Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

TOP!

Veel plezier ermee Geert!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik had een tijd geleden een Steinberger gezocht voor iemand maar was zelf ook gecharmeerd door de klank...
Heb er dan eentje zelf gezocht en die gevonden voor een prikje maar er bleek een probleem te zijn met de actie die te hoog stond.
Ondanks al het grafiet stond de hals in het hoog toch wat bol en moest er een refret gebeuren en heeft Belgrado de hals een paar keer verhit en zo rechtgetrokken (wat een luxe om zo'n kerel te kennen).
Nu werkt hij weer perfect en is er die unieke Steinberger-klank weer in mijn huis. Ik weet niet meer naar wat te grijpen :-)

Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19306
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Ook fijn te merken dat je het dodenmasker van Jos Ghysen nog op de kop hebt weten tikken na de begrafenis.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Een Squier jazz VM fretless overgenomen van Bassdude.be.
Voor op het atelier om tussen de bedrijven door wat te pingelen.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Digidesign »

Ampeg SCR-Di
Bass Preamp, DI, Headphone Amp with scrambler overdrive.

Onlangs van een forumlid overgenomen, het is nog een beetje wennen maar zeker een bruikbaar apparaat!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef: 22 aug 2017, 11:47 Nu werkt hij weer perfect en is er die unieke Steinberger-klank weer in mijn huis. Ik weet niet meer naar wat te grijpen :-)
Toch wel weer nieuwsgierig naar al je nieuwe aankopen. :)

Bij die Synapse had ik toch erg een B-keuze gevoel. Geloof dat deze toch meer dat geluid heeft wat ik in mijn hoofd had.

Ik begin de Spcmnk van hoofdtelefoons te worden...ik heb de DT880 gekocht van Haico. Heb nu de 770 (tracken van akoestische gitaar), 880 (tracken van stem en masteren) en de 990 (tracken van alle DI dingen plus mixen). :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

:rofl:
Wel een puike koptelefoon!

@WBB: WOW!! mooie amp en bas zeg. Dat ziet uit als heel veel plezier!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

SpcMnk schreef: 23 aug 2017, 23:27

@WBB: WOW!! mooie amp en bas zeg. Dat ziet uit als heel veel plezier!
De luthier zei dat hij de actie vrij laag gezet had (hij kent me goed genoeg) en dat de bas een echt racemonstertje was en dat is het ook.
Alleen bizar dat bij een Steinberger de verhoudingen helemaal anders zijn dan bij sommige andere bassen door de constructie...Al je noten schuiven veel meer op naar links door de bouw van de bas.
Waar je links uit gewoonte bepaalde noten "fret" moet je bij een Steinberger je hand veel meer naar links opschuiven en ook rechts vraagt dat natuurlijk aanpassingen.
Wel blijft er die unieke wat egale en kille klank die zo typisch is en eigenlijk hoor ik bij deze XP geen verschil met de L-serie die ik ook al heb gehad.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Voor in de Geddy:
Afbeelding
En daar dan twee van.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Afbeelding
Mooer LoFi Machine. Leuk ding, soort overdrive maar dan anders.
Het heeft wat moeite gekost om 'm hier te krijgen, eerst bij Bax besteld maar DHL maakte er een puinhoop van (niet voor het eerst trouwens!).
Na een hoop geleuter met DHL en een simpel telefoontje met Bax uiteindelijk geld terug en maar bij Thomann besteld, bezorgd via UPS die gewoon leveren zonder problemen.
Klantenservice van Bax is goed maar DHL mag van mij in de stront zakken. Zolang Bax met die bezorger blijft leveren bestel ik daar niets meer!

Afbeelding
En wat van deze EBS patch kabels erbij.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2528
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Bolobass »

Thomann heeft diezelfde kabels ook voor de helft van het geld, maar dan met Harley Benton er op :wink:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Prijsverschil is tegenwoordig niet meer de helft, het verschil is nog maar om en nabij een euro. ;)
De lengte die ik wilde hebben was van HB niet voldoende op voorraad dus dan maar EBS.

Ik heb ook een stuk of wat van deze HB kabels, bij die van EBS past de stekker wat strakker (zo voelt het in ieder geval). Die HB's doen verder niet onder voor EBS.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

sketch-1503685095062.png
sketch-1503685095062.png (1.48 MiB) 1387 keer bekeken
(sorry voor het toevoegen als bijlage, maar ik heb nog geen vervanging voor Photobucket...)

De rechter is nieuw, vandaag aangekomen uit Engeland, waar als het goed is vandaag mijn Stingray 5 op de mat van de verkoper plofte :wink:
Fantastische bas, en best verrassend hoe anders hij klinkt dan de witte. De (metallic) zwarte moet zeker 15 jaar recenter zijn, en heeft andere pickups en een iets modernere versie van de preamp (board 300 vs board 303). Verder zijn ze in essentie gelijk aan elkaar, op het aantal snaren, halsbreedte en string spacing na. Ik vind de witte mooier, maar de zwarte was onmiddellijk favoriet na de eerste noten. Heerlijk halsprofiel, comfortabele breedte en de spacing van 17,5 mm bij de brug bevalt me ook erg goed. Breder dan mijn Warwick en ex-Stingray, maar smaller dan mijn Ellio Martina. De klank is ook wat beschaafder, en de output ook! Dat witte monster heeft een monsterlijke output, maar de zwarte heeft keurig een trimpot op de print zitten om hem wat beter te kunnen doseren.

Blij mee! 8)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Mooie lefty set!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18728
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Niet zelf gekocht maar ik ben enthousiast! Net met een vriend in zijn jazz gesoldeerd: een BQ music (Bas Becu) V12 toon potmeter met parallel/serie switch! Sjonge, wat een weergaloos ding. Als je de parallel/serie switch omgooit krijg je een bijna Rickenbackerachtige growl in het geluid. In de ander 12 standen boosts and cuts in precies de fijne gebieden. Ene kant op lijkt het op gehoor meer 700-1000Hz, andere kant meer 200-300Hz. In sommige standen krijg je bijna P achtige geluiden. Of een dikke reggaeklank. Allemaal passief...ongelooflijk. Qua soldeerwerk echt een kunststukje (condensators overal!).

Afbeelding
Plaats reactie