Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik denk dat alleen bassisten hier dit kunnen begrijpen..ik heb het al aan enkele mensen proberen uit te leggen maar die stoppen met luisteren :-)
what fools these mortals be
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Tja, politiek, geloof, sex en basspullen zijn van die gespreksonderwerpen...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ik sla ook een beetje af bij dit soort verhalen hoor. :)
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Het zou net zo goed over een nieuw koffiezetapparaat voor een perfectionistische koffieliefhebber kunnen gaan.
De gemene deler/verbinder is niet zozeer het koffiezetapparaat (de versterker) als wel het perfectionisme van de persoon...
Niet-perfectionisten begrijpen dat nu eenmaal niet.
Er speelt nog een ander psychologisch systeem in het verhaal; de verteller heeft als doel om meer plezier te hebben in het consumeren van koffie (het spelen van bas) en probeert dat verlangen te bevredigen met nieuw gereedschap, terwijl de oplossing vrijwel zeker ook ergens anders gevonden kan worden.
Echter voor de hoofdpersoon (en de lezers die zich in het verhaal herkennen) is dit een zeer acceptabele manier om met zijn passie bezig te zijn, tot het punt waar het eventueel uit de hand zou lopen. Voor de omgeving die niet zo met koffie (of bas spelen) bezig is, blijft het hele verhaal een mistige geschiedenis.
Pas als het uit de hand loopt, ontstaan er negatieve effecten en zal de omgeving zich wellicht wat meer in het verhaal verdiepen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ik denk dat eenieder die mij kent, mij zal betichten van overdadig perfectionisme. En toch begrijp ik het constante verkopen en herkopen niet.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Erelid schreef: 15 okt 2018, 12:28 Tja, politiek, geloof, sex en basspullen zijn van die gespreksonderwerpen...
Je kent mijn vrienden !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Pedullist schreef: 15 okt 2018, 14:05 En toch begrijp ik het constante verkopen en herkopen niet.
Wellicht omdat jij de behoefte (plezier halen uit muziek maken) op een andere manier vervult. Misschien door gewoon muziek te maken. Of, getuige de teksten van je muzikale uitingen, iets veel ergers.

Voor wombatboter geldt wellicht de verklarende omstandigheid dat muziek maken op dit moment nogal beperkt mogelijk is vanwege fysieke omstandigheden, waardoor de behoeftebevrediging (mooi jaren 70-woord!) verschuift van simpel naar plaatsvervangend ingewikkeld?

Het gaat natuurlijk om het doen, en door al het aan- en verkopen ben je er toch mee bezig, en dat voelt dan beter dan iets geheel anders zoals, wellicht, koffie zetten.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Maar je analyse was wel heel correct, John Boy :-) Ook zonder die handicap ben ik al jaren bezig met dingen versluizen en aankopen.
Het is bizar maar het geeft me meer zin om te spelen, een nieuwe bas maakt me creatiever....Zelfs al maak ik me dat wijs, gewoon al het feit dat je wat meer speelt op een nieuwe bas in het begin kan al voor meer output zorgen. Ik vind het ook al lang geen probleem meer, ik doe gewoon rustig verder en heb gemerkt dat ik quasi alles kan opofferen (zelfs de bas waarvan ik een dag ervoor zeg dat ik die nooit ga verkopen).
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

JohnBoy schreef: 15 okt 2018, 14:14 Wellicht omdat jij de behoefte (plezier halen uit muziek maken) op een andere manier vervult. Misschien door gewoon muziek te maken.
Ik hou ervan als ik instrumenten van haver tot gort ken. Het is best leuk, even nieuw spul in huis, maar ik merk dat ik dan niet met muziek maken bezig ben. Alleen maar dat 'ooooh een nieuw instrument' gevoel, en zoeken naar de beste speelstijl. Pas na een paar maanden weet je hoe hij het beste speelt, hoe hij het beste klinkt, en dan vind ik het zonde om dan weer opniew te moeten beginnen met iets nieuws. Mijn doel is om te versmelten met instrumenten.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rob66 »

Ik zit dus nu in de fase van verkopen of niet (lees, spijt krijgen of niet) Een half jaar geleden heb ik just for the fun een Harley Benton PJ 5 snaar gekocht.
Maar wat een fijne bas, goed bespeelbaar, breed inzetbaar, klinkt gewoon goed, hij doet wat met mij. Eigenlijk neem ik de HB altijd mee naar de oefenavonden en optredens. Nu staat mijn Fender American DeLuxe USA Jazz 5-snaar in de kast. Zonde toch?
Maar wat nu, verkopen of niet? Hoe houdt de HB zich over een paar jaar, blijft ie zo goed?
Nu heb ik totaal geen gas voor iets anders. Behalve dan een set in-ears op maat lijkt mij wel wat.
Wat een dilema.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

wombatboter schreef: 15 okt 2018, 14:25 Het is bizar maar het geeft me meer zin om te spelen, een nieuwe bas maakt me creatiever....
Pedullist schreef: 15 okt 2018, 14:35 Mijn doel is om te versmelten met instrumenten.
Het lijkt wel of muzikanten in te delen zijn naar het type relatie dat ze opbouwen met hun materiaal.

Ik snap beiden wel... Versmelten met instrumenten versus het afwisselen omwille van de uitdaging. Vaste relaties versus losse contacten. Wat zou dat zeggen over de personen in kwestie? En, als dat inderdaad iets zegt, wat zegt het dan over mij dat ik een aardige verzameling bassen heb die slechts heel traag rouleert in het gebruik?
Rob66 schreef: 15 okt 2018, 14:46 Nu staat mijn Fender American DeLuxe USA Jazz 5-snaar in de kast. Zonde toch?
Maar wat nu, verkopen of niet? Hoe houdt de HB zich over een paar jaar, blijft ie zo goed?
Als we de vergelijking met relaties doortrekken, zou ik zeggen niet verkopen als je het je kunt veroorloven.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

JohnBoy schreef: 15 okt 2018, 15:15 Het lijkt wel of muzikanten in te delen zijn naar het type relatie dat ze opbouwen met hun materiaal.

Ik snap beiden wel... Versmelten met instrumenten versus het afwisselen omwille van de uitdaging. Vaste relaties versus losse contacten. Wat zou dat zeggen over de personen in kwestie? En, als dat inderdaad iets zegt, wat zegt het dan over mij dat ik een aardige verzameling bassen heb die slechts heel traag rouleert in het gebruik?
Ik heb van allebei een beetje. Ik heb instrumenten waarvan ik al jaren weet dat ze mooi meer weggaan, maar ik heb ook altijd een drang om nieuwe dingen te proberen en te kopen, en daar moet dan weer plaats voor worden gemaakt. In dat laatste ben ik niet erg goed, maar af en toe gaat er wel eens iets weg.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Afbeelding
De hedendaagse heruitgave van mijn allereerste pedaaltje, een CE-2. Dit is door de jaren heen uiteindelijk het chorus-geluid waarmee ik vergroeid ben en waar ik eigenlijk altijd naar op zoek ben in een om het even welke chorus dan ook - en wat niet één exact kan leveren.
De enige die in de buurt komt is de CE-5 maar ook die heeft niet het rouwe randje van de CE-2.
Gebruikersavatar
ReneE
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 nov 2016, 18:49

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ReneE »

Ik heb me ook maar 's begeven in de wereld van de effecten; het nodige erover gelezen en de keuze is gevallen op de Zoom B3n.

20181022_152617_resized.jpg
20181022_152617_resized.jpg (737.89 KiB) 1363 keer bekeken
leuk speelgoed!
Groet'n

Rene
Loat mer kuul'n; het löp wa los..
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3021
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Britsie »

blablas schreef: 19 okt 2018, 22:30 De hedendaagse heruitgave van mijn allereerste pedaaltje, een CE-2. Dit is door de jaren heen uiteindelijk het chorus-geluid waarmee ik vergroeid ben en waar ik eigenlijk altijd naar op zoek ben in een om het even welke chorus dan ook - en wat niet één exact kan leveren.
De enige die in de buurt komt is de CE-5 maar ook die heeft niet het rouwe randje van de CE-2.
Mag ik hieruit opmaken dat de CE-2w -klankgewijs- een perfecte kopie van de CE-2 is?
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie