Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Leuk ding dus maar ik vind 'm niet goed genoeg...ik mis meer headroom of hoe heet dat.
Hij gaat dus weer de verkoop in

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door basloze fret »

we kunnen er een spelletje van maken: welke bas is het die Geert hierboven bespeelt?
klinkt als iets jazz bas-achtigs (?)...maar ik zou het niet zeker durven zeggen
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Mijn instrumentarium is vrij "beperkt" en is genoegzaam bekend dus men zal het wel weten :)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Ik gok op de klank afgaand op de Carvin..
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Moeilijk is het niet :)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door basloze fret »

Ik zat er niet zover naast dus? ik ken je hele arsenaal niet precies...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik heb maar vijf gefrette bruikbare bassen, eentje is een Wal en een andere is een Precision of een Ken Smith dus veel bleef er niet meer over..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Chino »

Ach hier mag die ook wel.

Afbeelding
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Two Notes Le Bass
blablas schreef:
blablas schreef: Vandaag ontvangen... En hij gaat direct weer terug, wat een barrel.
Getest op verschillende versterkers en op allemaal doet ie het kut, ruist als een malle, zelfs in bypass mode - als je naar de stekker kijkt die van de voeding komt valt hij al zowat uit het contact,een heel klein beetje bewegen met deze stekker en de preamp valt al uit.
Ik kan hier met de beste wil van de wereld niet mee leven, ik hoop dat dit exemplarisch is en niet een met de Franse slag gemaakt apparaat. :facepalm:

Jammer! Dit ding leek zoveel potentieel te hebben maar is dus een zware desillusie!
Heb een nieuwe Two Notes Le Bass binnen en deze werkt zonder problemen. :cheer:
Er is een minimale ruis, ver weg, op de achtergrond, m'n Boss ODB-3 overdrive geeft meer, daar kan ik dus prima mee leven. De voedingsstekker zit nu wel goed vast - happy chappy! :dance:
Deze mag blijven! Nu nog uitzoeken waar ik 'm ga plaatsen in de effectenlijn en lekker rommelen met de instellingen.
Afbeelding
Na één en ander aan experimenteren heb ik de plek gevonden waar hij het best tot zijn recht komt in mijn effecten lijn, aan het eind van de compressor - overdrive - amp-sim lijn, voor de versterker.
Andere geprobeerde varianten - voor de compressor, aan het begin van de efects-loop uit de versterker en aan het eind van deze loop.

Ben blij dat ik er nog een poging aan heb gewaagd om deze te krijgen. Hij doet precies waar ik op hoopte, van subtiele buizen compressie tot mooie buizen overdrive.
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erwin1983 »

Terug naar de roots! Fender bassman 100!
Mn eerste serieuze basversterker. Heb ik destijds weggedaan vanwege een andere aanschaf. Altijd spijt van gehad. Afgelopen week kwam ik er een tegen voor weinig.
Superblij mee dat ik hem heb kunne overnemen! :dance:

Plaatje is op de kop... as usual. Als je erop drukt draait ie om.
IMG_1325.JPG
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Chino »

Mooi! Gefeliciteerd!
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Sabbracadabra
Berichten: 609
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sabbracadabra »

Erwin1983 schreef:Terug naar de roots! Fender bassman 100!
Mn eerste serieuze basversterker. Heb ik destijds weggedaan vanwege een andere aanschaf. Altijd spijt van gehad. Afgelopen week kwam ik er een tegen voor weinig.
Superblij mee dat ik hem heb kunne overnemen! :dance:

Plaatje is op de kop... as usual. Als je erop drukt draait ie om.
IMG_1325.JPG
HIj uhhh. staat op zn kop!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Komt doordat er tegenwoordig veel camera's zijn die ook 'oriëntatie' meegeven in de EXIF-data van de foto. Als je dus een foto neemt met bijvoorbeeld een iPad en die hou je toevallig net op de kop (ik gebruik 'm geloof ik ook altijd precies verkeerd om), dan is de foto op de kop. In de EXIF-data staat dan dat ie moet worden gedraaid bij weergave; het forum houdt hier nog geen rekening mee en je browser wel....en dus is de voorvertoning op het forum op de kop en bij opening neemt de browser het over en is ie weer keurig zoals ie hoort.

Lang verhaal kort: blijft een prachtige buizenbak, zeker met alle geschiedenis die er aan hangt :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Sabbracadabra
Berichten: 609
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:41

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sabbracadabra »

Hah zo serieus was het niet bedoeld maar leuk om te weten hoe zoiets komt! Ik zou ook nog graag ooit eens een Bassman willen maar 2 fulltube buizenbakken is een beetje overkill (op dit moment).
Erwin1983
Berichten: 331
Lid geworden op: 30 nov 2013, 18:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erwin1983 »

Dat is het inderdaad! Ipad op de kop... :facepalm:

@sabbra Ik heb er nu ook twee. Een svt en de bassman. Svt komt alleen in actie op de grotere podia. Bassman is voor de kroegjes waar de svt overkill is.
Plaats reactie