 aangeschaft en die klonk lekker mààr ik stoorde me aan de blazer die aansloeg en die de Piccolo niet had.
Uiteindelijk de 501 toch maar verkocht en me ondertussen beholpen met de Trace Elliot Elf terwijl ik iets anders zocht..Ik wou toch ook eigenlijk iets dat in dat draagzakje pastte na die lange wachttijd en vermits ik eigenlijk best tevreden was van Epifani spullen heb ik maar de Piccolo 555 nieuw besteld bij Thomann...
Eigenlijk had ik beter mijn eerste Piccolo gehouden en "verslechterde" ik me wat qua vermogen maar dan zat ik tenminste weer met goed spul zonder blazer.
De 555 kwam toe en werkte zoals behoren zonder bijgeluiden en deed het prima, heel tevreden mee...
Tot ik enkele dagen later zag dat de kerel die mijn Piccolo 600 gekocht had het ding weer verkocht omdat hij een andere bas wou kopen..
Wat getwijfeld maar het ding voor dezelfde prijs teruggekocht en de Piccolo 555 teruggestuurd naar Thomann..
Een hele hoop gedoe om gewoon weer hetzelfde te hebben maar ik ben blij dat ik 'm terug heb...:-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

:rofl: :) oh, dit klinkt zo bekend!! soms weet je pas te waarderen wat je hebt als het er niet meer is.. In ieder geval fijn dat je hem terug hebt!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie