Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door badastronaut »

Deze komt mijn kant op. Na een jaar lang bijna alleen shortscale te hebben gespeeld toch ook maar weer een longscale erbij. Heb ooit eerder een TM gehad en daar was ik erg over te spreken.. Deze bas vond ik gewoon :kwijl:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (247.08 KiB) 1079 keer bekeken
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Fantastische bas....één van de weinige modellen waarvan ik écht spijt heb dat ik 'm niet meer heb.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Met delano’s en serie/single/parallel switch?

Dat is echt een goede combi👍🏻
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Toch gedaan! :)

Shob klonk vrij geweldig op die Sandberg van 'm.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Wat me ook opvalt aan de 3 Sandberg bassen die ik gehad heb : ze zijn zo robuust en je hebt geen problemen met de hals, die bewegen gewoon niet terwijl ik met sommige Fenders bij verandering van weer naar de luthier mocht gaan of in andere gevallen zat je in het hoog met gerammel in de frets.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door badastronaut »

Pedullist schreef: 28 apr 2018, 23:56 Toch gedaan! :)

Shob klonk vrij geweldig op die Sandberg van 'm.
Shob is ook wel een belangrijke doorslaggevende factor geweest, vind zijn geluid erg vet en om de een of andere reden vond ik deze in de fabriek 'afgeragde' bas toch wel heel erg mooi, was hij helemaal rood geweest dan had ik hem niet gekocht denk ik. Ook het idee dat een extra deukje of krasje geen donder meer uit maakt vind ik wel lekker eigenlijk :) Gewoon een met Deutsche Gründlichkeit gemaakte solide werk bas....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik meen me te herinneren dat lang geleden BassAgent bij me thuis kwam om de Celinder Jazz van me te kopen en dat ik zelf meer gecharmeerd was door mijn TM dan door mijn Celinder. We verschilden wat van mening :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Zeker! Ik heb nog steeds niet zoveel gevoel met Sandbergs, maar toen ik op die van Remko Hendriks speelde was ik wel onder de indruk. Zal er nog steeds niet snel eentje kopen, maar goed zijn ze wel :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Congrats!! Goeie werkpaarden die Sandbergs. Ik heb er drie gehad.. en sluit niet uit dat er nog eens een terug komt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door badastronaut »

Nu nog even geduld tot eind van de week :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Laatste uitgave aan mijn studio voor eventjes, Sonarworks speakercalibratiesoftware. Je meet met een microfoon je kamer voor ongeveer 20 minuten, en daarmee weet de software wat er mis is. De software corrigeert dit vervolgens bij het mixen, je hoort dus een frequentieverdeling die veel vlakker is na de correctie, en je mixt daardoor beter. Voor de eerste keer luister ik een mix beneden op de grote speakers die gewoon goed klinkt. Zier er zo uit:

Afbeelding
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door nangyala »

Is dat een plug-in voor je daw?
Wel ontzettend tof, maar ik neem aan dat dit geen reden is om de kamer waarin je mixt niet te behandelen?
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18617
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

De kamer is quasi behandeld (baffles), maar vanwege dit hóef je hem niet meer te behandelen (hoogstens iets om de reflecties tegen te gaan). Ideaal.

Ja klopt, plugin + systemwide plugin voor als je gewoon muziek draait. Tijdens het mixen laad je het juiste profiel (ik heb met rolgordijen open én dicht + BD DT990 en DT880 headphone profielen), en bij export zet je het uit. Als je dan op andere systemen luistert, hoor je niet meer je foute correcties vanwege je kamerincompetenties.

Ik kan nu al niet meer zonder denk ik.
Haico

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Haico »

Ik kan al anderhalf jaar niet meer zonder. :D
nangyala schreef: 02 mei 2018, 10:34 Wel ontzettend tof, maar ik neem aan dat dit geen reden is om de kamer waarin je mixt niet te behandelen?
Nee precies. :)

Van een enigszins akoestisch behandelde ruimte met nette monitorspeakers kan Sonarworks héle mooie dingen doen. Het maakt een fijne "vlakke" respons over een groot gedeelte van de kamer.

Van een akoestisch onbehandelde ruimte met mwoah monitorspeakers kan Sonarworks een werkbare ruimte maken. Dan krijg je een kleine sweet spot in de kamer waar het Sonarworks zijn werk doet. Je maakt dan wel een stap, maar eenzelfde stap kan je maken door de kamer wél te behandelen en/of er fijne monitorspeakers in te zetten. Sowieso kan Sonarworks niets betekenen in afstralingsgedrag van je tweeters, THD in het laag, speaker karakteristiek... etc.

Ik zou zeggen dat Sonarworks het best tot zijn recht komt als kers op de taart van een enigszins net ingericht studiootje.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7896
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

Wat voor microfoon gebruik je dan voor dat kalibreren?
Plaats reactie