Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ejp »

Prima set! Ikzelf gebruik de bg250-112 tot volle tevredenheid thuis! Ook genoeg power voor in repetitieruimte. Gaat de 2 x 8 ook laag genoeg of heb je daarom die 112 erbij?
EJ
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Brinkmeister schreef: 10 jan 2019, 10:49 Seymour Duncan SJB-3B BK Quarter Pound jazzelement voor de brugpositie.

Afbeelding

Er zit nu een wollig, niets bijdragend element in mijn bas, die altijd dicht staat. Hoog tijd voor iets functionelers.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Concorde »

Inderdaad een mooie set die TC's!
Ik had ooit een BG250-115 en dat was ook een prima ding. (geen idee trouwens waarom ik die weg heb gedaan...)
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Concorde »

Joey schreef: 09 jan 2019, 18:20
Concorde schreef: 08 jan 2019, 22:20 Gaaf zo'n Thumb!
Ik zou nog wel's een Thumb 5 Broadneck willen proberen.
Ooit een 4-sn Corvette gehad, en dat was ook zo'n fijn ding....
Broadneck trekt mij niet zo, en over die Corvette's kan ik meepraten.
Daar heb ik er 4 van nu... :lol:
Owkeeej dan...

Ik zou best kunnen wennen aan een kleinere spacing, maar dan moet ik ook alleen maar bassen hebben met diezelfde spacing.
Ooit een 16,5 en een 19mm naast elkaar gehad. Diepongelukkig werd ik ervan!
Maar ik blijf een zwak houden voor Warwick.
Er staat ook zo'n mooie Limited Thumb op MP.... :kwijl:
Ook een Fortress... :wink: (én in de buurt...)
Laatst gewijzigd door Concorde op 12 jan 2019, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door 4$ »

ejp schreef: 12 jan 2019, 13:02 Prima set! Ikzelf gebruik de bg250-112 tot volle tevredenheid thuis! Ook genoeg power voor in repetitieruimte. Gaat de 2 x 8 ook laag genoeg of heb je daarom die 112 erbij?
EJ
De 208 is op zich al vrij goed maar is erg op de mids. Als ik hem standalone gebruik moet ik de mids iets meer knijpen en in het hoog iets boosten. De RS112 zorgt ervoor dat alles evenwichtiger wordt. Met name meer low en hoog(door de tweeter) komen tot hun recht. Daarbij wordt dan het volle vermogen van de amp(2x8ohm)gebruikt met als gevolg een hoger volume.

Voor mijn vijfsnarige bassen vind ik de 112 wel echt een noodzaak.

Verder erg prettig om mee te nemen. Beide ongeveer 35x35x50 waarvan eentje 12 en de ander 14 kg.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Green Goblin »

aap schreef: 11 jan 2019, 16:31
Green Goblin schreef: 09 jan 2019, 17:21 Het was kerst...

een Squier Contemporary Active Jazz Bass
Hoe bevalt de squier?
Ik heb hem natuurlijk nog maar net, dus ik kan er nog niet zo veel over zeggen, maar ik zal een poging doen.

In principe heb ik hem ongetest gekocht, en dan op het uiterlijk. Het ding ziet er nu eenmaal net even wat stoerder uit dan een standaard jazz. En normaal ben ik niet zo'n fan van actieve bassen, maar ik merkte toch dat ik de laatste tijd vaker met de pre-amp van mijn Yamaha aan het spelen was, dus dat hij actief is, sprak me ook wel aan.

Lang geleden dat ik nieuwe bas gekocht heb (twintig jaar of zo...), maar zoals gezegd, het was kerst, en ik had een paar andere verkocht, dus het mocht van mezelf...

Eerste indruk: (en als referentiekader neem ik mijn Yamaha en Westone, oftewel japanners uit de jaren 80/90).
  • Door de Jazz-body staat de hals wat meer naar je lichaam toe. Moest ik aan wennen, en gaf een beetje een "speelgoedbas" idee. Ik heb zelfs nog even gecontroleerd of het niet per ongeluk een shortscale was....inmiddels is dat idee wel weg hoor..
  • Verder vond ik de hardware (tuners met name) wel wat ielig. Heb laatst een Squier uit de jaren 80 weggedaan, daar zaten toch echt wel stevigere mechanieken op. Maar, ze werken en zolang ze dan maar niet afbreken is het prima. En na de eerste paar dagen blijft hij nu redelijk op stemming.
  • De brug doet zijn werk en de afstelling was zo uit de doos prima naar mijn zin. Meestal koop ik niet al te dure tweedehands bassen, meer dan eens van gitaristen, en dan staan de snaren vaak tien centimeter boven de hals....dit is prima.
  • De hals is prima. Mooi jazz-halsje, niet gek voor die korte vingertjes van mij. Ik miste eerst de 24 frets van de Yamaha (deze heeft natuurlijk maar 21 frets, had ik niet bij nagedacht..) maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik eigenlijk nooit echt boven de twaalfde fret kom, en het grappige is dat de Squier me hiertoe veel meer uitnodigt dan de Yamaha (of de Westone). Misschien omdat hij heel gelijkmatig blijft klinken over de hals, ook op de bovenste posities?
  • Nog even hardware: de input is ook wat gevoelig, als je de jack beweegt valt sopms het geluid wat weg. Geen topkwaliteit input dus.
  • En in een topic over de Sire hadden we een discussie over een batterijklepje. Nu, ik begrijp nu hoe mensen hun batterijklepje mollen. Dit is zo'n onbenullige versie waarbij het klepje half openklapt en in de weg zit als je de batterij wilt vervangen...best veel kans dat je die afbreekt dus.
  • Geluid: hij klinkt voor mij prima, nieuwe snaartjes, dus nog lekker metalig. De voorversterker heb ik nog weinig mee gedaan, het is een vrij basic versie met een aparte tone-knop en een bass-boost en treble-boost. ik had liever boost en cut gehad, maar misschien is het een kwestie van wennen.
  • Oh, en hij is wat zwaar in vergelijking met mijn andere bassen..
Als je het zo leest is het een lijst van punten die wat minder zijn, maar dat valt wel mee hoor, vooral de hals bevalt me erg goed en andere dingen zijn een kwestie van wennen. Verder heeft hij nog geen bandrepetie meegemaakt, alleen een nieuwjaarsreceptie ter ondersteuning van een akoustische gtaar, dus hoe dat bevalt moet de tijd nog uitwijzen. Wel had ik toe de Yamaha nog als reserve meegenomen, voor als het niet beviel, Die heb ik dus uiteindelijk niet gebruikt. Eindconclusie: helemaal geen gek ding voor iets van vierhonderd euro (en ik kom uit Groningen, dus dat is dan een behoorlijk positieve recensie... :mrgreen: ).
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Demonturtle schreef: 15 mei 2018, 08:17 mezelf een verjaardagscadeau gekocht.

Afbeelding
Morgen ga in naar Musik produktiv er een paar aan de tand voelen...
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8206
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Mach1 »

Ik heb die met 1 element geprobeerd en die klonk echt heel lekker! Heel open en veel growl!
Succes ermee!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Bassking T -->
Koch LB120 Loadbox -->
Sumo Baby poweramp -->
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Demonturtle »

Monkey schreef: 18 jan 2019, 15:45
Demonturtle schreef: 15 mei 2018, 08:17 mezelf een verjaardagscadeau gekocht.

Afbeelding
Morgen ga in naar Musik produktiv er een paar aan de tand voelen...
Nog altijd zeer tevreden mee! Zeer veelzijdige bas met een heel aangename hals en perfecte afwerking.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Ik ben erg benieuwd naar het verschil in klank tussen I, II en III. Ik ga ook de Mustang JMJ proberen, de keuze zal tussen die 4 gaan. Afgaande op de YouTube reviews gaat mijn voorkeur uit naar de Huntington II en de JMJ.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Ik ben erg benieuwd naar het verschil in klank tussen I, II en III. Ik ga ook de Mustang JMJ proberen, de keuze zal tussen die 4 gaan. Afgaande op de YouTube reviews gaat mijn voorkeur uit naar de Huntington II en de JMJ. Ze hebben de Huntington II alleen nog in wit en blauw op de site.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Demonturtle »

Ik heb ook zeer lang de JMJ overwogen, maar de eigen “smoel” van de Supro heeft mij uiteindelijk kunnen overtuigen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Ik vind alleen die naam zo raar...best een nare ziekte, Huntington :?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Is dat zo? Hmmm
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Zo, dat is heftig!
Plaats reactie